Jump to content

De wondere wereld van Philips....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Beste Hans,

Uit de beschrijving van het soldeerwerk dat jij in de speler aantrof toen jij die voor de eerste keer opende, krijg ik de indruk dat er al met de hand was gesoldeerd (en dus gerepareerd) voordat jij de speler kocht. Klopt dat?

Dat is interessant, want in dat geval heeft jouw leverancier jou mogelijk onder eigen garantie een apparaat verkocht waar hij zelf geen fabrieksgarantie meer op heeft.

Het is mogelijk bij hem in de winkel, of bij een eerdere klant thuis, stuk gegaan na de 1 jr. periode fabrieksgarantie en vervolgens in eigen beheer van de winkelier gerepareerd.

Als jij je nu beroept op de garantie, komt die geheel voor rekening van de winkelier: niet van Philips.

(Het is zelfs mogelijk dat Philips pissig is op de winkelier wegens reparatie in eigen beheer: in geval van moeilijke produkten schrijft Philips in de zgn. service-brief aan winkeliers voor dat zij de defecte produkten niet zelf mogen repareren, maar moeten opsturen naar Philips Service.)

Natuurlijk is de winkelier degene die binnen de termen van de garantie-overeenkomst gratis reparatie, vervanging of restitutie zou moeten verlenen.

Echter: bij openen van het apparaat door onbevoegden en reparatie door een ander dan een door de fabrikant geautoriseerde reparateur vervalt altijd elke aanspraak op garantie.

Ik ben bang dat dit op jouw apparaat van toepassing kan worden verklaard.

Je h

Beste Hans,

Uit de beschrijving van het soldeerwerk dat jij in de speler aantrof toen jij die voor de eerste keer opende, krijg ik de indruk dat er al met de hand was gesoldeerd (en dus gerepareerd) voordat jij de speler kocht. Klopt dat?

Dat is interessant, want in dat geval heeft jouw leverancier jou mogelijk onder eigen garantie een apparaat verkocht waar hij zelf geen fabrieksgarantie meer op heeft.

Het is mogelijk bij hem in de winkel, of bij een eerdere klant thuis, stuk gegaan na de 1 jr. periode fabrieksgarantie en vervolgens in eigen beheer van de winkelier gerepareerd.

Als jij je nu beroept op de garantie, komt die geheel voor rekening van de winkelier: niet van Philips.

(Het is zelfs mogelijk dat Philips pissig is op de winkelier wegens reparatie in eigen beheer: in geval van moeilijke produkten schrijft Philips in de zgn. service-brief aan winkeliers voor dat zij de defecte produkten niet zelf mogen repareren, maar moeten opsturen naar Philips Service.)

Natuurlijk is de winkelier degene die binnen de termen van de garantie-overeenkomst gratis reparatie, vervanging of restitutie zou moeten verlenen.

Echter: bij openen van het apparaat door onbevoegden en reparatie door een ander dan een door de fabrikant geautoriseerde reparateur vervalt altijd elke aanspraak op garantie.

Ik ben bang dat dit op jouw apparaat van toepassing kan worden verklaard.

Je h

dat loopwerken van een paar fabrikanten veel gebruikt worden wist ik, maar dat grote merken zo'n volstrekt flut-loopwerkje van Philips (ik heb het goed bekeken dus weet wat ik zeg) erin hangen en dan die wanhopige electronica erbij is wel knap wakker worden.

groet

Beste Rob,

Dit is nog niets, je wilt niet weten wat ik allemaal tegenkom onder de kap bij grote gerenomeerde merken. Mensen moesten eens weten....

Groeten,

Bas

Hoi Bas,

Bedoel je soms dat een aantal zgn. "High End" merken kwalitatief mindere producten aanbieden dan de massamerken

(Philips in dit pijnlijke voorval even buiten beschouwing latend),

maar daar wel de hoofdprijs voor durven vragen?

:confused:

Met vriendelijke groet,

Erjee.

wat betreft soldeerwerk in de SACD1000: ik heb zelf gezien dat het soldeerwerk aan die grote chips onder het loopwerk slordig is.

in mijn exemplaar zaten de chips er bijvoorbeeld gewoon scheef in, niet exact op de juiste plaats. zo scheef dat er verbazing over werd uitgesproken dat het nog net goed ging.

wat betreft de discussie hieronder: het gaat onderdaad om levensduur en leverbaarheid. dat bij werk aan de speler de verantwoordelijkheid van leverancier voorbij is, klopt niet.

ik adviseer je tegen de tijd dat het ding weer dood is een rapportje te laten opstellen door een onafhankelijke partij (kan je wel een voorbeeld geven) waarbij meteen een oordeel kan worden gegeven of het opknappen van het soldeerwerk de ooorzaak kan zijn van het defect.

groet

Ik snap er helemaal niets van dat philips zulke producten op de markt brengt, ik heb zelf nog een twintig jaar oude cd speler van aristona, met een philips loopwerk, nog nooit wat mee gehad, ook mijn vader had altijd philips jaren mee gedraaid, zonder noemenswaardige problemen. Ik denk dat het weer de schuld is van zo'n manager die weer alleen aan de kwantiteit denkt ipv kwaliteit. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Net zoals HP pc bij ons op het werk er zijn er 750 nieuwe gekomen en er zijn er al minsten 250 stuk gegaan of met een onploffende elco op de videokaart of een defecte voeding. DAt is 1 op drie, triest!

Beste Hans,

Misschien heb je iets aan de "sta ik sterk?" consumenten-site?

http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/Consum...oApparatuur&w=1

http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/Consum...oApparatuur&w=1

Overigens herinner ik me uit de tijd waarin ik nog voor die boevenbende werkte, dat voor elk product nog minstens vijf jaar na productiestop alle onderdelen in voorraad werden gehouden. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de bedoelde onderdelen niet van Philips zijn (ze gebruiken nogal eens Sanyo e.d.) en dat die partij het laat afweten. Ben je mooi klaar mee, dan.

dat loopwerken van een paar fabrikanten veel gebruikt worden wist ik, maar dat grote merken zo'n volstrekt flut-loopwerkje van Philips (ik heb het goed bekeken dus weet wat ik zeg) erin hangen en dan die wanhopige electronica erbij is wel knap wakker worden.

groet

Beste Rob,

Dit is nog niets, je wilt niet weten wat ik allemaal tegenkom onder de kap bij grote gerenomeerde merken. Mensen moesten eens weten....

Groeten,

Bas

Hoi Bas,

Bedoel je soms dat een aantal zgn. "High End" merken kwalitatief mindere producten aanbieden dan de massamerken

(Philips in dit pijnlijke voorval even buiten beschouwing latend),

maar daar wel de hoofdprijs voor durven vragen?

:confused:

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Beste Erjee,

Dat is inderdaad zo. Ik kan me een DVD loopwerk van een zeer gerenomeerd amerikaans merk herinneren, met een goedkope computer geschakelde voeding, en een Pioneer board met Pioneer loopwerk. En dan ook nog een board en een loopwerk uit een speler die rond de 200 euro kost!. Regovrij maken was dan ook erg makkelijk, want dezelfde firmware van de goedkope pioneer kon erin!

Er zijn highend merken die het geld en het begrip highend waarmaken. Ze zijn er ook die teren op de naam en de massa hysterie, en daar goed misbruik van maken.

Groeten,

Bas

Je hebt helemaal gelijk, wil ik dat eigenlijk wel weten, ik heb toen ik een klein jochie was ooit eens een superpech radio uit elkaar gehaald, dat waren geen black gates of zo maar er zaten wel philips elco's en chips in dus zelf superpech gebruikt deze componenten.

Je hebt helemaal gelijk, wil ik dat eigenlijk wel weten, ik heb toen ik een klein jochie was ooit eens een superpech radio uit elkaar gehaald, dat waren geen black gates of zo maar er zaten wel philips elco's en chips in dus zelf superpech gebruikt deze componenten.

Beste James,

Dat gaat inderdaad niet helemaal op. Philips maakt ook hele goede gingen, en ja ook hele goede componenten. Philips heeft oa. samen met Fluke ontzettend goede meetinsrumenten gemaakt (waarvan ik er zelf ook eentje bezit).

Als Philips er niet was, hadden we nu een hele hoop electronica niet. Philips is een te groot bedrijf om alles van over een kam te kunnen scheren.

Groeten,

Bas

ja ik had ooit een (geweldige) nakamichi nr200 dolby b/c unit die vol met philips-dingetjes zat.

het gaat erom wie het toepast ....

groet

Het gaat er vooral om HOE het wordt toegepast. Ik bedoel, Philips (of een ander bedrijf) kan nog zulke goede transistoren bouwen (om maar wat te noemen), maar als je ze overbelast, gaan ze natuurlijk gewoon stuk. Das met die IC van de SACD1000 eigenlijk ook (als ik alles goed gevolgd heb). Als ie was gekoeld, zou ie niet zo snel kapot gaan...

Philips maakt ook hele goede gingen, en ja ook hele goede componenten. Philips heeft oa. samen met Fluke ontzettend goede meetinsrumenten gemaakt (waarvan ik er zelf ook eentje bezit).

En niet te vergeten een hele hoop medische elektronica...

Als Philips er niet was, hadden we nu een hele hoop electronica niet. Philips is een te groot bedrijf om alles van over een kam te kunnen scheren.

Precies. De consumentenelektronica-afdeling is misschien niet geweldig, maar Philips maakt gelukkig wel meer dan dat...

De Furore chip is door Philips speciaal voor de SACD1000 ontwikkeld.

:)

Beste Hans,

Uit zeer betrouwbare bron van iemand die bij Philips heeft gewerkt heb ik vernomen dat er simpelweg te hoge tijdsdruk was. De SACD-1000 is nooit helemaal uitontwikkeld omdat Philips moest en zou een multichannel SACD-speler voor datum x op de markt hebben! De SACD-1000 is niet het enige voorbeeld van een product met kinderziektes vanwege tijdsdruk.

Groeten,

Bas

even los van het feit dat deze al defect is, zullen er nog zat mensen intrappen.

ik zou na mijn ervaringen toch wel de zenuwen hebben als ik aan een hartmonitor van Philips werd aangesloten .... lig je een beetje dood te gaan laat de monitor een mooi golfje zien :lol:

groet

even los van het feit dat deze al defect is, zullen er nog zat mensen intrappen.

ik zou na mijn ervaringen toch wel de zenuwen hebben als ik aan een hartmonitor van Philips werd aangesloten .... lig je een beetje dood te gaan laat de monitor een mooi golfje zien :lol:

groet

hahaha :D Ja eerst krijg je bijna een hartkwaal van alle ergenis en ellende, eindig in het ziekenhuis weer met Philips ;)

Maar alle gekheid op een stokje. Ik heb hier een computer gestuurde Fluke PM3070 scope staan die eigenlijk geheel door Philips is ontwikkeld. Ik heb nooit zo'n betrouwbaar en goed meetinstrument gehad als deze bak.

Groeten,

Bas

Maar alle gekheid op een stokje. Ik heb hier een computer gestuurde Fluke PM3070 scope staan die eigenlijk geheel door Philips is ontwikkeld. Ik heb nooit zo'n betrouwbaar en goed meetinstrument gehad als deze bak.

Groeten,

Bas

Is idd een prima ding Bas.

Zelf heb ik hier een latere PM3394 staan. Toen ik voor service belde naar Fluke (waar dat spul tegenwoordig onder valt) moest ik dat doen via een elektronica hobbywinkel in A'dam. Ze verleenden geen rechtstreekse service meer aan afnemers. Heb dat ding destijds nota bene rechtstreeks bij Fluke gekocht.

Dus ................ ben ik bang dat je voor service aan Philips hartbewakingsapperatuur doorverwezen wordt naar de drogist om de hoek. En voor klachten over softwarebugs in MRI apparatuur dient u bij de apotheek te zijn.

;)

Groeten,

Bas

Is idd een prima ding Bas.

Zelf heb ik hier een latere PM3394 staan. Toen ik voor service belde naar Fluke (waar dat spul tegenwoordig onder valt) moest ik dat doen via een elektronica hobbywinkel in A'dam. Ze verleenden geen rechtstreekse service meer aan afnemers. Heb dat ding destijds nota bene rechtstreeks bij Fluke gekocht.

Dus ................ ben ik bang dat je voor service aan Philips hartbewakingsapperatuur doorverwezen wordt naar de drogist om de hoek. En voor klachten over softwarebugs in MRI apparatuur dient u bij de apotheek te zijn.

;)

Beste Pjotr,

De 3394 is weer een stukje fraaier. Met name de automatische cursor's die die wel heeft. Bij de mijne moet je die nog met de hand regelen. En volgens mij was de jouwe een digitale en analoge in een? Een van de redenen waarom deze scopes zo fijn is (voor mij) de auto set functie. Dat spaart heel veel tijd als je snel routine dingen moet checken. Probe erop, auto set en check!

PS: Als je interesse hebt, heb ik voor jou een adres van een zeer goed en vakbekwaam persoon dat deze scopes serviced. Hij heeft ook software revisie's enzo. Tevens handeld hij er ook in, en heeft altijd topspul te koop met garantie in zeer goede staat. Een gouden adres voor meetapparatuur!

Groeten,

Bas

Beste Pjotr,

De 3394 is weer een stukje fraaier. Met name de automatische cursor's die die wel heeft. Bij de mijne moet je die nog met de hand regelen. En volgens mij was de jouwe een digitale en analoge in een?

Een van de redenen waarom deze scopes zo fijn is (voor mij) de auto set functie. Dat spaart heel veel tijd als je snel routine dingen moet checken. Probe erop, auto set en check!

Hallo bas,

Ja dat klopt, als je die 2e hands in goede staat te pakken kan krijgen: Doen! Ze worden al een paar jaar niet meer gemaakt. Het is overigens wel een lawaaipapagaai met een flinke ventilator er in en hij wordt best behoorlijk warm maar verder is het een wereldding.

Overigens gebruik ik die autoset functie vrijwel niet maar voor service is dat idd erg handig. Je kunt zoiezo een aantal veel gebruikte stetups saven.

PS: Als je interesse hebt, heb ik voor jou een adres van een zeer goed en vakbekwaam persoon dat deze scopes serviced. Hij heeft ook software revisie's enzo. Tevens handeld hij er ook in, en heeft altijd topspul te koop met garantie in zeer goede staat. Een gouden adres voor meetapparatuur!

Graag Bas, is altijd handig en ik zoek een paar extra orginele probes ervoor. Stuur maar even per PB'tje ofzo.

Grtz.