Jump to content

Het drama dat stofkap heet.

pinobot
 Share

Recommended Posts

Ik heb een tijdje geleden een goedkoop draaitafeltje op de kop getikt en de stofkap was zoals gewoonlijk bekrast, ik vraagt me iedere keer weer af bij welke boer deze kap nou weer als voerbak heeft dienst gedaan.

Ik had 'm al een paar keer met koperpoets behandeld maar dit hielp niet veel dus was het tijd voor drastischer maatregelen. In eerste instantie dacht ik er aan om de kap met een verfafbrander te lijf te gaan om op die manier het thermoplastische materiaal weer week te krijgen en zo de krassen er uit te laten smelten, na een nachtje slapen leek dit me ineens niet meer zo'n goed idee.

Een bezoek aan het gootsteenkastje bracht de uitkomst, vloeibaar schuurmiddel moest de redding worden. Hoe meer ik wreef hoe doffer de kap werd, uiteindelijk toch niet zo'n goed idee dat schuurmiddel, terug naar het gootsteenkastje dan maar. Bij het terugzetten van het schuurmiddel viel m'n oog op een spuitbus Aqua Protect, dit is een vloeistof voor het impregneren en beschermen van leer en kleding tegen vocht. Het spul op de kap gespoten en uitgewreven, ff laten drogen en toen met een droge doek opgepoetst. Hij glimt weer als een tiet, morgen herhaal ik de behandeling.

Dus als je een stofkap wilt oppoetsen gebruik dan geen vloeibaar schuurmiddel. :P