Jump to content

siltech paris / new york

rienberends
 Share

Recommended Posts

Ik heb 2 interlinks van Siltech : de NEW YORK en de PARIS. De NEW YORK is de duurste / bes te van de 2. Ik heb ze beide nodig . 1 voor tussen de DAC en de PREAMP.en 1 voor tussen de PRAMP. en de MONOBLOCKS.Nu mijn vraag: WELKE ZAL IK WAAR TUSSEN ZETTEN?? De duurste tussen de DAC en de PREAMP of net andersom of is dit een onzinvraag ??

Guest Kraus vonBentinck
is dit een onzinvraag ??

Nee, een heel goede vraag alleen ben jij de enige die er antwoord op kan geven :rolleyes:

Jij hebt toch die kabels en de spullen waar het tussen moet? Wie anders dan jij kan hear nu dus precies vertellen wat het beste klinkt?

Ik ben wel nieuwsgierig

De spanning tussen de voorversterker en eindversterker is ongeveer 10 Volt, tussen dac en preamp ongeveer 2 Volt. Ik zou de duurdere tussen de dac en voorversterker plaatsen vanwege de kleinere spanningsverschillen.

Aan de andere kant zou ik nooit dure interlinks kopen. :P

De spanning tussen de voorversterker en eindversterker is ongeveer 10 Volt, tussen dac en preamp ongeveer 2 Volt. Ik zou de duurdere tussen de dac en voorversterker plaatsen vanwege de kleinere spanningsverschillen.

Aan de andere kant zou ik nooit dure interlinks kopen. :P

Duur of niet , ik heb ze nu eenmaal, maar ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de duurdere vanuit de DAC etc.

Maar ik heb nog maar een uurtje geluisterd . Alvast bedankt.

En wissel ze nu eens om?

En...

Hoor je verschil?

Zo ja: kies de volgorde die je zelf het mooist vind.

Had ik al gedaan en ik denk dat de NEW YORK tussen de DAC en de PREAMP. het beste is. Maar ik zit nu aan de wijn en dan klinkt al snel iets beter , dus morgen

zet ik de PARIS (de goedkopere ) tussen de DAC en de PREAMP.( voor de 2e keer)Mijn vraag was in eerste instantie toch: Wat denkt men (de techneuten) wat is theoretisch de beste volgorde? PS. Misschien komt er iemand met het advies: Gooi beide Siltechs weg.

En wissel ze nu eens om?

En...

Hoor je verschil?

Zo ja: kies de volgorde die je zelf het mooist vind.

Had ik al gedaan en ik denk dat de NEW YORK tussen de DAC en de PREAMP. het beste is. Maar ik zit nu aan de wijn en dan klinkt al snel iets beter , dus morgen

zet ik de PARIS (de goedkopere ) tussen de DAC en de PREAMP.( voor de 2e keer)Mijn vraag was in eerste instantie toch: Wat denkt men (de techneuten) wat is theoretisch de beste volgorde? PS. Misschien komt er iemand met het advies: Gooi beide Siltechs weg.

nu komt :D het puur op gevoel aan.

Zo zit het nu ook en ik ben tevreden. Ik heb ook de netbekabeling wat veranderd.Eerst zat alles in de v.d Hul mainsstr eamkabel met stekkerdoos voor 7 app. Nu zitten alleen de monoblocks en de pre op de v.d. Hul, de DAC enhet loopwerk zitten op een SEEC netfilter inn een apart wandstopcontact De v.d Hul zit op een ander (geaard) wandstopcontact. Het klinkt nu allemmaal wat rustiger dan voorheen. Heb ook alle app. met een polechecker gefaseerd.Nu weer alle Masterbase terug onder de apparaten.

Guest Kraus vonBentinck
Zo zit het nu ook en ik ben tevreden. Ik heb ook de netbekabeling wat veranderd.Eerst zat alles in de v.d Hul mainsstr eamkabel met stekkerdoos voor 7 app. Nu zitten alleen de monoblocks en de pre op de v.d. Hul, de DAC enhet loopwerk zitten op een SEEC netfilter inn een apart wandstopcontact De v.d Hul zit op een ander (geaard) wandstopcontact. Het klinkt nu allemmaal wat rustiger dan voorheen. Heb ook alle app. met een polechecker gefaseerd.Nu weer alle Masterbase terug onder de apparaten.

polechecken, de stekker in het juiste stopcontact, dat zijn allemaal heel nuttige zaken.

polechecken, de stekker in het juiste stopcontact, dat zijn allemaal heel nuttige zaken.

En daar ben ik het dan weer helemaal mee eens :D

Vooral als het (in mijn geval) winst in geluid oplevert. Dus het loont de moeite en het kost deze keer niets. Alleen een beetje geklooi met alles ontkabelen,meten. een beetje schoonmaken, kabels erweer aan,controleren of alles wel de juiste richting oploopt(altijd met het signaal meelezen (zegt mijn dealer). ET VOILA.. Heb ook nog 2 loeizware gewichten (volgens mij van een oude klok) op het loopwerk gelegd. Baat het niet ,dan schaadt het niet.