Jump to content

verschillen in CD spelers

tompj
 Share

Recommended Posts

Mijn god houdt het dan nooit op hier? waarom 100 keer dezelfde koeien uit de sloot? :( waarom gaat iemand er uberhaupt nog op in :(

Groeten,

Bas

wat wil je dan dat ik zeg?? :D

ik blijf bij mijn standpunt,

als iemand vraagt of er verschil in cd-spelers zit zeg ik NEE ;)

ps: ik snap niet dat iemand hear zoiets vraagt,

hij heeft toch zelf oren?

als ie wel verschil denkt te horen dan koopt ie gewoon de beste,

als ie geen verschil hoort , dan koopt ie gewoon de goedkoopste .

heb ik ook gedaan. ;)

De verschillen tussen cd-spelers zijn groot te noemen maar het verschil wordt wat mij betreft pas ECHT groot als je met non-oversampling/non-filterende dac's gaat werken. Een enorm grote stap vind ik zelf.

Maar daarnaast is het loopwerk ook van enorm belang. Nog veel belangrijker dan de dac. Een dac kan niets meer goedmaken wat bij het loopwerk fout gaat en dat is nogal wat!

De verschillen tussen cd-spelers zijn groot te noemen maar het verschil wordt wat mij betreft pas ECHT groot als je met non-oversampling/non-filterende dac's gaat werken. Een enorm grote stap vind ik zelf.

Maar daarnaast is het loopwerk ook van enorm belang. Nog veel belangrijker dan de dac. Een dac kan niets meer goedmaken wat bij het loopwerk fout gaat en dat is nogal wat!

Dus een Sony's CDP-101 zonder filtering?

dit is best lachen.

dezelfde discussie opnieuw. het verschil is meer psychologisch dan feitelijk van aard. leef ermee en laat de discussie. wie niet hoort, hoort niet. wie wel verschil hoort, heeft geluk. zijn/haar oren werken en hij / zij verkeert niet in ontkenning.

doei

dag Bas

Op een of andere manier stuit me dat gigantisch tegen de borst; dat zit hier 1 dag op het forum, niks gelezen natuurlijk anders start je zo'n topic niet of komt alleen om lekker te ruzie

Wat zijn we hear eigenlijk zielig bezig met onze bling-bling doosjes, terwijl ze aan de andere kant van de aardkloot nauwelijks te eten hebben.

Heel sterk Karma. :)

Wist je dat armoe in Nederland ook bestaat? Maar wat wil je dan? Moeten we iedere keer maar weer relativeren?

Alle mensen zijn ook allemaal hetzelfde..... waren ze het alleen maar wat meer ....  :(

kind.jpg

viertron1.jpg

You got a point there.... :(

Wat is het punt? Dat, omdat alle speler hetzelde klinken, je beter 4700 euro aan goede doelen kunt geven en zelf een speler van 300 euro gebruiken. Ze klinken immers toch hetzelfde.

Idealiter gezien zou je dat zelfs moeten doen als ze niet hetzelfde klinken, maar dat geldt voor alles: eten (waarom voor 150 euro in een restaurant uitgeven als je voor 10 euro hetzelf kunt maken), kleding (waarom een broek van 100 euro, een van 30 euro is net zo goed), auto's (waarom een auto van 30K euro kopen, met een van 13K sta je netzo lang in de file?), behuizing (waarom een huis van 3 ton, in een huis van 1.2 ton blijf je toch ook warm en droog?).

Natuurlijk is het geneuzel over audio onzinnig (pervers?) als het afzet tegen de ellende in de wereld (Pakistan, Darfur, Somalie etc.)

dus http://www.artsenzondergrenzen.nl/ (of andere)

Punt buiten deze pijnlijke waarheid is dat het inderdaad wel eens zo zou kunnen zijn dat in een blinde luistertest het verschil wel te horen is, maar de meesten niet kunnen bepalen welke van de twee de dure en welke de gewone is.

Vergelijkend luisteren is namelijk nogal moeilijk.

of toch wel?

En daarom keren dit soort discussies steeds weer terug.

Mensen als Bas hebben natuurlijk tientalle spelers gehoord en vergeleken en weten natuurlijk het voor hen geldende antwoord (niet iedereen luistert hetzelfde).

Mijn (niet blinde) ervaringen tot nu toe

- oude topmodel Technisc speler (van 15 jaar oud en fl 2300) versus Sony 555ES: best wel een verschil, sony wint door betere detail weergave en levendigheid)

- Sony 555ES versus Sony + externe Perpertual Technolgies DAC: nauwelijks verschil.

- Sony 555ES versus Teac VRDM9: klein verschil (sony wint, teac klinkt matter)

- Sony 555ES versus North Star: significant verschil op dynamiek (NS wint in blinde luistertest)

Ach, zo'n klein bloot jongetje doet het toch altijd weer goed om geld los te krijgen...

Natuurlijk is het lullig ( en volledig off-topic ) voor de inwoners van Pakistan, maar ik denk ook door de ervaringen bij de tsunami ( er was teveel geld, nog steeds en het komt nooit aan op de goede plaats ) dat er veel mensen zijn die wel drie keer nadenken alvorens wederom een gulle gift te doen...

Bij de ramp in Enschede kwamen landen als Pakistan trouwens ook niet kijken of ze konden helpen.... Misschien heel erg zwart-wit maar Moslims geloven ook niet in gaven aan goede doelen... Moeten wij als westen dan het goede voorbeeld blijven geven?

En dan weer terug on-topic; m.i. is er wel degelijk verschil in cd-spelers onderling! Hoorbaar en meetbaar! waarom niet wetenschappelijk te werk gaan?

Greetz,

Lestat

P.S.: @ Bees, ik ben het roerend met je eens!

Mijn god houdt het dan nooit op hier? waarom 100 keer dezelfde koeien uit de sloot? :( waarom gaat iemand er uberhaupt nog op in :(

Groeten,

Bas

Ik niet meer.

Na jouw mod. van mijn Arcam weet ik beter en geniet ik iedere dag meer. :)

Op dit moment staat de set ook weer te zingen dat het een lieve lust is.

Kippenvel op mijn hele lijf veroorzakend. :);)

Als Erik iets zegt, dan is dat zo. :blink:

Tenminste, dat wil hij ons doen geloven. :unsure:

Met andere woorden, een ieder met een voor hem in deze zaak afwijkende mening (waar ik in deze ook toe behoor) is voor hem min of meer een dwaas. <_<:ph34r:

Daar komt zijn commentaar min of meer op neer.

Hij heeft gelijk, en hij alleen, want zijn waarheid is heilig. <_<

Wat doet een loopwerk van 10 euro fout (bijvoorbeeld dat van een discman of CDROM speler, waar de foutloos uitgelezen data prima kloksynchroon aan de uitgang staat?)