JeroenKV Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Ik wil mijn hoog/mid en laag doormiddel van een 2-weg actief filter scheiden. (Het laag kan ik dan via een DSP corrigeren voor de akoestiek zonder het hoog/mid te be Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 16 oktober 2005 Author Report Share Posted 16 oktober 2005 Dit is de binnenkant!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 16 oktober 2005 Report Share Posted 16 oktober 2005 Lekker compact Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 17 oktober 2005 Author Report Share Posted 17 oktober 2005 Lekker compact Dat vond ik ook al, maar wat is goed?? De trafo leek mij wel ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 17 oktober 2005 Report Share Posted 17 oktober 2005 Ik heb deze net verkocht in mijn PA setje! Het ding doet gewoon zijn werk, met een weinig verkleining van het geluidsbeeld van mij klasse A versterker (lijkt iets platter; in het slechtste geval als een soepbord, maar ik moet zeggen dat het beter werd met de tijd (gewenning of inspelen?). Momenteel speel ik thuis met de Behringer X-pro 2300 de voorloper van deze... die 2300 weegt wel 2kg meer, is dieper van kast en zit propvol analoge onderdelen! Ik zal trachten (tegen mijn zin hoor ) om hem effe van tussen de set te halen en een foto van de binnenkant te maken. Ik koos de 2300 voor mijn main-set omdat ie A: veel zwaarder is en volledig met analoge bouwstenen opgebouwd, en B: mijn VV erbovenop kan staan (gaat niet met een 2310). Waarom dat grote constructieverschil??? De 2300 had een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 17 oktober 2005 Report Share Posted 17 oktober 2005 Erg mooi, die Thel. Deze is ook erg leuk: www.marchandelec.com Kan je ook nog kiezen tussen verschillende modellen. (ik heb de xm-9) Electuur had een jaar of twee terug ook een aardig buizen x-over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 oktober 2005 Report Share Posted 17 oktober 2005 Erg mooi, die Thel.Deze is ook erg leuk: www.marchandelec.com Kan je ook nog kiezen tussen verschillende modellen. (ik heb de xm-9) Electuur had een jaar of twee terug ook een aardig buizen x-over... Eigenlijk een ontwerp van Glass audio http://www.glass-ware.com/tubecircuits/Tube_Crossover.html Ik heb een Marchand XM44 LCaudio verkoopt ook een interessante xover en om diyaudio circuleren een paar hele fraaie MOX ontwerpen (die zefs Nelson Pass deden afzien van zijn eigen ontwerp publiceren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Marchand kan (wil) ik niet betalen... Thel kan ik langzaamaan upgraden... maar het kan zijn dat die Behringer er nog jaaaaaren tussen zit! grtz RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Is dit dan niet iets? ULTRADRIVE PRO DCX2496 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Marchand kan (wil) ik niet betalen... Thel kan ik langzaamaan upgraden... maar het kan zijn dat die Behringer er nog jaaaaaren tussen zit! grtz RastaPhil Wat kan je dan aan die Thel upgraden behalve de voeding? (zie ik weer eens iets over het hoofd?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 19 oktober 2005 Author Report Share Posted 19 oktober 2005 Marchand kan (wil) ik niet betalen... Thel kan ik langzaamaan upgraden... maar het kan zijn dat die Behringer er nog jaaaaaren tussen zit! grtz RastaPhil Wat kan je dan aan die Thel upgraden behalve de voeding? (zie ik weer eens iets over het hoofd?) Wat kost een totaal 2 weg stereo filter eigenlijk bij Thel? Ik zie veel prijzen en componenten maar niet een (voormij) duidelijk overzicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Vanaf 255 euro, moet je alleen nog een kastje, wat draadjes, plugjes enzo kopen... De Marchand XM9 is trouwens goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Ik begrijp trouwens niet waarom Thel zo'n megavoeding gebruikt voor een minieme stroomverbruiker als een actief filter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 19 oktober 2005 Author Report Share Posted 19 oktober 2005 Vanaf 255 euro, moet je alleen nog een kastje, wat draadjes, plugjes enzo kopen... De Marchand XM9 is trouwens goedkoper. Welke componenten zijn dat dan? Die SAW30 module met een voeding, dus de AW-200 set-up? Wat is eigenlijk het voordeel van de AW-200w ipv de AW-200? Iets met de "0,1% Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 0,1 is preciezer als 1 % en zou dus theoretisch beter moeten klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 0,1 is preciezer als 1 % en zou dus theoretisch beter moeten klinken... Beter? Nee. Wel theoretisch nauwkeuriger. Maar dan zul je ook de overige onderdelen met dergelijke toleranties moeten kiezen. Anders? 0.1 of 1% verschil is echt niet te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 19 oktober 2005 Author Report Share Posted 19 oktober 2005 0,1 is preciezer als 1 % en zou dus theoretisch beter moeten klinken... En hoorbaar?? M.a.w. is dat 100 euro extra waard? Ik heb eigenlijk geen idee wat een actief filter voor invloed op het geluid heeft, anders dan zijn functie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 19 oktober 2005 Author Report Share Posted 19 oktober 2005 0,1 is preciezer als 1 % en zou dus theoretisch beter moeten klinken... Beter? Nee. Wel theoretisch nauwkeuriger. Maar dan zul je ook de overige onderdelen met dergelijke toleranties moeten kiezen. Anders? 0.1 of 1% verschil is echt niet te horen. Ah mijn antwoord!! (Geen 100 euro waard dus...) Altijd lastig als postings elkaar kruizen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Had je deze al gelezen: http://www.thel-audioworld.de/module/saw/aktiv.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 19 oktober 2005 Author Report Share Posted 19 oktober 2005 Had je deze al gelezen: http://www.thel-audioworld.de/module/saw/aktiv.htm Ja, veel voordelen die ook allemaal erg logisch klinken! Wel een beetje een fabrikanten verhaal.... Maar wat is nu echt het effect van een goed of minder goed filter op de klank? Moet ik het vergelijken met de invloed zoals van een voorversterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Ik heb werkelijk geen idee. Voor mijn gevoel kiest Thel een iets exotischer weg als bijvoorbeeld Marchand (XM-9) die een conventioneel ontwerp heeft gekozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Ik zal trachten op een aantal punten die jullie naar voren brachten, in te gaan. De Thel modules waren enkele jaren geleden redelijk populair in Engeland; en via de Thel site kun je een Hi End website bekijken (actieve systemen op maat) die beweren dat de Marchand X-over met lampen (top of range) de beste X-over ter wereld is, gevolgd door de Thel met batterijvoeding... Ik denk ook dat het effect te vergelijken is met een Vv; ik speel momenteel met mijn topkasten full range (en de subs er net onder) want ik vond dat de Behringer mijn akoestische ruimte "afplatte"; ik zit hier wel met h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 De Thel modules waren enkele jaren geleden redelijk populair in Engeland; en via de Thel site kun je een Hi End website bekijken (actieve systemen op maat) die beweren dat de Marchand X-over met lampen (top of range) de beste X-over ter wereld is, gevolgd door de Thel met batterijvoeding... Welke link bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Er heeft ooit een review gestaan van de http://www.marchandelec.com/xm126.html in AudioXpress (s'werelds beste diy mag), ze vergeleken hem trouwens met de XM9 meen ik. Ik dacht dat ik die review ergens had... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 De Thel modules waren enkele jaren geleden redelijk populair in Engeland; en via de Thel site kun je een Hi End website bekijken (actieve systemen op maat) die beweren dat de Marchand X-over met lampen (top of range) de beste X-over ter wereld is, gevolgd door de Thel met batterijvoeding... Welke link bedoel je? Ik heb nog wezen zoeken op de Thel site naar die link maar hij is blijkbaar verwijderd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts