Jump to content

REL q150

final
 Share

Recommended Posts

Hey allemaal,

heb nu een storm III maar ik ga verhuizen en deze is me wat te groot.

heb de Q150 gehoord en klinkt aardig.

iemand ervaring met de Q150??? zag alleen dat deze tot 28 HZ loopt dat is niet echt laag toch?

In je ruimte zal ie iets dieper doorlopen, maar zal het niet kunnen halen bij je Storm III. De Q is eigenlijk ook alleen goed geschikt ter ondersteuning van je HT en zeker niet voor je stereo, maargoed, dat kan geen enkele sub in die prijsklasse en van dat formaat.

zonde om de Rel Storm III weg te doen, moet ook in een kleinere ruimte door de vele instelmogelijkheden prima aan te passen zijn aan je nieuwe ruimte, ik zou het gewoon eerst proberen en dan kan je alsnog over op een andere subwoofer

de storm III is zeker voor muziek ook een prima sub

kan het weten, heb een clone ervan gebouwd met de orginele woofer en maten vd kast, en is een van de betere subs die ik gebouwd heb, vidt hem bv beter als mijn peerless xls10 voor muziek, en deze heeft den ook het veld moeten ruimen

• 2 weeks later...

Ja, ik moet het met de rest eens zijn. Ik zou de Storm zeker niet zomaar weg doen. Voor muziek een veel subtielere sub. De Q150 is ook een hele andere serie, je zou beter naar de Stampede kunnen kijken. Tenminste als je het geluid van de Storm wil benaderen. De Q serie gaat 'harder' en heeft penetranter laag en is naar mijn mening meer voor Home Theater dan voor muziek. De ST serie hoor je amper tijdens het spelen (mits bescheiden afgesteld) en je merkt het pas als je de sub uitzet wat er ineens wegvalt. Wil je dat behouden (wat naar mijn smaak beter is voor muziek) dan kan je denk ik beter een 'ST Rel' aanhouden.

Succes met de keuze.