Guest tubejack Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Wat voelen veel mensen zich toch persoonlijk aangevallen. Dat is jammer, het is niet de bedoeilng om je eigen keuzes te verdedigen. Wat me opvalt is dat er door veel van de forummers dubbel geinvesteerd wordt en ik vraag me af of ze over deze stelling bewust hebben nagedacht en waarom ze toch besloten hebben voor investeringen in beide formaten. Ik snap je stelling, voel me echt niet aangevallen. Het is vervelend, dat veel muziek helemaal niet, of niet gelijk op vinly en b.v. CD uitgebracht worden. Soms vind ik de muziek zo mooi, dat ik gewoon eerst de CD koop en soms maanden later ook de LP die bij mij meestal nog mooier klinkt. Het is niet anders..... Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Wat voelen veel mensen zich toch persoonlijk aangevallen. Dat is jammer, het is niet de bedoeilng om je eigen keuzes te verdedigen. Wat me opvalt is dat er door veel van de forummers dubbel geinvesteerd wordt en ik vraag me af of ze over deze stelling bewust hebben nagedacht en waarom ze toch besloten hebben voor investeringen in beide formaten. Om voor mezelf te spreken, ik heb zelf een tijd lang alleen maar een draaitafel gehad totdat het ongemak en de upgrade drang (nieuwe arm, element, phonotrap) me begon te irrititeren. Daarnaast erger ik me aan het feit dat de kwaliteit van weergave naar beneden richting het midden van de lp. Ik heb daarom besloten weer over te gaan op cd's en een zeer bewuste keuze gemaakt om door te gaan met maar 1 formaat. En ik vroeg me af of anderen dat ook hebben gedaan. En dat iedereen struikelt over het woord "audiofiel" geeft toch wel an hoe serieus een aantal mensen dit forum nemen... Daarnaast erger ik me aan het feit dat de kwaliteit van weergave naar beneden richting het midden van de lp. Beste, Ik weet zeker dat dit niet door de LP komt maar door een niet correcte instelling. Dit heb ik meermalen kunnen constateren. Want ondanks de beweringen van zogenaamde kenners , heb ik meetapparatuur die het tegendeel bewijzen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Om voor mezelf te spreken, ik heb zelf een tijd lang alleen maar een draaitafel gehad..../Ik heb daarom besloten weer over te gaan op cd's en een zeer bewuste keuze gemaakt om door te gaan met maar 1 formaat. Kan ik wel begrijpen. Maar vind je 't niet zonde van al je LP's die je, neem ik aan, hebt verzameld in die tijd ? (of heb je ze verkocht ?) Ik heb zelf niet zoveel LP's (tegen de 100), waarvan ik ongeveer 10 to 15 met regelmaat draai. Vandaar dat ik 'n paar maanden geleden bewust heb gekozen voor een betaalbare, 2e hands draaitafel, met weinig financieel risico als 't niet mocht bevallen. Ik heb ook jarenlang bewust met 1 bron (CD) gedraaid, en ook bewust voor een (binnen mijn budget) zo goed mogelijke bron gekozen. Er zijn ook mensen die juist zoveel mogelijk bronnen willen, vanwege een soort van verzamel/kastjes/knopjes gekte. (zie je meer op audiofreaks.nl) Ik ga zelf liever voor "less is more". Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Na een week analoog draaien hoor ik weer eens een CD. Ik heb hem zelf niet opgezet hoor Nu is het voor mij helemaal duidelijk wat de "analogen" altijd bedoeld hebben te zeggen. Wat klinkt dit hard, schel en ongenuanceerd. Als je niet anders gewend bent, dan streef je steeds naar beter, en denk je stappen in de goede richting te maken, en dat gebeurt dan ook wel. Maar ik ben nu helemaal overtuigd: wat een rust, natuurlijkheid en gevoel geeft het analoge..... Toch een behoorlijke tijd in de verkeerde richting gezocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Zoals zovelen. Alleen hebben een heleboel het nog steeds niet in de gaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts