Depo Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Wie kan mij iets vertellen over dit merk/deze serie? Vooral over de B1 en de B2, of de silver S1/S2 is het wat? moet bij een YAMAHA rx v-657 8.1 versterker passen.... bvd Depo, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 is het wat? Da's zo'n beetje DE klassieke vraag op HiFi-forums, waar tegelijkertijd bijna onmogelijk een eenduidig antwoord op gegeven kan worden. Wat de 1 mooi vind, kan een ander 3x niks vinden. I.c.m. een Yamaha zou 't misschien wat aan de harde/metalige kant kunnen klinken, aangezien Monitor Audio speakers een metalen tweeter hebben. Het zou 't beste zijn wanneer je ze thuis kunt uitproberen. Succes. mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Depo Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 Ja das nu net het probleem, yamaha is een heel helder geluid, waar ik wel van houd, maar niet met bijvoorbeeld infinity speakers das overkill, ik heb de b2s gehoord, maar niet op een yamaha. De speakers zijn brits en behoorlijk neutraal, dus ik denk de beste keuze voor een betaalbare speaker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Zelf heb ik de MS (Mordauntshort) 914 en Premiere set beide ook gebruik makend van een metalen tweeter. Op de Yamaha receiver(RX-V640RDS.) heb ik zelf geen probleem met het euvel wat hier geopperd word. Tis dus maar net of het klikt! Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Toevallig heden bij een dealer van Monitor Audio in het zuiden van het land stonden een setje Radius R180 te spelen ( kleur zilver ) . De verkoper die ik vrij goed ken vroeg mij even om mee te luisteren naar deze toch vrij kleine speaker . Eerste luisterindruk ......... * Vrij open geluid * Mooie plaatsing ( zeker gezien de prijs van 649,- incl. stands ) * Mooie stemweergave * Laag was wat troebel maar ruimte is daar ook niet echt optimaal * Midden en hoog komen sterk naar voren Kort samenvattend kan ik zeggen dat zeker voor het geld en de grote van dit model ik het best een aardig speakertje vindt . Echter bij dit model dat werd aangestuurd door ik meen een Rega versterker moet je zeker wel opletten met het hoog . Ik vond het niet "te veel van het goede " maar het blijft wel oppassen met het hoog . Hoe deze verhouding is met de andere modellen van dit merk ? Ga zelf luisteren is de beste optie Feit is wel dat ik wel onder de indruk was van dit "kleine speakertje met het metaalachtige uiterlijk " Ze klonken veel beter dan ik van te voren had gedacht Groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
debontehond Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Ik zou zeker voor de Silver RS opteren. Die zijn iets duurder maar het klankmatige verschil is h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Ik moet eerlijk bekennen dat ik de vorige Silver serie beter vond klinken dan de nieuwe serie... Mij staat bij dat ik een keer de silver2 ( i?) heb beluisterd als optie voor mijn surroundspeakers, en die waren mooi vol van klank en overall helemaal niet verkeerd!!! Heb laats de nieuwe Silver RS8 geluisterd, en ik kreeg een soort "hol" geluid voorgeschoteld, met een groot gemis in al het laag en middengebied.... Kan natuurlijk aan de aansluitingen aldaar liggen, alsmede de gebruikte kabel ( Staffhorst ) maar ik hou het voorlopig toch maar even bij mijn eigen Monitor 3's!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 In de Radius serie wordt dezelfde tweeter gebruikt als in de silver serie. De radius serie mist, vanwege de kleinere kast, de lagere frequentie weergave. Daardoor moet het aangevuld worden met een subwoofer of gebruik net als ik de Radius alleen als surround speakers. De Bronze is een serie hoger als de Radius en prestatie ligt dan ook, logisch, tussen de Radius en Silver in. Laag weergave is een stuk beter. Het feit dat metal-dome speakers 'metaal' achtig klinken is allang niet meer aan de orde. De damping is zo dun inmiddels. Wel hebben ze een eenzienlijk langere inspeeltijd nodig. Over het algemeen geven ze net wat meer details weer is mijn ervaring. De nieuwe RS serie is niet zoveel veranderd omdat ze het geluid niet erg wilde veranderen. Het is meer een upgrade. Zwaardere magneten waardoor er nog meer laag is (= bij de oude al rond de 36 Hz). De afwerking is mooier van de nieuwe serie maar daarentegen wel meer 'plastic' achtig. Het glanst teveel voor hout zeg maar tenzij je daarvan houdt natuurlijk. Ik heb destijds ook meerdere luistersessies bij de dealer gehad om te vergelijken met andere merken en uiteindelijk voor Monitor Audio gekozen en verre van spjt van. Overigens in combinatie met Denon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Beste Depo, Monitor Audio Luidsprekers zijn zeer goed, het is allang niet meer zo dat aluminium domes naar aluminium klinken en gouden domes naar goud etc. Was dit wel ooit zo ? Er zijn meer luidsprekers die goed zijn , maar het is niet voor niets dat Frits de With van STS Studio's met Monitor Audio luidsprekers speeld, dat is vast niet omdat ze slecht klinken. Het zijn neutraal klinkende luidsprekers en vooral de laag geprijsde hebben een super goede prijskwaliteitsverhouding. MvG, Haudio, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Depo Posted 6 november 2005 Author Report Share Posted 6 november 2005 mensen die gereageerd hebben, dank je wel, genoeg positief dacht ik, Depo, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts