Jump to content

Hoogte....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Beste Kraken,

Dit beeld van Appelscha is sterk geromantiseerd!

Vermoedelijk heb je het dorp bezocht tijdens een Braderie met Oude Ambachten (zoals het Snoersolderen en het Speksteensnijden) of de jaarlijkse Turfvaartdagen?

Beste Klaas,

Wederom verpletter je me met je eruditie!

Dat je het Snoersolderen niet kunt laten wist ik al, maar dat je inmiddels ook braderie

Beste Kraken,

Mijn naam is Spido, net zoals die van jou Kraken is.

Op dit forum is geen Klaas actief. Die heeft het veel te druk met het bouwen van 's werelds beste luidsprekers...

Alleen jammer voor hem dat hij een van de zeer, zeer weinigen is die die mening is toegedaan...

Beste Kraken,

Op dit forum is geen Klaas actief. Die heeft het veel te druk met het bouwen van 's werelds beste luidsprekers...

Alleen jammer voor hem dat hij een van de zeer, zeer weinigen is die die mening is toegedaan...

Seed7 Gepost op: 23 Oct 2005, 20:49:57 topic "De beste speakers ter wereld"

.... Mmm stel dat morgen echt de allerbeste speaker ooit gepresenteerd wordt. Een ding met fenomenaal lage vervormingscijfers, onder de 0.00001% voor ieder mogelijk aspect. Razend snel.

Gegarandeerd dat het ding de grond in wordt geboord omdat "het niet klinkt". "Te kil". "Te klinisch". "Levenloos". "Doods". "Meetwaarden zeggen niets".....

Inderdaad, het zijn niet de beste luidsprekers die de hoogste verkoopcijfers boeken, en dat komt niet alleen door de prijs. De meeste mensen waarderen goede kwaliteit niet: ze houden van hees, hard, schel, boemerig, neuzelig, wazig en andere nare eigenschappen. Dat noemen ze "karakter" of zo. Destijds heb ik me wel verbaasd over het gebrek aan publieke belangstelling voor de luidsprekers van Aalt-Jouk van den Hul (met o.m. Podzus units er in), de speakers van Jan Endenburg (Enga Sound: 3KF), en de actieve studiomonitoren van Sennheiser: die waren best betaalbaar en stukken beter dan wat er toen veel werd verkocht (Kef, B&W, Magnat, Heco e.d.). Seed7 heeft gelijk, met de aantekening dat "de allerbeste speaker ooit" reeds talloze keren werd gepresenteerd... en nooit werd (h)erkend.

Goed dat je dat weer eens aanhaalt Spido,

Er is veel stil leed onder al die miskende speakers, stuk voor stuk toptalenten maar niemand die het opmerkt. Laten we dankbaar zijn voor de Spido's en de Wibi's die zich ontfermen over deze arme schepsels.

;)

Beste Kraken,

Goh Klaas, werk jij tegenwoordig bij ProAc? Van zo'n workshop op De Heksehoeve kan dus toch nog wel iets goeds komen...

Beste Kraken,

Goh Klaas, werk jij tegenwoordig bij ProAc? Van zo'n workshop op De Heksehoeve kan dus toch nog wel iets goeds komen...

Beste Kraken,

Op dit forum is geen Klaas actief. Die heeft het veel te druk met het bouwen van 's werelds beste luidsprekers... (reprise)

ProAc? Is dat niet het kalmeringsmiddel dat jij moet slikken?

Heksenhoeve? Wat is dat? Kom jij daar vaak? En krijg je dat vergoed door het ziekenfonds?

Als je vragen hebt voor Klaas: http://www.perfectperformer.nl

Als je vragen hebt voor Spido, dan kun je hier terecht.

Beste Klaas,

Mijn naam is Spido (...).

Whatever.

ProAc? Is dat niet het kalmeringsmiddel dat jij moet slikken?

Je eruditie strekt zich kennelijk niet uit tot geneesmiddelen en hifi-apparatuur. Valt me een beetje van je tegen - vooral dat laatste.

Heksenhoeve? Wat is dat? En krijg je dat vergoed door het ziekenfonds?

Lees een krant - maakt niet uit welke. Het is overigens 'Heksehoeve', amice, en het is bij jou in de buurt (maar dat wist je natuurlijk al).

:ph34r:

Guest Kraus vonBentinck

Beste Kraken,

wees blij dat Spido niet reageert, er is al genoeg ge-oh op dit forum.

Dat je daar lol aan beleeft om dat maar te blijven zoeken. ;)

Post liever iets nuttigs.

Klaas kennende vermoed ik dat die reactie nog wel zal komen - veel tijd om een reactie voor te bereiden heeft hij van jou nog niet gekregen (mijn bericht is net een kwartier geleden geplaatst).

Als mijn "ge-oh" - wat dat ook moge zijn - je niet bevalt, kun je natuurlijk altijd ergens anders gaan kijken; over de weergave van 'hoogte' gaat deze draad al zo'n 3 pagina's niet meer...

Guest Kraus vonBentinck

Zoals je wel niet ontgaan zal zijn, valt het op een internetforum niet mee de sfeer goed te houden.

Niemand beleeft er lol aan die ruzies, dat gesar en die quasi-humor die er mee gepaard gaat.

Dit topic is al volkomen leeg, waarom het nog aan de gang houden?

Slotwoord. ;)

Niemand beleeft er lol aan die ruzies, dat gesar en die quasi-humor die er mee gepaard gaat.

Mallerd toch.

Je zult wel niet meer lezen, maar voor de goede orde: ik vermaak me hier kostelijk.

Pas maar op. Als je zo doorgaat, maak ik ook jou tot mijn persoonlijke speelbal.

:eek:

Mallerd toch.

Je zult wel niet meer lezen, maar voor de goede orde: ik vermaak me hier kostelijk.

Pas maar op. Als je zo doorgaat, maak ik ook jou tot mijn persoonlijke speelbal.

:eek:

leuk.... :(

Below the thunders of the upper deep;

Far far beneath in the abysmal sea,

His ancient, dreamless, uninvaded sleep

The Kraken sleepeth: faintest sunlights flee

About his shadowy sides; above him swell

Huge sponges of millennial growth and height;

And far away into the sickly light,

From many a wondrous grot and secret cell

Unnumber'd and enormous polypi

Winnow with giant arms the slumbering green.

There hath he lain for ages, and will lie

Battening upon huge seaworms in his sleep,

Until the latter fire shall heat the deep;

Then once by man and angels to be seen,

In roaring he shall rise and on the surface die.

(Alfred Tennyson, 1830)