Jump to content

Equalized Passive Preamplifier

pinobot
 Share

Recommended Posts

Alleen de hoogcompensatie staat min of meer in de signaalweg dus kunnen ze van een (iets) mindere kwaliteit zijn, de instelling van de potten moet dmv testen (scoop/oren) bepaald worden.

Ik heb me de laatste week eens op de passieve preamps gestort. In eerste instantie wilde ik er

Nou, de reden dat ik dit vraag is de volgende. Ik heb het schakelingetje ff snel in een simulator gepropt, maar ik kan geen stand vinden (met de volume op 20 % open) waar de overdracht vlak is. Het lijkt er zelfs niet op.

Groet,

Jacco

Ik zou het ook niet weten, zover ik het begrepen heb is deze schakeling gebaseert op de 'echte' wereld, en compenseert voor verliezen onder invloed van kabels.

Probeer eens een condensator (200 pF ofzo) in serie voor en achter de schakeling om de invloed van kabels te simuleren. :unsure:

Ik zou het ook niet weten, zover ik het begrepen heb is deze schakeling gebaseert op de 'echte' wereld, en compenseert voor verliezen onder invloed van kabels.

Probeer eens een condensator (200 pF ofzo) in serie voor en achter de schakeling om de invloed van kabels te simuleren. :unsure:

In parallel met de schakeling zou ik zo zeggen...

Groet,

Jacco

Alleen de hoogcompensatie staat min of meer in de signaalweg dus kunnen ze van een (iets) mindere kwaliteit zijn,

Weer een die niet doorheeft wat het signaalpad is...

ALLE componenten die bijdragen aan de transformatie van ingangssignaal

naar de uitgang zitten recht in het signaalpad. Shunt of serie maakt geen bal uit.