Pjotr Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 (...)Voor wie er nog toevallig komt: terminal 1 vertrekhal van Tokyo Narita vluchthaven staat een vitrine met dure artikelen (tasjes Luis Vouitton enz.) opgesteld naast onderschepte naamaak-artikelen. (...) Kijk, dat bedoel ik. Om iets dergelijks te constateren moet jij helemaal naar Tokyo Narita luchthaven (je schrijft vluchthaven, maar dat is een Freudiaanse verschrijving mag ik hopen), terwijl ik hier in stadsdienst lijn 4 hetzelfde constateer. Jij betaalt een dure ticket, terwijl ik hier met mijn simpele abonnementje regelmatig een cultuurverrijkende medelander naast me heb zitten, behangen en beringd met klatergoud en verdomd, met een nep-Vouitton. We constateren dus beiden hetzelfde, alleen met een aanzienlijk prijsverschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Nu is de vraag: wat is waarschijnlijker. Met een DBT heb je het antwoord op deze vraag. Of ben je het juist hiermee niet eens? Inderdaad. Met wat er (ook door jou) is geschreven over een DBT is het misschien handig om het eerst even met tekst te proberen. Het is prima mogelijk om te beredeneren welke van de twee mogelijkheden het meest waarschijnlijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 (...) Zeg Dick jij bent toch niet in het bezit van zo'n snobbistische ...... (...) Beste Pjotr, Laat ik je angst meteen wegnemen, ik vervoer mijn schamele bezittingen in een heuse Kipling Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 (...)Ik schaam me diep. Beste s0000884, Zou ik niet doen. Ik zou me eerder afvragen of er wellicht een diepere oorzaak ligt achter deze verschrijving Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 (...) Dan moet het wel zo zijn dat de mensen die de verschillen niet horen, door bepaalde omstandigheden de aanwezige verschillen niet KUNNEN horen. (...) Iedereen kan verschillen horen tussen twee CD-spelers! Je moet dat alleen wel echt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 (...) Dan moet het wel zo zijn dat de mensen die de verschillen niet horen, door bepaalde omstandigheden de aanwezige verschillen niet KUNNEN horen. (...) Iedereen kan verschillen horen tussen twee CD-spelers! Je moet dat alleen wel echt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Mensen die het verschil tussen 1 speler horen, brengen we maar noodgedwongen onder bij de mensen die ook verschillen tussen 2 spelers horen. Want als je verschil hoort tussen 1 speler, dan hoor je oneindig veel meer verschil tussen 2 spelers. Volgens mij gaat die logica niet op. Mensen die verschil tussen 1 en dezelfde CD-speler horen hoeven dat helemaal niet te horen tussen 2 verschillende spelers Vind dit toch een beetje politieke oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Ik heb thuis een Marantz cd 60 een Marantz cd6000ose KI en een Philips 963 sa. Als ik de kamer binnenkom en er draait Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Hallo allemaal Dat verschillende versterkers anders kunnen klinken is zo ongeveer algemeen geaccepteert. Dat verschillende draaittafels anders kunnen klinken is zo ongeveer algemeen geaccepteerd. (een enkeling uitgezonderd we zijn tenslotte niet met z'n (ruud)13 in een dozijn ) waarom dan zo'n heisa bij cd spelers Als we ervanuit gaan dat allen al de analoge opbouw bij iedere cd speler anders is zou je dus kunnen aannemen dat ze ook anders klinken. Waarom klinken diverse externe dac's ook anders t.o.v. elkaar ??(lijkt mij ook wel een algemeen geaccepteerd fenomeen) Ik vind persoonlijk de verschillen RELATIEF groot tussen diverse spelers ,vooral tussen budget en middensegment daarna worden de verschillen minder groot maar toch zeker "duidelijk" waarneembaar. bv. minder snel vollopen bij drukke passages, een koor in meerdere lagen kunnen weergeven in plaats van een brij, details die je niet of bijna niet bij mindere spelers hoort wel kunnen weergeven etc, etc. een "duurdere speler" heeft meestal ook een betere "muzikalere" timing en rust in het geluidsbeeld.(hier komt oa. de klok om de hoek zetten) Mijn mening is dat als je deze verschillen niet kunt horen je toch is serieus naar je installatie moet gaan kijken. (niet lullig bedoelt maar dit is mijn mening.) ps. vlak daarbij de kwaliteit van de gebruikte bekabeling zeker niet uit. en nee duurder is zeker niet altijd beter. m.vr.grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Ik heb zoals gezegd de laatste tijd niet meer gexperimenteerd met CD spelers. De laatste keer dat het echt heb gedaan was bij de aankoop van een Meridian. Ik heb toen de 506 en 508 in huis gehad. De verschillen hoorde ik onmiddelijk maar waren super miniem. Dat was het priisverschil dus duidelijk niet. Ik heb daarom de 506 gekocht. Een maand later las ik in de Hifi News een artikel waar hetzelfde werd beweerd.Later een snelle vergelijking met de CD speler die mijn dochter op haar verjaardag heeft gekregen. Die veel goedkopere Sony klonk zonder twijfel minder als de Meridian. Het kan goed zijn dat de vergelijking met nieuwere CD spelers anders zou uitvallen. Toch twijfel ik daar een beetje aan. Op de VAD zijn een kennis en ik na de Marantz 15 en 11 gaan kijken (die kennis had de goedkoopste van de twee net gekocht). De Marantzen waren uitgerust met een plastic doorzichtig kapje en hoewel ze er van buiten hetzelfde uitzagen was dat van binnen absoluut niet zo. Ik kan me bijna niet voorstellen dat al die verschillende componenten geen invloed op het geluid hebben. De vergelijking met een klokje vind ik niet helemaal eerlijk. Een betere vergelijking is auto's. Er werden races gedaan tussen exact dezelfde auto's. Wat deed nu de fabrikant: de auto werd in elkaar gezet met door de computer uitgezochte superieure onderdelen. De auto met deze onderdelen was superieur aan de auto's die uit de lopende band kwamen. Waarom zou dat niet met audio (kunnen) opgaan? Carl (die niet technisch is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 (...) de auto werd in elkaar gezet met door de computer uitgezochte superieure onderdelen. De auto met deze onderdelen was superieur aan de auto's die uit de lopende band kwamen. Waarom zou dat niet met audio (kunnen) opgaan? (...) Beste Carl, Bij audio gaat dat niet op, omdat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 (...)En dat doen ze met hun "smaak". (...) Valt de helft al af...... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 (...)En dus niet met hun "verstand". (...) Exit de andere helft.... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 (...) de auto werd in elkaar gezet met door de computer uitgezochte superieure onderdelen. De auto met deze onderdelen was superieur aan de auto's die uit de lopende band kwamen. Waarom zou dat niet met audio (kunnen) opgaan? (...) Beste Carl, Bij audio gaat dat niet op, omdat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Beste Pjotr, Ook bij autokeuze speelt het verstand niet de hoofdrol. Maar we hadden het niet over autokeuze. Bij vrijwel geen enkele keuze door mensen speelt verstand de hoofdrol. Sterker nog: verstand speelt vrijwel nooit een rol van betekenis. Daardoor kopen mensen de verkeerde auto's, trouwen met de verkeerde vrouwen, hebben baantjes die hen niet bevallen... kiezen ze ook verkeerde luidsprekers, enz. Pas als ze hun keuze voor zichzelf of anderen moeten verantwoorden of verdedigen, zoeken ze logische en zakelijke argumenten. Die door de computer samengestelde auto zou waarschijnlijk ook geen kassucces worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Bij vrijwel geen enkele keuze door mensen speelt verstand de hoofdrol. Sterker nog: verstand speelt vrijwel nooit een rol van betekenis. Dit is dus blijkbaar de reden dat dure CD spelers verkocht worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Bij vrijwel geen enkele keuze door mensen speelt verstand de hoofdrol. Sterker nog: verstand speelt vrijwel nooit een rol van betekenis. Dit is dus blijkbaar de reden dat dure CD spelers verkocht worden. Beste s0000884, Nee, dat is de reden waarom ze g Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 oktober 2005 Report Share Posted 29 oktober 2005 Nee, dat is de reden waarom ze g Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Je komt alleen uit zo'n discussie als je het thuis uitprobeert. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Het klopt dat er geen verschil in zit : Want digitaal is digitaal / ook muziek instrumenten klinken gelijk indien er geen boventonen worden geproduceerd worden. Ook klinken Cdspelers gelijk indien de rest van de installatie de verschillen niet hoorbaar kunnen maken. Dus zeer matige versterkers. Ook zeer matige Luidsprekers kunnen deze verschillen niet hoorbaar maken. Dus het zou kunnen dat voor veel mensen de verschillen/verbeteringen niet hoorbaar zijn. Meestal zit er dan nog wel verschil in verschillende Platenspelers MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Het klopt dat er geen verschil in zit : Want digitaal is digitaal / ook muziek instrumenten klinken gelijk indien er geen boventonen worden geproduceerd worden. Ook klinken Cdspelers gelijk indien de rest van de installatie de verschillen niet hoorbaar kunnen maken. Dus zeer matige versterkers. Ook zeer matige Luidsprekers kunnen deze verschillen niet hoorbaar maken. Dus het zou kunnen dat voor veel mensen de verschillen/verbeteringen niet hoorbaar zijn. Meestal zit er dan nog wel verschil in verschillende Platenspelers MvG, Haudio Hallo Haudio Je bent de zeer matige bekabeling nog vergeten te noemen m.vr.grtjzz daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Het klopt dat er geen verschil in zit : Want digitaal is digitaal / ook muziek instrumenten klinken gelijk indien er geen boventonen worden geproduceerd worden. Ook klinken Cdspelers gelijk indien de rest van de installatie de verschillen niet hoorbaar kunnen maken. Dus zeer matige versterkers. Ook zeer matige Luidsprekers kunnen deze verschillen niet hoorbaar maken. Dus het zou kunnen dat voor veel mensen de verschillen/verbeteringen niet hoorbaar zijn. Meestal zit er dan nog wel verschil in verschillende Platenspelers MvG, Haudio Jaaaaaaaaaaaaaa, maar die platenspelers blijken volgens de deskundige rekenmeesters weer inferieur te zijn aan digitaal. Al met al heeft dat welles nietes geneuzel mijn Cd-allergie niet doen verdwijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Nee, dat is de reden waarom ze g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Voor de v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Voor de v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts