vrut Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Gegroet, Ik vind het een probleem als mensen ongevraagd aan mij apparatuur zitten. Nu komen er regelmatig Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Hoe kan het dat onbekende mensen bij jou binnen komen? Heb jij een soort open huis of zo? Bovendien, als iemand in de buurt komt van apparatuur en daar ongevraagd aan komt, is het dan niet jouw taak om ze af te blaffen: "blijf daar van af!" Moet je gewoon doen hoor! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 Hoe kan het dat onbekende mensen bij jou binnen komen? Heb jij een soort open huis of zo? Bovendien, als iemand in de buurt komt van apparatuur en daar ongevraagd aan komt, is het dan niet jouw taak om ze af te blaffen: "blijf daar van af!" Moet je gewoon doen hoor! Groet, Jacco Gegroet, Ik heb geen open huis, hoewel ik wel mijn best doe gastvrij te zijn. Een tijdje geleden verkocht ik nog wel eens foam ophangranden voor speakers die mensen dan kwamen halen. Tegen de meneer die de mat van de draaitafel haalde zei ik twee maal: 'ik heb heb liever dat je er van af blijf.' Helaas zonder resultaat, hij ging gewoon door. Er iets van zeggen dat durf ik nog wel, maar eigenlijk is het dan altijd te laat. Bovendien ben ik ook wel eens koffie aan het zetten enz. Ik kan natuurlijk wel zo'n spiegeltje om de hoek plaatsen zoals bekend in volkse buurten en de red light district , maar ik moet ook wel eens naar het toilet. Ik heb gedacht aan een duidelijk bord op de buitenkant van de ingang van mijn woning. Dan laat ik ze even staan, zodat ze goed het bord kunnen lezen. En dan wil ik een bordje die toch vriendelijk is, en toegespitst is op het apparatuur. Het dient ook een bordje te zijn die niet n Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 1. Meteen v Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 tip? maar zonder gekkigheid... de maatschappij verloedert... mensen hebben absoluut geen respect meer voor andermans eigendommen...... btw, als je iemand betrapt op het beschadigen van je apparatuur kun je natuurlijk ook de verzekering inschakelen...... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 tip? maar zonder gekkigheid... de maatschappij verloedert... mensen hebben absoluut geen respect meer voor andermans eigendommen...... btw, als je iemand betrapt op het beschadigen van je apparatuur kun je natuurlijk ook de verzekering inschakelen...... bb Gegroet, Merci voor de tip . In mijn grijs verleden had ik een vriend die op zijn hele bureau zigzaggend een gestripte isolatiedraad gespijkerd had met krammen had. Hij zei heel serieus tegen mij dat hij dat gedaan omdat zijn zusje steeds aan zijn spullen zat . Ik heb erg daarom moeten lachen. (hij had ook stiekem een kijkgat gemaakt dwars door de muur heen). Wat betreft de verzekering, dat is natuurlijk zo, maar een kras wordt al snel gebagatelliseerd ('ach een krasje meneer'). En ik heb toch wel veel spullen die vrijwel onvervangbaar zijn. Ik heb hier wel eens een buurvrouw gehad die een stel sleutels naar haar blaffende hondje gooide. De sleutels weken af en pats, tegen het front van mijn Thiel 2.2 . Ik hoorde duidelijk dat de sleutels tegen de passieve straler kwamen . De buurvrouw zei dat er toch niet aan de hand was, en zei geen sorry of zo (had zelf pas geleden een Blokker set van 29,95 gekocht) . Er was gelukkig niets aan de hand, maar ik geloof niet dat een buts vergoed wordt. Bovendien geeft het een hoop gesleep, en zeer waarschijnlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 1. Meteen v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Oplossing: - Haal je dure spullen weg uit de "openbare ruimte" richting slaapkamer/zolder. - Schaf minder exclusief materiaal aan. - Verbied huisdieren - Zoek andere vrienden - Leer dit luxeprobleem accepteren - Ga verhuizen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 heras hekwerk ?? maar alle gekheid op een stokje ze moeten er gewoon afblijven, en vooral als je het zegt, en anders de deur uit of misschien er gordijnen voor hangen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Beste Fred, Gewoon een schrikdraad installatie er omheen. Echt waar, het enige wat ook echt werkt. In jouw geval zou ik een lichtgordijn (wat ze ook gebruiken ter beveiliging van zware persen en doorgangen) met een flinke alarmtoeter installeren. Zeker als het verstopt zit en iemand komt te dichtbij, schrikt ie zich maar 1 keer te pletter en laat ie het verder wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Het probleem laat mij bepaald niet onberoerd, een oplossing heb ik helaas niet maar dit topic gaat zonder meer strijken met de prijs voor het meest originele audioprobleem van het jaar 2005. Eindelijk eens iets wat nog nooit eerder aan de orde is geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 dit topic gaat zonder meer strijken met de prijs voor het meest originele audioprobleem van het jaar 2005. Eindelijk eens iets wat nog nooit eerder aan de orde is geweest. Inderdaad! Weinig kans dat er over een maand weer iemand een topic hierover begint.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Inderdaad jammer dat mensen zelf niet wat meer besef en fatsoen hebben. De oplossing lijkt me dat als mensen niet willen luisteren, ze maar moeten voelen. Het is anders zonde van je dure audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Het probleem laat mij bepaald niet onberoerd, een oplossing heb ik helaas niet maar dit topic gaat zonder meer strijken met de prijs voor het meest originele audioprobleem van het jaar 2005. Eindelijk eens iets wat nog nooit eerder aan de orde is geweest. Hier op dit forum nog niet, nee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Mijn broertje had ooit zo'n "vriend" op bezoek, deze wilde gaan scratchen met z'n draaitafel. Kijk het was dan wel geen duur spul (Technics sl-1900 ofzo) maar het waren wel de spullen waar hij tevreden mee was en die wil je heel laten anders kun je de zooi wel gelijk bij de vuilnisbak zetten. De "vriend" kreeg het vriendelijke verzoek om z'n jas aan te trekken. Je kan natuurlijk ook de discussie met zo iemand aangaan, maar kom nou zeg, ik ben toch zeker Dr.Phil niet, voor een opvoeding moeten ze bij hun moeder zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Beste, Je heb helemaal gelijk! En ik herken jou probleem. Ik ben heel erg zuinig met mijn spullen. Wanneer ik iets nieuw koop ziet het er over 10 jaar nog uit in nieuwstaat. Dat andere mij daar gestoord in vinden prima, maar dat ben ik. Ik realizeer me elke minuut dat ik heel duur en exlcusief spul heb, en daar ben ik dan terecht heel zuinig mee. Termeer ook omdat ik niet rijk ben en er hard voor moet werken en sparen. Mijn hart slaat altijd een slag over als er mensen op bezoek komen en op mijn spullen aflopen. Tikken ze ineens op je woofers, ze tillen even je versterker op. Het ergste is nog met mijn Apple powerbook. Dat is een aluminium laptop waar ik heel blij en zuinig mee ben. hoeveel mensen daar wel niet zomaar aanzitten en met hun armband de behuizing beschadigen. Mensen die zomaar aan je scherm zitten. Ik begrijp het dus ook echt niet. Als ik ergens te gast ben komt het nieteens in mijn hoofd op zomaar iets van een ander aan te raken! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 Het probleem laat mij bepaald niet onberoerd, een oplossing heb ik helaas niet maar dit topic gaat zonder meer strijken met de prijs voor het meest originele audioprobleem van het jaar 2005. Eindelijk eens iets wat nog nooit eerder aan de orde is geweest. Hier op dit forum nog niet, nee... Gegroet, Klopt, overigens heb ik toen ook het onderwerp gestart, het zal wel herkenbaar zijn aan de beschadigingen die ik opgeef. Overigens, het hondje bij mijn naam is het hondje die de sleutels naar zijn hoofd kreeg . Het probleem is echter nog niet opgelost. Zo heb ik het probleem elders met harde reclames later ook op het new-line.nl forum gezet (PA en studio apparatuur) omdat ik een compressor limiter wilde inzetten. Bij het PA forum heb ik een link naar hier geplaatst, het oude topic op Audiofreaks heb ik niet genoemd, omdat ik graag een frisse wind wilde. De man met de draaitafel mat is na het oude topic gekomen, evenals de mensen die aan de ST-8 of 2130 komen (had ik toen nog niet). Ik heb overigens ook apparatuur van andere mensen staan, wat ik extra vervelend vind. Ik ga navraag doen naar eenvoudige alarm oplossing waarmee je (wie weet) een strip op kabel kunt leggen net v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Het probleem is echter nog niet opgelost. Zo heb ik het probleem elders met harde reclames later ook op het new-line.nl forum gezet (PA en studio apparatuur) omdat ik een compressor limiter wilde inzetten. Bij het PA forum heb ik een link naar hier geplaatst, het oude topic op Audiofreaks heb ik niet genoemd, omdat ik graag een frisse wind wilde. Ik leef met je mee. Je posting brengt me echter wel op een idee. Zo zijn er bepaalde luchtjes in de handel die een afstotende werking hebben op sommige dieren; misschien is met een beetje creativiteit in deze richting een oplossing te vinden. Google eens met de zoekwoorden "olfactorische repressie" of "sensorische deprivatietechnieken." Een geheel andere benadering kun je ook vinden bij de camouflagemethoden die in de 1e wereldoorlog werden toegepast op zeeschepen maar dit is tamelijk ingrijpend. Vrij eenvoudig is daarentegen een sensor met daaraan verbonden een ouderwetse flitser zoals gebruikt bij fotoapparatuur eventueel aangevuld met een doordringend doch kort geluidssignaal. Maar al deze maatregelen bieden uiteraard geen bescherming tegen met grote willekeur door de luisterruimte geworpen voorwerpen. Dan moet je gaan denken aan zoiets als een "Ijzeren Gordijn" maar dat gaat je denk ik toch zeker wel te ver? Ik hoop dat er nog wat andere idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Hai VRUT, Bij mij komt niemand in huis die met sleutels gaat gooien en hun hond komt zeker niet in mijn kamer. Je moet inderdaad wat aan je deurbeleid doen. Hoe bevalt die Goldmund Job? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Dit is nog eens een interessant onderwerp! Bij de psy op de bank om die trauma's even te kunnen verwerken! Mijn voordeurpolitiek is ook wel drastisch veranderd. Het begon allemaal in mijn oude studio met nog een hele hoop analoge percussie en andere toestanden. En de "mee-eters" die dag in dag uit met die dingen kwamen rammelen, frunniken ... wat dacht van een paar mooie zeldzame ASBA conga's bespelen (beslaan) met... maracas (sambaballen)? resultaat: maracas kapot en erger, een sneetje in een (niet meer te krijgen) congavel! Een Shure gitaarmicrofoon die omvalt en de grill er af. Terwijl dat ik uit de mixing booth kom om die gril er terug op te schroeven, kijkt die gitarist me droevig aan TERWIJL IE MET ZIJN BOTTE VINGER "KRRAK KRAAK" HET MEMBRAAN INDRUKT zegt ie: "Phil die micro is kapot", zeg ik: "Nu wel, maar daarnet nog niet!" Heeft die trouwens nooit vergoed ... Enkele jaren later kreeg ik een bende straatjong over de vloer die me begonnen te chanteren en bedreigen. Die waren mij op het spoor gekomen via de tienerkinderen van mijn buurvrouw. Dat verhaal van die buurvrouw met haar hond en haar sleutels deed me er even aan terugdenken. Die tienerkinderen, net als die hond, waren er namelijk steeds bij toen mevrouw iets nodig had: "Mag ik eens telefoneren? Heb je wat zout/suiker/brood...???" En zun waren dat in de school gaan vertellen: "Waaw een kerel met een graaave studio en je kunt er rappen! (ik speelde wel reggae ma ja ) Toen die bende me begon te chanteren verlieten de "muzikanten " het zinkend schip. Ik durfde niet naar de politie want de studio was nog niet officieel (ik wachtte op een hit ), mijn vrouw vluchtte naar een vriendin en is nooit teruggekomen! We zijn nu al 10 jaar gescheiden Niks aan gemist hoor In 1993 had ik een eerste contract met een r'nb firma om een song te komen doen. Ik zat de hele dag in de studio. Toen ik 's avonds thuis kwam, was mijn woning verzegeld door de politie! De bende had de deuren eruit getrapt en zowel mijn kunstgalerij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Tjonge wat een audioleed hier toch Beste Fred, Je zou kunnen beginnen met zo'n simpel lichtsluisje te installeren (zoiets als wat ook als toegangs teller in winkels gebruikt wordt) op enige afstand voor je installatie met een alarmgevertje. Is niet zo duur en schrikt in de meeste gevallen voldoende af. Tegen kwaadwillendheid is natuurlijk niets opgewassen. Alleen als je er zelf bij wilt zijn moet je het wel uitzetten wat dan wel enige hinder oplevert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 ja dacht ik ook aan; ik had vroeger in mijn brocante zaak zo een "laser": een rood lampje met een lichtcel en aan de andere kant van het deurgat een witte reflector die het licht terugkaatst. Als de straal onderbroken wordt, gaat de bel, kost drie keer niks, zo'n pakketje! Kun je natuurlijk ook dwars door de kamer installeren... en een tweede setje op hond-hoogte! RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
HJ Nijland Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Vaak staat audio-apparatuur bij trotse bezitters opzichtig opgesteld. Soms lijkt het zelfs alsof het te koop staat en is de display mooier dan in menig hifi shop... Uiteraard is het leuk om met je mooiste bezittingen te pronken maar dit soort uitstallingen nodigt voor ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Vaak staat audio-apparatuur bij trotse bezitters opzichtig opgesteld. Soms lijkt het zelfs alsof het te koop staat en is de display mooier dan in menig hifi shop... Uiteraard is het leuk om met je mooiste bezittingen te pronken maar dit soort uitstallingen nodigt voor ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Ook ik krijg wel eens een "hartaanval" van iemand die een rare stunt uithaalt met mij apparatuur. Die godzijdank (nog) niet zo heel exclusief is. Tijdens een verjaardag heb ik een keer iemand gehad die zat te wippen op zijn stoel en mijn toenmalige speaker van Kef (Q55) een douw gaf. De kef balanceerde op zijn twee achterste spikes, wibelde wat heen en weer en.... viel weer terug. Pfoe... het was wel even stil in de kamer. Verder mensen die op je speakers leunen, er een biertje op zetten etc. Voel je je echt zo'n freak als je er vervolgens iets van zegt! Heb ook mensen gehad die het liftje van mijn toenmalige Thorens niet konden bedienen en het element naast het plateau laten crashen. Gevolg: ik heb al even geen feestje meer gegeven. Een oplossing: zoek vrienden die ook audiofreaks zijn! Alarm etc. vind ik geen oplossing. Ik zou er liever een gordijn voor hangen dan, dat opzij kan ofzo. Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts