Sebastiaan de vries Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Beste Edwin, Ga zelf maar googelen . Tegenwoordig maakt oa. Dynaudio ontzettend fraaie dsp gestuurde studio monitors. Deze zijn nu min of meer de standaard. En dan hebben we natuurlijk nog de enorme wal systemen. Het geweldige M4 systeem. Hier hangen ze in een van de studio's waar ik werk. Dan hebben we nog de Mackie HRS-824 Dit allemaal klinkt superieur aan de meeste huiskamer systemen in elk opzicht. Het feit dat jij echt denkt dat ze nog steeds die NS10M's gebruiken laat wel zien dat je weinig tot niet weet wat er allemaal speelt in de pro-audio, of je alleen maar bagger studio's hebt gezien Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Beste Edwin, Ga zelf maar googelen . Tegenwoordig maakt oa. Dynaudio ontzettend fraaie dsp gestuurde studio monitors. Deze zijn nu min of meer de standaard. En dan hebben we natuurlijk nog de enorme wal systemen. Het geweldige M4 systeem. Hier hangen ze in een van de studio's waar ik werk. Dan hebben we nog de Mackie HRS-824 Dit allemaal klinkt superieur aan de meeste huiskamer systemen in elk opzicht. Het feit dat jij echt denkt dat ze nog steeds die NS10M's gebruiken laat wel zien dat je weinig tot niet weet wat er allemaal speelt in de pro-audio, of je alleen maar bagger studio's hebt gezien Groeten, Bas Dat ziet er allemaal heel keurig en professioneel uit, Bas. Ik haalde expres de NS 10 naar voren, omdat ik weet dat de meeste audiofreaks niet zo'n hoge pet van de NS-10 op hebben. Ik heb niet veel studio's gezien, maar de studio's die ik op TV altijd zag, hadden bijna allemaal de NS-10 boven de mengtafels staan. De Dynaudio's zien er erg fraai uit. En de Mackie subwoofer ook. Daar kan mijn setje niet aan tippen. Echter als ik het geluid van de meeste CD-s hoor, dan heb ik het gevoel dat ik het beter op mijn setje af kan regelen met een goedkoop mengpaneeltje.. Groeten Edwin en bedankt voor de foto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Echter als ik het geluid van de meeste CD-s hoor, dan heb ik het gevoel dat ik het beter op mijn setje af kan regelen met een goedkoop mengpaneeltje.. En gelukkig zijn er nog mensen die het muziek ook proberen af te stemmen voor de huiskamer set. Ik heb ooit eens gelezen dat de muziek van Enya afgestemd werd op normale huiskamer luidsprekers, ik dacht de KEF 104 of zo. Maar nu staat op de site van Enya ook de huidige studio op en daar staan nu een set Quad ESL 988 en nog een andere elektrostaat waarvan ik de naam even niet meer weet. Maar normale studio luidsprekers zoals Sebastiaan ze aangaf worden ook gewoon gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Een audiofiel herkend de beste speaker ter wereld niet eens als hij er onder bedolven word. Studio monitoren? leuk voor direct kil hyper strak geluid, je wil toch het live, aanwezig gevoel,daar word toch echt met dikke hoorn en vette 15" geknalt, maar dat willen onze gevoelige oortjes niet. mischien moeten we met z'n alle eens aan de dikke JBL's, om te ontslakken. blijft een rare hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Koop dan een PA installatie, huur een band in, koop een rookmachine en stop deze vol met sigaretten en een halve kilo wiet, doe bier in je hogedrukreiniger en benevel je huiskamer. Hmmm, ben laatst bij een concert van het Bach koor geweest. En daar is bovenstaande situatie mij niet zo opgevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik durf te wedden dat de meeste ook wel 10 vrouwen uit zouden kunnen kiezen die alle 10 anders zijn en waar ze toch alle 10 mee in zee willen gaan (<etiquette> ben soms netjes </etiquette>). Wat zal ik zeggen... 9 eenmalig uitproberen en de 10e blijft. Wel thuis uitproberen natuurlijk want in de toonzaal is het altijd anders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Idd, dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het plaatje zag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Terug naar je kinderjaren jongens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Wat is jouw ervaring met de Dunlavy 4 Bas? Voor wat wordt wij in de studio gebruikt? als nearfield? Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Over gehoor e.d (Sebastiaan de Vries)Absoluut! en dat kan maar niet vaak genoeg gezegd worden! Ik krijg altijd een heel verdrietig gevoel als ik mensen van mijn leeftijd massaal op dischoteken en house party's zie aflopen Ik kan mij dit nog van de tv herinneren, er was een jongen die had altijd zijn muziek in de auto keihard aan staan, en werd door iemand van de tv gevraagd om een gehoortest te doen. Hij had dus ondertussen al een flinke gehoorbeschadiging opgelopen. Hij kreeg dus een grafiek te zien hoe het met zijn oren was gesteld, en hij zei:'oh dan moet daar de equalizer dus wat harder dan is er niets aan de hand.' Werkelijk waar ben je dan stom of wil je het graag worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marillion Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 My Webpage Link to comment Share on other sites More sharing options...
marillion Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 sorrie, krijg de foto er niet op.. maar ze zeggen dat dit dus de beste speaker ooit gemaakt is. gr arno Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 deze dus, kost een paar centen maar dan heb je ook wat owja vergeet de 4 stereo amps of 8 monblokken niet om hem aan te sturen Hier worden ze aangestuurd door een nestje Bryston 4BSST's Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Die B&W's nautilus zijn inderdaad heel erg goed. Heb ze ooit gehoord bij Musifoon te Emmen op Naim versterking. Tot nu toe het beste wat ik gehoord heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Een audiofiel herkend de beste speaker ter wereld niet eens als hij er onder bedolven word. Studio monitoren? leuk voor direct kil hyper strak geluid, je wil toch het live, aanwezig gevoel,daar word toch echt met dikke hoorn en vette 15" geknalt, maar dat willen onze gevoelige oortjes niet. mischien moeten we met z'n alle eens aan de dikke JBL's, om te ontslakken. blijft een rare hobby. Beste Pietje, Hoe kom je erbij dat (goede ) studio monitoren kill en strak klinken? Dat is zeer zeker niet het geval. Jazzluva: Ik zie dat de nautilussen in ieder geval met de juiste amps worden aangestuurd op jou foto Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Jazzluva: Ik zie dat de nautilussen in ieder geval met de juiste amps worden aangestuurd op jou foto Groeten, Bas jaja, alleen het beste is goed genoeg natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Jazzluva: Ik zie dat de nautilussen in ieder geval met de juiste amps worden aangestuurd op jou foto Groeten, Bas Denon? Of wil je gewoon een merk met een B lezen (maar die zijn het wel, grappig op die stand) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Jazzluva: Ik zie dat de nautilussen in ieder geval met de juiste amps worden aangestuurd op jou foto Groeten, Bas Denon? Of wil je gewoon een merk met een B lezen (maar die zijn het wel, grappig op die stand) Beste Duck, Wat ik wil lezen of niet, Ze staan er gewoon . En waarom is dat grappig? Kun je er echt niet aan geloven dat daar bewust voor gekozen is omdat het gewoon ontzettend goede amps zijn? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Ik luister naar de ATC SCM20sl. ATC wordt veel in studio's gebruikt en klinkt absoluut niet kil, wel upfront en vooral stemmen worden ongekend zuiver weergegeven. Vrij onbekend bij de audiofielen, maar zeker de moeite waard te beluisteren.. Grt Frans p.s. kom jij ze wel eens tegen in studio's Bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Nou, ik speel lekker met Perfect Performer "SoundStone 30". Zo nu en dan met een Bryston combinatie, of met Marantz, maar vaker nog met een vijfendertigjarige, ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Nou, ik speel lekker met Perfect Performer "SoundStone 30". Zo nu en dan met een Bryston combinatie, of met Marantz, maar vaker nog met een vijfendertigjarige, ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Nou, ik speel lekker met Perfect Performer "SoundStone 30". Zo nu en dan met een Bryston combinatie, of met Marantz, maar vaker nog met een vijfendertigjarige, ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
marillion Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Heeft er trouwens iemand de Chario Grand milennium wel eens beluisterd?? Gr Arno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts