Jump to content

De wondere wereld van Philips....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Een ding snap ik niet :blink: . Het probleem met de SACD1000 is toch al ettelijke jaren bekend. Waarom koopt iemand dan nog zo'n prul? :confused:  :huh:

Omdat het in potentie een goede speler is alleen belaberd gebouwd maar dat bleek pas na een jaar. Daarbij volgt niet iedereen dit forum

Beste Wijx,

Dat belabberd gebouwd is toch zeker niet het geval. De fout zit hem in de mace systeem controller en de servo controler, en fouten in het loopwerk board. Mensen met een Musical Fildelity Tri-Vista gaan hetzelfde probleem krijgen, want daar zit exact hetzelfde loopwerk in met dezelfde systeem controler. Een klant van mij heeft hem al stuk ;)

Groeten,

Bas

Als er een fout zit in het ontwerp en daardoor verkeerd gebouwd is het toch belaberd? Ik doelde niet op losse schroeven of scherpe randjes :D. De mijne leeft trouwens nog steeds. Kep de vorige al weg begraven

Als er een fout zit in het ontwerp en daardoor verkeerd gebouwd is het toch belaberd? Ik doelde niet op losse schroeven of scherpe randjes :D. De mijne leeft trouwens nog steeds. Kep de vorige al weg begraven

Beste Wijx,

Het loopwerk is belaberd ontworpen ja. De rest van het ontwerp (op de geschakelde voeding voor video na!) vind ik zeer en zeer goed.

Groeten,

Bas

Die Alpha 8SE kun je ook gewoon uitzetten. Intern blijven namelijk de dac's en uitgangstrappen alttijd onder spanning. Met het uitzetten op het frontpaneel schakel je alleen het display en de microcontroller uit. Zo spaar je je display.

Groeten,

Bas

echt niet :P

Robin

Beste Robin,

Dan toch niet jonge ;) Ik heb tig Alpha 8SE's op de werkbank gehad. De schakelaar schakelt alleen een spannignstablizator uit naar het display microcontroller board. De hele voeding voor audio en digitaal blijft gewoon onder spanning. Ongeloofelijk hoe eigenwijs s'ommige mensen hier toch zijn. Ik zuig het echt niet uit mijn duim! maar goed zet hem maar uit met je schakelaartje en gooi er eens een schroevendraaier in ;) dun zul je hiet zien !

Groeten,

Bas

rustig rustig, was maar een geintje hoor vandaar de :P smiley.

Ik geloof je best.

robin

Die Alpha 8SE kun je ook gewoon uitzetten. Intern blijven namelijk de dac's en uitgangstrappen alttijd onder spanning. Met het uitzetten op het frontpaneel schakel je alleen het display en de microcontroller uit. Zo spaar je je display.

Groeten,

Bas

echt niet :P

Robin

Beste Robin,

Dan toch niet jonge ;) Ik heb tig Alpha 8SE's op de werkbank gehad. De schakelaar schakelt alleen een spannignstablizator uit naar het display microcontroller board. De hele voeding voor audio en digitaal blijft gewoon onder spanning. Ongeloofelijk hoe eigenwijs s'ommige mensen hier toch zijn. Ik zuig het echt niet uit mijn duim! maar goed zet hem maar uit met je schakelaartje en gooi er eens een schroevendraaier in ;) dun zul je hiet zien !

Groeten,

Bas

rustig rustig, was maar een geintje hoor vandaar de :P smiley.

Ik geloof je best.

robin

:D

Beste Wijx,

Het loopwerk is belaberd ontworpen ja. De rest van het ontwerp (op de geschakelde voeding voor video na!) vind ik zeer en zeer goed.

Groeten,

Bas

heb je zo weinig aan als het loopwerk niet goed is. Een soort sportwagen met een slechte motor :mad2:

Robin

Beste Wijx,

Groeten,

Bas

Jammer dus dat er geen oplossing is om zo'n apparaat levend te houden.

Ik heb nog 'ns zitten denken wat er anders is geworden waarom hij t nu wel weer doet.

Nadat ik m'n rek veranderd heb is m'n stroonvoorziening omwille van de kabellengtes anders ingedeeld. De SACD1000 is nu dus via een scheidingstrafo en netfilter aangesloten.

Het gaat vaak om kleine verschillen....

:)

Beste Wijx,

Groeten,

Bas

heb je zo weinig aan als het loopwerk niet goed is. Een soort sportwagen met een slechte motor :mad2:

Robin

Beste Robin,

Dat was niet te sprake of je er wat aan hebt of niet ;) Het ging hier over het algemene ontwerp. Waarop ik moest opmerken dat het loopwerk fundemnetele problemen heeft.

Dat je er niets aan hebt op deze manier is overigens wel een juiste conclusie :D

Overigens, denk ik wel dat ik (dankzij een volhoudende SACD-1000 klant) nu een stabiele bron heb gevonden van goede nieuwe chips. Ik ga ze uitproberen in de twee SACD-1000's die nog bij me staan.

Groeten,

Bas

Overigens, denk ik wel dat ik (dankzij een volhoudende SACD-1000 klant) nu een stabiele bron heb gevonden van goede nieuwe chips. Ik ga ze uitproberen in de twee SACD-1000's die nog bij me staan.

Groeten,

Bas

Heb je een leverancier voor nieuwe Furore IC's....????

Dan nog loont het de moeite om eens naar de voeding te kijken. Kennelijk zijn spikes uit de voeding mede oorzaak van de korte levensduur.

Vroeger maakte Philips reclame met "De wonder van de techniek" die slogan kunnen ze wel weer uit de kast halen.... :rolleyes:

Groeten,

Bas

Heb je een leverancier voor nieuwe Furore IC's....????

Dan nog loont het de moeite om eens naar de voeding te kijken. Kennelijk zijn spikes uit de voeding mede oorzaak van de korte levensduur.

Vroeger maakte Philips reclame met "De wonder van de techniek" die slogan kunnen ze wel weer uit de kast halen.... :rolleyes:

Beste Hans,

Ik heb nu stille hoop dat ze idnerdaad nog wel te krijgen zijn. I.i.g heb ik er weer twe weten te bemachtigen.

De voeding is een probleem, maar er zijn meerdere redenen waarom de furore chips stuk gaan. De laatste generatie furore chips heeft hier geen last van. De laatste SACD-1000's zullen ook blijven werken.

Groeten,

Bas

Bas,

schrikken van die MF Tri-Vista.

Wat betreft het loopwerk van de SACD1000: de mijne was ook een rammel- en klapper-exemplaar. na vervanging van het loopwerk rammelde het met andere CD's.

Dus heb ik het ding compleet uit elkaar gehaald, en de ophanging wat veranderd. Het loopwerkje hangt aan te slappe rubbertjes. Gewoon wat schuim ernaast en eronder. nooit meer last gehad.

overigens vind ik het gehoorsmatig, n

Dat belabberd gebouwd is toch zeker niet het geval. De fout zit hem in de mace systeem controller en de servo controler, en fouten in het loopwerk board. Mensen met een Musical Fildelity Tri-Vista gaan hetzelfde probleem krijgen, want daar zit exact hetzelfde loopwerk in met dezelfde systeem controler. Een klant van mij heeft hem al stuk

Jezus Sebastiaan, meen je dat nou, die Tri-Vista staat op mijn verlanglijstje.

Rob

:(

Dat belabberd gebouwd is toch zeker niet het geval. De fout zit hem in de mace systeem controller en de servo controler, en fouten in het loopwerk board. Mensen met een Musical Fildelity Tri-Vista gaan hetzelfde probleem krijgen, want daar zit exact hetzelfde loopwerk in met dezelfde systeem controler. Een klant van mij heeft hem al stuk

Jezus Sebastiaan, meen je dat nou, die Tri-Vista staat op mijn verlanglijstje.

Rob

:(

Beste,

Helaas :( zelfde display, zelfde loopwerk, zelfde control board. Mijn klant was overigens eigenwijs, want toen hij dat ding bij mij bracht voor mod, had ik hem al gewaarschuwd. Nu vertoond ie exact dezelfde problemen als de SACD-1000. Maargoed hij krijgt van de importeur een compleet loopwerk replacement. Mooi, maar naar een jaar ben je weer aan de beurt. :(

Groeten,

Bas

Groeten,

Bas

ben benieuwd misschien kan ik dan ook nog jaren genieten van de philipsen (ik had er 2 gekocht voor 200 euro) :D

Groeten,

Bas

oke succes.

Robin

Groeten,

Bas

ben benieuwd misschien kan ik dan ook nog jaren genieten van de philipsen (ik had er 2 gekocht voor 200 euro) :D

Beste Wijx,

Sorry, maar ik ben niet van plan ze op grote schaal te herstellen. Ik kan er namelijk geen enkele garantie op geven, en is het heel veel werk die machines op te knappen.

Groeten,

Bas

lijkt wel auto-industrie, dat allerlei merken een zelfde bodemplaat hebben. dat loopwerken van een paar fabrikanten veel gebruikt worden wist ik, maar dat grote merken zo'n volstrekt flut-loopwerkje van Philips (ik heb het goed bekeken dus weet wat ik zeg) erin hangen en dan die wanhopige electronica erbij is wel knap wakker worden.

groet

lijkt wel auto-industrie, dat allerlei merken een zelfde bodemplaat hebben. dat loopwerken van een paar fabrikanten veel gebruikt worden wist ik, maar dat grote merken zo'n volstrekt flut-loopwerkje van Philips (ik heb het goed bekeken dus weet wat ik zeg) erin hangen en dan die wanhopige electronica erbij is wel knap wakker worden.

groet

Beste Rob,

Dit is nog niets, je wilt niet weten wat ik allemaal tegenkom onder de kap bij grote gerenomeerde merken. Mensen moesten eens weten....

Groeten,

Bas