Seed7 Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 .... Mmm stel dat morgen echt de allerbeste speaker ooit gepresenteerd wordt. Een ding met fenomenaal lage vervormingscijfers, onder de 0.00001% voor ieder mogelijk aspect. Razend snel. Gegarandeerd dat het ding de grond in wordt geboord omdat "het niet klinkt". "Te kil". "Te klinisch". "Levenloos". "Doods". "Meetwaarden zeggen niets"..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 .... Mmm stel dat morgen echt de allerbeste speaker ooit gepresenteerd wordt. Een ding met fenomenaal lage vervormingscijfers, onder de 0.00001% voor ieder mogelijk aspect. Razend snel. Gegarandeerd dat het ding de grond in wordt geboord omdat "het niet klinkt". "Te kil". "Te klinisch". "Levenloos". "Doods". "Meetwaarden zeggen niets"..... En terecht, muziek is het overbrengen van emotie, als dat niet lukt is het alleen nog maar geluid, hoe goed dit geluid ook mag zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 .... Mmm stel dat morgen echt de allerbeste speaker ooit gepresenteerd wordt. Een ding met fenomenaal lage vervormingscijfers, onder de 0.00001% voor ieder mogelijk aspect. Razend snel. Gegarandeerd dat het ding de grond in wordt geboord omdat "het niet klinkt". "Te kil". "Te klinisch". "Levenloos". "Doods". "Meetwaarden zeggen niets"..... En terecht, muziek is het overbrengen van emotie, als dat niet lukt is het alleen nog maar geluid, hoe goed dit geluid ook mag zijn. Beste Pinobot, Apparaten hebben geen emotie. Ze leven niet en hebben geen hart. De emotie moet in de muzikanten, de compositie en de producers zitten. Een apparaat dient dat 1:1 zo goed mogelijk weer te geven. Maar al te veel mensen menen in (harmonische) vervorming en andere foute in apparatuur "emotie" te horen. Daarom ook dat echt goede set's vaak het minst indrukwekkend klinken. Ik krijg dus kippenvel van DCS producten, omdat het alles laat horen zoals de producer, de muzikanten en de componist het heeft bedoeld. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Beste Pinobot, Apparaten hebben geen emotie. Ze leven niet en hebben geen hart. De emotie moet in de muzikanten, de compositie en de producers zitten. Een apparaat dient dat 1:1 zo goed mogelijk weer te geven. Maar al te veel mensen menen in (harmonische) vervorming en andere foute in apparatuur "emotie" te horen. Daarom ook dat echt goede set's vaak het minst indrukwekkend klinken. Ik krijg dus kippenvel van DCS producten, omdat het alles laat horen zoals de producer, de muzikanten en de componist het heeft bedoeld. Groeten, Bas Apparaten kennen dan geen emotie maar ik wel. Ik wil gewoon elke dag een paar uurjes plaatjes draaien zonder hoofdpijn te krijgen of me te irriteren aan luidspreker eigenschappen die sommigen als dynamisch of helder bestempelen. Maar blijkbaar hebben wel beiden een ander doel en dat kan natuurlijk ook, jij wilt de muziek zo horen als de man achter de mengtafel het bedoeld heeft, ik zoals ik het wil horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Allerbeste speaker is relatief.... Morgen is er misschine een betere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Allerbeste speaker is relatief.... Morgen is er misschine een betere... Er bestaan geen swerelds beste speakers. Er is niet 1 speaker die op alle vlakken boven de rest uitstijgt de 1 is beter in dit en de ander is beter in dat, zelfs als je de duurste speakers met elkaar vergelijkt. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 oktober 2005 Author Report Share Posted 26 oktober 2005 staat nu een test in hifi+ Dit nu was de aanleiding om dit topic te starten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Het begin ging over die Dali's. En de beste opmerking werd hier direct achteraan geplaatst. SMAAK. Ik kan verschillende merken opnoemen waar ik niks mee heb, en net zo goed merken op noemen die ik geweldig vind en vele anderen niet. Eindeloze discussie wordt dit wederom. Zeg wat je leuk vind en ga het van een ander nou niet afzeiken. SMAAK! Ja SMAAK was het geloof ik. Ik vind frikandellen heerlijk, zeker na het stappen. Zuurkool vind ik smerig net als zure zult............ En nu ga ik zeggen dat ik de Nautilus nog nooit gehoord heb maar 'm wel een van de meest indrukwekkende luidsprekers vind van de eeuw???????! Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts