Jump to content

De wondere wereld van Philips....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Nu ik de kwaadheid weer wat te boven ben kan ik een verslagje schrijven van de ervaringen met m'n Philips SACD1000 en de service van Philips en z'n kompanen.

Het begon op 7 juli 2004. Toen kon ik bij EP Tol in IJmuiden een nieuwe SACD1000 kopen. Met rekening en volledige garantie.

Helaas.... eind augustus dit jaar hield hij er mee op. Tenminste CD speelden niet goed meer (overslaan) SACD's daarintegen weer wel.

Na twee weken weer gerepareerd terug van Middelelectronics. Kosten

Beste Hans,

Juist om deze redenen voor mij geen Philips meer. Heb praktisch hetzelfde meegemaakt met een Philips Velo (PDA-achtig apparaat). Het scherm viel binnen een jaar na aankoop uit. Gerepareerd (na veel moeite). Valt een maand later weer uit, nog steeds binnen het jaar na aankoop. Weer retour. Commentaar Philips: We hebben dit apparaat meer dan een jaar geleden geleverd en je hebt het voor een rotprijs gekocht -> geen reparatie. Nog

hans,

1 vele berichten geleden adviseerde ik je de speler preventief te laten modificeren (aanpassen voeding, verder ontkoppelen van die IC's en koeling). helaas ... deze defecten zijn voorspelbaar. mijne ging er ook aan dood, Bas heeft m nog geanalyseerd voor ik het gevecht met de leverancier aan ging.

2 hij gaat weer kapot. exact dit patroon vertoonde de mijne ook. de intervallen tussen stoppen worden steeds korter.

3 ik heb dus een lang en taai gevecht achter de rug met Correct. Inderdaad verstoppen winkels zich achter Philips (Philips stelt voor .....), maar je winkel is je contractspartij en aanspreekbaar.

Je staat volledig in je recht: een aparaat dient te doen wat er redelijkerwijs van verwacht mag worden, ook na garantietermijnen (die je rechten niet kunnen inkorten). Dus meer dan vijf jaar leven.

Ik heb uiteindelijk een deal gesloten met Correct waarbij ik de aankoopprijs van de SACD1000 terug kreeg (details vertel ik je in een mail wel als je wilt) op basis van 8 jaar afschrijving. Mijne was trouwens 1 jaar en 7 maanden oud toen hij definitief kaduuk ging, en had vier maal eerder gehaperd (loopwerk, plotseling zekering eruit etc).

Ik ben gaarne bereid je al mijn correspondentie te overhandigen in deze zaak. Ik heb het zelf gedaan (ben ook jurist), een geraadpleegde advocaat noemt dit 'een simpel geval van non-conformiteit' (doet niet wat het moet doen). Vastbijten en niet loslaten.

Zoek eens via google op de zoekterm 'problems sacd1000'.

Ik hoor wel als je wat bijstand wilt.

groet

Rob

Een ding snap ik niet :blink: . Het probleem met de SACD1000 is toch al ettelijke jaren bekend. Waarom koopt iemand dan nog zo'n prul? :confused::huh:

Dat de firma Tol over de brug moet komen lijkt me meer dan duidelijk. Zij zouden dan ook een claim bij Philips neer te leggen om hun investering terug te krijgen. Philips weet ook van dit probleem, maar speelt zo lang als het kan kiekeboe. En zolang de klacht niet in groepsverband gedeponeerd zal worden, zal Philips dit blijven lukken. Het lijkt me een goed plan om Radar, Kassa of de consumentenbond in te schakelen. Het zal handig zijn als alle gedupeerden tegelijkertijd daarover gaan klagen, dus zeg maar een groepsklacht. Dat zou de detailhandelaar steunen en Philips dwingen om met een aanvaardbare oplossing te komen.

Ik kan begrijpen waarom dat de firma Tol moeilijk doet. Het gaat al een hele tijd erg slecht in deze markt en zaken verdwijnen als sneeuw voor de zon. Als de winst die gemaakt wordt dan ook nog eens op gaat aan dergelijke minderwaardige apparatuur, dan houdt het heel snel op.

ben ik effe blij met m'n arcam alpha 8se. staat 24 uur per dag aan. Gekocht in juli 2000. Overslaan heeft de arcam nog nooit van gehoord. Goed Sony loopwerk dus. Ik heb een marantz dr-6000 cd-recorder gehad, met een philips looopwerk dus, en die ging na 2,5 jaar naar de klote. Hooguit 50 cd's gebrand, dat kan toch gewoon niet. bagger zooi dat is het !!!!! goedkope kut loopwerkjes van Philips, schande :mad2:

Robin

ben ik effe blij met m'n arcam alpha 8se. staat 24 uur per dag aan. Robin

Beste Robin,

Die Alpha 8SE kun je ook gewoon uitzetten. Intern blijven namelijk de dac's en uitgangstrappen alttijd onder spanning. Met het uitzetten op het frontpaneel schakel je alleen het display en de microcontroller uit. Zo spaar je je display.

Groeten,

Bas

Een ding snap ik niet :blink: . Het probleem met de SACD1000 is toch al ettelijke jaren bekend. Waarom koopt iemand dan nog zo'n prul? :confused:  :huh:

Mag iemand na 5 jaar dat het ding op de markt was aannemen dat Philips de problemen de wereld uit heeft geholpen.

Nu weet ik beter. :(

Ik weet ook dat er nog steeds nieuwe SACD1000's en Marantz SA12 nieuw te koop worden aangeboden. Welliswaar uitloopmodellen, maar wel met de "volledige" garantie.

:angry:

Beste Hans,

Hij gaat weer over de zeik. Het is een bekende kwaal. Ik heb gelukkig nog 4 van deze chips op vooraad.

Groeten,

Bas

Dat de kwaal bekend is, is langzamerhand wel duidelijk. Wat je er werkelijk aan kunt doen niet.

En dan zijn er ook nog SACD1000 spelers die het al 5 jaar volhouden.... Waarom doen deze het wel...???

:confused:

ja als het aan mij ligt gaan we met een groepje philips slachtoffers de krant in of tv op.

alleen van dik hout zaagt men planken.

groet

Philips is kennelijk hardleers.... Ik begrijp niet waarom deze mensen zo hun naam te grabbel gooien.

Ik heb ook geprobeerd Philips direct te benaderen..... Een aardige juffouw die waarschijnlijk in Barcelona haar gesprekjes zit af te handelen.

Geen e-mail of posadres om je klachten te kunnen dumpen. Moet ik Kleisterlee zelf aanschrijven....???? :confused:

Geen e-mail of posadres om je klachten te kunnen dumpen. Moet ik Kleisterlee zelf aanschrijven....???? :confused:

Ophouden met jammeren en Rob zijn advies ter harte nemen als je serieus bent. Hij is toch duidelijk genoeg.

Suc6 ;)

Maak je maar niet ongerust.... Ik zal dat zeker doen. <_<

Voorlopig moet ik nog wachten tot EP Tol mij een antwoord geeft.

:wacko:

Ophouden met jammeren en Rob zijn advies ter harte nemen als je serieus bent. Hij is toch duidelijk genoeg.

Suc6 ;)

Heb je dat schriftelijk gedaan en een termijn van b.v. 14 dagen genoemd? Anders kun je lang wachten denk ik.

;)

Suc6 ;)

Heb je dat schriftelijk gedaan en een termijn van b.v. 14 dagen genoemd? Anders kun je lang wachten denk ik.

;)

Ik heb ze een mailtje gestuurd met de hele history. Hoe langer het dus duurt voordat ik een antwoord krijg hoe sterker ik sta.

Enig "probleem" nu is, dat hij het weer doet. En dat terwijl er echt geen minuut lang muziek mee te maken was.

Eigenlijk zou ik ook graag de laatste zijn die zijn SACD1000 naar de millieustraat brengt. Ik zou liever een goede oplossing hebben. Wanneer ik Bas en Robx zo hoor heb ik nog een hele weg te gaan.

nee, Philips is niet je aanspreekpunt. Die kan je alleen 'bespelen' door het ze en public met een groep mensen zuur te maken.

Zaken doe je in dit geval met je winkel, vanuit de zekerheid dat het consumentenrecht aan je kant staat, en dat winkels zich eruit proberen te bluffen. Vaak weten ze overigens gewoon niet waartoe ze verplicht zijn. In mijn geval hielp een klein rapportje van Bas wel. Daarin constateerde hij wat er fout was, en dat het seriematig is.

waarom de ene kapot gaat en de ander niet weet ik niet. wel dat er erg veel van deze serie kapot gaat. Ik heb trouwens ook latere typen apparaten in handen gehad die dezelfde fouten hadden en hun chips opbrandden. dit lijkt ernstig op geprogrammeerde degeneratie (door opzettelijk bezuinigen voorzienbaar falen gemiddeld net na de garantietermijn).

Philips heeft geheel niks verbeterd aan de SACD1000 na bekend worden (in 2002 al) van de problemen. Terwijl de oplossing een paar euro had gekost. Ze hebben gewoon de magazijnen leegverkocht. Dit is dus evident opzettelijk gebrekkige apparaten de markt in schuiven. Wat je op internet kan vinden ondersteunt dit.

Maar de kern is simpel: het doet niet wat het moet doen. En levensduur gaat lopen vanaf de dag dat je koopt. Niet productie-datum.

als het ding nu werkt is het lastig discussieren. Maar als ie over een week, maand of half jaar ermee stopt: vastbijten, doorzetten. Ik help je wel.

groet

Rob

Hallo,

Als je naar de site van Radar gaat (www.trosradar.nl) klik je op dossiers, dan op Audio/Video en scroll je naar beneden naar voorbeeldbrieven. Daar lees je over mensen met problemen met televisie (je klikt op televisie kapot) en dan lees je wat je rechten zijn en je kunt een voorbeeldbrief downloaden.

Jan

Die Alpha 8SE kun je ook gewoon uitzetten. Intern blijven namelijk de dac's en uitgangstrappen alttijd onder spanning. Met het uitzetten op het frontpaneel schakel je alleen het display en de microcontroller uit. Zo spaar je je display.

Groeten,

Bas

echt niet :P

Robin

Groeten,

Bas

echt niet :P

Robin

Beste Robin,

Dan toch niet jonge ;) Ik heb tig Alpha 8SE's op de werkbank gehad. De schakelaar schakelt alleen een spannignstablizator uit naar het display microcontroller board. De hele voeding voor audio en digitaal blijft gewoon onder spanning. Ongeloofelijk hoe eigenwijs s'ommige mensen hier toch zijn. Ik zuig het echt niet uit mijn duim! maar goed zet hem maar uit met je schakelaartje en gooi er eens een schroevendraaier in ;) dun zul je hiet zien !

Groeten,

Bas

Een ding snap ik niet :blink: . Het probleem met de SACD1000 is toch al ettelijke jaren bekend. Waarom koopt iemand dan nog zo'n prul? :confused::huh:

Omdat het in potentie een goede speler is alleen belaberd gebouwd maar dat bleek pas na een jaar. Daarbij volgt niet iedereen dit forum