vrut Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 Hai VRUT, Bij mij komt niemand in huis die met sleutels gaat gooien en hun hond komt zeker niet in mijn kamer. Je moet inderdaad wat aan je deurbeleid doen. Hoe bevalt die Goldmund Job? Carl Hai Carl, De Goldmund klink erg goed, erg 'snel'. Kan ook veel aansturen, maar ook niet te veel. De potmeter is vaak bij Goldmund erg lastig te regelen, Multifoon zet er standaard een weerstand tussen. Je kunt hem ook als eindbakje gebruiken. Bij speakers met een laag rendement wordt hij wel snel warm, en een Thiel 2.2 stuurt hij net niet lekker aan. Ik zou best een grotere Job willen hebben, evt. van Goldmund. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 In 1993 had ik een eerste contract met een r'nb firma om een song te komen doen. Ik zat de hele dag in de studio. Toen ik 's avonds thuis kwam, was mijn woning verzegeld door de politie! De bende had de deuren eruit getrapt en zowel mijn kunstgalerij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 weighted down by possession (Alexander (Skip) Spence on the album "Oar") Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Na een avondje van vrouw lief met wat met vriendinnen, kom ik thuis staat 1 van m'n speakers te balanceren op 1 cone in normale stand, 1 op z'n zijde en lag er 1 midden in de kamer . Het is toen een paar dagen redelijk stil hier in huis geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Het is toen een paar dagen redelijk stil hier in huis geweest. Het was moeilijk praten door een rietje? Enno PS klinkt als een minder prettige ervaring, kan me vaag nog iets herinneren van mijn zoon die de naald van mijn element had gesloopt , niet blij zeg maar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Ooit meegemaakt bij iemand thuis: de kat die compleet uit haar dak gaat, bovenop een platendraaier (in werking) springt en die Lp daar even begint te bewerken met haar klauwen zegt die kerel heel bedaard: "Doet ze nou altijd als ze de muziek niet leuk vindt!" grtz, RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Je kunt zeggen wat je wilt maar het brengt wel leven in de brouwerij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Beste, Maaroged er zijn mensen zoals ik, die heel erg kunnen zitten met en krasje. Toch vind ik het frapant dat veel mensen hun spullen letterlijk afraggen. Een grootdeel van de highend apparaten die wij op de zaak binnen krijgen is behoorlijk bekrast, en is duidelijk niet voorzichtig mee omgegaan. Ik kan dat nooit begrijpen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Misschien gaan ze met hun spullen om als mensen met dvd's van een videotheek... die worden als frisbee gebruikt denk ik. Ik heb een neefje snel duidelijk gemaakt dat mijn esl-63 verboden terrein is... hij probeerde het wel maar 2 meter voor de luidspreker werd hij aangesproken op zijn gedrag. Geen problemen verder met vervelende incidenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Juist.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Na een avondje van vrouw lief met wat met vriendinnen, kom ik thuis staat 1 van m'n speakers te balanceren op 1 cone in normale stand, 1 op z'n zijde en lag er 1 midden in de kamer . Het is toen een paar dagen redelijk stil hier in huis geweest. Zo zijn wij vorig jaar op vakantie geweest en mij schoonzusje paste op de hond en het huis, toen we thuis kwmen vroegen we of alles goed gegaan was. Tuurlijk, jaahoorrrrrr!!!! maar toen ik een dag later mijn speakers afstofte zag ik dat er een kras op zat en na nader onderzoek ook een flinke kras op de muur mijn speaker hadden ze omver gelopen. Opzich niet erg kan gebeuren maar dat ze er over zwijgen Die vraag ik niet weer op te passen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Beste, Maaroged er zijn mensen zoals ik, die heel erg kunnen zitten met en krasje. Toch vind ik het frapant dat veel mensen hun spullen letterlijk afraggen. Een grootdeel van de highend apparaten die wij op de zaak binnen krijgen is behoorlijk bekrast, en is duidelijk niet voorzichtig mee omgegaan. Ik kan dat nooit begrijpen. Groeten, Bas Ik kan dat ook niet begrijpen, ik heb zelfs mijn eerste eigen Philips TV`tje nog (16 jaar oud) die ik gekregen heb op mijn 13e verjaardag en die is nog als nieuw en zonder krasjes. Maar zelfs mijn autoradio en mobieletelefoon zijn vrijwel onbekrast, en als je ziet hoe bij sommigen een apparaat van nog geen jaar oud er al uitziet Onbegrijpelijk Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 wat een zemels zijn jullie zeg bij mij mogen overal krassen op komen , behalve op mijn cd's. mijn dochtertjes zitten 's winters lekker met hun voetjes op de klasse A versterker , ze kammen hun haar in het frontje van de AVM (en als er te veel vingertjes op komen poetsen ze hem zelf schoon) en ze zijn soms uren zoet met cd'tjes draaien in de HK. en ze doen de handstand tegen de betonnixen. ps: ik mag soms ook met hun speelgoed spelen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 wat een zemels zijn jullie zeg bij mij mogen overal krassen op komen , behalve op mijn cd's. 100%, Erik. Ik maak me ook gene ene seconde zorgen over krasjes op de kast van, bijvoorbeeld, m'n cd-speler. Ik ruk gewoon alles eruit en leg de kast veilig terug in z'n doos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Heb je zo niet te veel last van stooilicht Erjee die de bitjes in de war gooien? Of heb je speciale lampjes? En hoe stof je hem af? @Erik Denk dat de meeste mensen hun spullen hebben om niet te gebruiken. Zie trouwens weer een enorme markt: Audiofiele handschoentjes om de spullen te beschermen. Je weet wel van die katoenen handschoentjes die anticairs en restaurateurs gebruiken als ze een delicaat object oppakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 weet je , ik hoorde een keer een verhaal van een audiofiel die van die witte handschoentjes aan trok als ie cd's ging draaien. en hij ging echt op de cm nauwkeurig in zijn luisterstoel zitten als ie ging luisteren, je hebt er echt mafkezen bij zeg.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dia-ap Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Over mafkezen gesproken! Er zijn 3 mogelijkheden 1 Alleen in een hutje op de hei gaan wonen met zonne panelen. 2 Geen "vreemden " toelaten. 3 Of een Eindhovens setje kopen. Wat een ge*u* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Denk dat de meeste mensen hun spullen hebben om niet te gebruiken. Zie trouwens weer een enorme markt: Audiofiele handschoentjes om de spullen te beschermen. Je weet wel van die katoenen handschoentjes die anticairs en restaurateurs gebruiken als ze een delicaat object oppakken. Die heb ik ook, gekocht in een winkel waar ze kroonluchters verkopen va swarovsky kristal (moest daar toevallig een kroonluchter later reinigen van een vriendin, toen heb ik er naar gevraagd). Ze zij nu helemaal zwart want ik gebruik ze vaak om (onbewerkt ) aluminium mee vast te houden tijdens het boren etc. (niet dat het helpt, want het zit nog onder de vlekken en krassen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Dit is zonder meer het leukste topic op Hear wat ik ooit gelezen heb. Bovendien zit het ook nog berstensvol met het mooiste wat een audiofiel wil beleven: pure en onverdunde emotie. ( maar misschien brengt niet elke PC dit goed over, het kan altijd aan de installatie liggen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 De oplossing: zeggen dat het ERG duur spul is en dat je er daarom erg zuinig op bent... de hint is meestal wel duidelijk Overigens herken ik het probleem niet hoor, mensen blijven hier wel van de spullen af gelukkig (nu zitten er ook niet zoveel knopjes op en al helemaal geen draaiknoppen, alleen voor het volume ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Heb je gelijk in Henk. Tegen honden en katten (zowel op 4 poten als op 2 poten) en Tupperwareparties is toch niets opgewassen. Denk dat Fred zijn probleem niet makkelijk oplosbaar is. Of geen andere mensen meer toelaten, wat denk geen optie is, of een beveiliging zoals gesuggereerd. Conrad levert een aardig assortiment van lichtsluisjes die klein zijn en alarmpiepers. Bij de Gammel kun je voor weinig draadloze schakelaars met afstandsbediening krijgen waarmee je 3 verschillende dingen kunt in,- en uitschakelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Heb je zo niet te veel last van stooilicht Erjee die de bitjes in de war gooien? Of heb je speciale lampjes? En hoe stof je hem af? @Erik Denk dat de meeste mensen hun spullen hebben om niet te gebruiken. Zie trouwens weer een enorme markt: Audiofiele handschoentjes om de spullen te beschermen. Je weet wel van die katoenen handschoentjes die anticairs en restaurateurs gebruiken als ze een delicaat object oppakken. Hoi Pjotr, Ik heb nog van geen enkel bitje gehoord dat ie zich een beetje in de war voelde. Geen speciale lampjes nodig. Ja toch wel; om de naald van m'n platenspeler te checken op stof. Afstoffen doe ik het rack en P25 met zo'n roze plumootje. Maar dat ook niet te vaak... En... nu je't zegt... De lens zelf heb ik eigenlijk nog nevernooitniet aangeraakt. Misschien moet ik dat maar eens doen. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marillion Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Buurjongen 2 jaar.... Chario luidspeaker.... Deuk in tweeter Buurjongen met gebroken vingertjes Gr Arno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Wat jij met audio meemaakt, is eigenlijk een algemene tendens, mijnsinziens. Bv op straat, mensen lopen tegen je op, en zeggen nooit sorry. Ik vind het eerlijk gezegd ongelovenlijk dat je bij een ander, die je niet goed kent, aan zijn apparatuur gaat draaien. Ik vind voor mijzelf een klein krasje niet zo erg, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat sommigen dat wel heel erg vinden. Bij mij zit een kennis zo nu en dan, bijna dwangmatig, aan de half verteerde 'doppen' op de Synthese speakers. Dat is heel vervelend want die doppen zijn heel duur en grote gaten erin staat wel heel armoedig. Dat bij Erik Kleinsmit zijn dochters handstand mogen doen tegen zijn speakers begrijp ik wel. Het zijn hele lelijke bakbeesten. Ergo, voor hem is esthetiek op dat gebied kennelijk onbelangrijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 De oplossing: zeggen dat het ERG duur spul is en dat je er daarom erg zuinig op bent... de hint is meestal wel duidelijk Overigens herken ik het probleem niet hoor, mensen blijven hier wel van de spullen af gelukkig (nu zitten er ook niet zoveel knopjes op en al helemaal geen draaiknoppen, alleen voor het volume ). Gegroet, Het volgende klinkt misschien vreemd: Ik heb jaren lang hardgelopen, en ben altijd een forse kerel geweest. Als ik met bril op en normale haarddracht aan het lopen was, kreeg ik regelmatig opmerkingen ('is dat alles?', 'noem je dat hardlopen', 'wat een hals', ook wel leuke dingen, kinderen die met je meehollen). Ik heb een stuk of 3 maal een periode gehaad waarbij ik mijn haar geheel kaalschoor (met nadruk op 'scheren' (elke 2 dagen). Daarnaast droeg ik contactlenzen. Nu 'the hundredthousant dollar question': had ik nu nog last van opmerkingen tijdens het hardlopen ? 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Nee dus! Geen problemen gehad, mensen deden ook minder snel vreemd tegen mij. Bijvoorbeeld als ik aangaf dat ik duidelijk eerder aan de beurt was, werd hier niet aan getwijfeld. Zelfde overigens gehad met de overstap van een oude Suzuki naar een Opel Astra 6 jaar geleden. In eens meer gezag op de weg ! Ik wil niet zeggen dat je pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts