Jump to content

In fase zetten versterker

Maestro
 Share

Recommended Posts

Begrijpelijk en herkenbaar. Zo heb ik een hekel aan weegschalen. Weegschalen zijn soms ook confronterende rotdingen maar erg handig als je een massa wilt bepalen.

Ik mis het verband tussen weegschalen en het luisteren naar muziek. Maar zo je wilt een weegschaal is ook handig om de naalddruk van je element te controleren. Meetlatten zijn ook handig om je speakers te precies neer te zetten. Er is wat mij betreft dus niet zoveel confronterends aan meetlatten een weegschalen. Die hele ABX heeft gewoon niet zoveel zin, behalve dan het tijdverdrijf met onze hobby.

Akkoord Karma ,maar dat moet Ravon geen onzin vertellen wat ze op het blauwe form vertellen,en hier opnieuw starten met dat soort onzin

mvg wol

Volgens mij word dit forum nooit zoals dat andere blauwe forum. Daar ben ik in ieder geval blij mee. Overigens is er niets mis mee om wat nuchterheid te houden ten opzichte van bepaalde zaken, dat is dan nog wel iets (het enige?) waar dat blauwe forum goed voor is.

Kharma ABX heeft heel veel zin ,daar kun je heel  veel praktische ervaring op doen en vergelijken met de theorie.

mvg wol

Ps,ABX dat deden we zelf met strijkqwartten in welke ruimte de beste opname op dat moment kon plaats vinden,want de ene was de droog of donker of vervormde.

Akkoord Karma ,maar dat moet Ravon geen onzin vertellen wat ze op het blauwe form vertellen,en hier opnieuw starten met dat soort onzin

mvg wol

Beste Wol, ik heb het helemaal niet over dat andere forum gehad, ik haal slechts een voorval aan wat toevallig daar georganiseerd werd en wat hier in deze discussie relevant is.

Ik heb van jou nog geen enkel argument gezien waarom het onzin zou zijn, het enige wat je in deze discussie doet is mensen neerzetten en beweren dat het onzin en broddelwerk is. Nergens voor nodig.

Ik mis het verband tussen weegschalen en het luisteren naar muziek. Maar zo je wilt een weegschaal is ook handig om de naalddruk van je element te controleren. Meetlatten zijn ook handig om je speakers te precies neer te zetten. Er is wat mij betreft dus niet zoveel confronterends aan meetlatten een weegschalen. Die hele ABX heeft gewoon niet zoveel zin, behalve dan het tijdverdrijf met onze hobby.

Een weegschaal is een meetinstrument waarmee ik bijvoorbeeld kan zien of mijn gewicht een beetje op peil blijft. Een abx test is ook een meetinstrument waarmee ik bijvoorbeeld verschillen tussen versterkers kan aantonen. De onhebbelijkheid van meetinstrumenten is dat ze confronterend kunnen zijn als de verwachting niet overeenkomt met het meetresultaat.

Het nut van abx testen is allang vastgesteld, abx testen worden overal toegepast waar subjectieve grootheden een rol spelen. Wat is jouw achtergrond die de basis vormt voor zo'n stellige negatieve mening over een breed geaccepteerde meettechniek?

Ravon,hoe wil je met een soort kabel een  test doen, leg dat maar eens uit ,daar kan je maar een soort klank naar voren toveren.

mvg wol

Beste Wol,

Ik ben er van overtuigd dat je alleen maar goede bedoelingen hebt. Maar het is voor mij niet altijd duidelijk wat je precies bedoelt. Vervolgens vind ik het moeilijk om daar op te reageren. Ik ben bang dat er alleen maar misverstanden van komen en daar heeft niemand wat aan. Hoe het wel moet, weet ik ook niet.

Groeten,

Wil

Beoordelingtest versterkers er wordt maar met een interlink getest en niet met verschillede interlinks en dat geldt ook voor luidspreker kabel,s is het nu dudelijk.

mvg wol

Beoordelingtest versterkers er wordt maar met een interlink getest en niet met verschillede interlinks en dat geldt ook voor luidspreker kabel,s is het nu dudelijk.

Het was een stereo opstelling. Er werd dus met twee interlinks getest. 

Maak eens goed duidelijk wat je bedoelt, Wol. Ik heb geen zin om jouw mening en argumenten zelf te moeten bedenken. Dat geeft namelijk alleen maar verwarring. 

Het was een stereo opstelling. Er werd dus met twee interlinks getest. 

Maak eens goed duidelijk wat je bedoelt, Wol. Ik heb geen zin om jouw mening en argumenten zelf te moeten bedenken. Dat geeft namelijk alleen maar verwarring. 

Oke, dan werd er dus een interlinks en een interrechts gebruikt :D

mvg wol

Ik denk dat ik het begrijp. Je bezwaar is, dat de versterkers werden vergeleken met de dezelfde interlinks en luidsprekerkabels!? Je had meerdere soorten kabels willen gebruiken om de versterkerverschillen te laten horen!? Had je dan ook meerdere luidsprekers en bronnen in de test willen gebruiken?

De uitslag van de test wil niet zeggen dat beide versterkers altijd even goed zullen presteren. Ben ik een beetje warm Wol?

mumsoft, on 06 Sept 2013 - 4:37 PM, said:

Ich auch? Waarom ben je niet op mijn uitnodiging ingegaan? Of ben je toch gewoon Endhigh?

Marc

Die conclusie had ik al getrokken. Voor mij is hij Endhigh.

Groet,

Leobus

In chronologische volgorde;

Willy de Woofer

Pieter de Tweeter

Endhigh

Jongensdroom

In chronologische volgorde op 3 verschillende fora:

Leobus, Leobus, Le.. enz. Wel zo duidelijk voor eenieder.

Groet,

Ja, ja,... Leobus

Ach, al die brabo's en limbo's waar ik wel eens langs ga vinden het teveel moeite om eens gek te doen en naar de bewoonde wereld af te reizen. Daar was maar éen uitzondering op, en die heeft er nog spijt van :D , hè wol?

Marc