Jump to content

BOSE 321

groem07
 Share

Recommended Posts

Wie kan mijn advies geven over het nieuwe Bose 321 systeem Ik heb de set spelend gehoord in de winkel en was diep onder de indruk van het geluid. Heeft iemand ervaring hiermee? Klinkt het echt vergelijkbaar met een 5.1 systeem (Harmond Kardon)?

Graag uw reactie/advies/ervaring,

BVD,

Martin

Beste groem7,

Allereerst welkom op dit forum!

Als je echt onder de indruk was van de 3-2-1 Bose, en je denkt dat zo'n setje je voordeel op kan leveren aan geluidskwaliteit, moet je hem zeker kopen! M.i. haalt het toch echt niet de kwaliteit van een echt surround-systeem met een 5.1 speakeropstelling. In de winkel kunnen ze inderdaad hele leuke demo's geven, goed hard met geluid, en veel actie. Maar zet je een mooi muziekstuk op dan is mijn mening dat een dergelijk systeem ( Sony heeft er nu ook

Wie kan mijn advies geven over het nieuwe Bose 321 systeem Ik heb de set spelend gehoord in de winkel en was diep onder de indruk van het geluid. Heeft iemand ervaring hiermee? Klinkt het echt vergelijkbaar met een 5.1 systeem (Harmond Kardon)?

Graag uw reactie/advies/ervaring,

BVD,

Martin

Gegroet,

Een vriend van mij heeft het 321 systeem gekocht omdat 'het surround was met twee speakers'. Welnu, met surround heeft het echt niets te maken. De demo in de winkel is met een speciaal daarvoor gemaakte CD die waarschijnlijk op een andere set slechter klinkt. Ik heb zelf in een winkel gewerkt en de CD's die het meest gecomprimeerd en 'vol' van geluid waren werden in de goedkope setjes gepropt icon8.gificon8.gif.

Ik vind het waardeloze troep :blink: . Als ik in Google 'Tupperware' en 'flipperkast' intoets verwacht ik enorm veel hits te krijgen met 'Bose 321'.

Ook als stereo klinkt het voor geen meter. Midden (stemmen) is totaal weg, en elk laag tussen 20-80 Hertz wordt met een zelfde boem weergegeven, wat ik erg vermoeiend vindt. Mijn advies is om een betere set te kopen, en het geld wat over is te geven aan Pakistan :o .

Pioneer en JBL gaan voor surround vaak prima samen.

Groeten, Fred

helemaal niet vergelijkbaar met 5.1.

3 2 1 is en blijft een op stereo gebaseerd setje,idd klinkt best leuk (ondanks dat er Bose opstaat).

Meneer Bose maakt voor bepaalde doelen best leuke spullen,

hij moet alleen eens stoppen met die directe-reflectie afwijking van hem,

"werkt niet" meneer Bose.

3 2 1 is en blijft een op stereo gebaseerd setje,idd klinkt best leuk (ondanks dat er Bose opstaat).

Gegroet,

Ik vondt de bekende Bose systemen, excl. melkpakjes, vaak wel prettig klink voor pop. Het klink niet zuiver, maar zet naar mijn mening wel snel aan tot dansen. De vriend met de 321 is al twee keer terug gegaan naar de winkel omdat hij bepaalde DVD's niet leest. De set klinkt 'zwaar'. Wel leuk om de soepwaffer onder de bank te zetten, geen allom begeerde trilplaat maar een trilbank: zittend afslanken! :D:D

Groeten, Fred

Als je een goed muzikaal geluid wilt, zul je door lang kritisch zoeken, en vooral luisteren, een set bij elkaar moeten kopen. :)

Bose verkoopt kermis artiekelen voor een Hig-end prijs. <_<

Gezien het succes van Bose werkt het dus WEL.

Audiofielen kunnen dat gewoon niet hebben :P:lol:

:ph34r:

Bose is de Duracell van de audio: heel veel succes met een redelijk produkt dankzij fantastische marketing..

(Duracell's reclame is tegenwoordig iets minder misleidend: nu staat er in kleine lettertjes bij 'vergeleken met zink-koolbatterijen' en zink-koolbatterijen is zo'n beetje jaren vijftig-technologie <_< )

Ik durf te wedden dat bij samenwonende stellen in de meeste gevallen de vrouw de eindbeslissing neemt. En die kiest voor.......icon8.gif

Tja, `tis wat als je onder de plak zit :D

Marcel

Beste groem7,

Allereerst welkom op dit forum!

Als je echt onder de indruk was van de 3-2-1 Bose, en je denkt dat zo'n setje je voordeel op kan leveren aan geluidskwaliteit, moet je hem zeker kopen! M.i. haalt het toch echt niet de kwaliteit van een echt surround-systeem met een 5.1 speakeropstelling. In de winkel kunnen ze inderdaad hele leuke demo's geven, goed hard met geluid, en veel actie. Maar zet je een mooi muziekstuk op dan is mijn mening dat een dergelijk systeem ( Sony heeft er nu ook

Precies.

Audiofielen kunnen dat gewoon niet hebben  :P  :lol:

Jawel hoor. Het is gewoon geniaal . Ik meen dat echt.

Kwaliteit is wat de klant wil.

Dr Anwar Bose heeft een kwaliteit gelanceerd die weliswaar anders is (volgens mij stukken slechter) dan wat anderen brengen, maar het is wel een kwaliteit die gewenst is door onoemelijk veel klanten. Maar verwar deze kwaliteit aub dan ook niet direct met werkelijkheidsweergave. Daar heeft het toevallig deze keer niks mee te maken.

Dat varandert niks aan het feit dat het een bewonderenswaardige prestatie is. Die andere fabrikanten moeten ertegenaan. En hij bouwt gewoon prut! Slim toch? Perfect in zekere zin dus.

Audiofielen kunnen dat gewoon niet hebben  :P  :lol:

Bose is de Duracell van de audio: heel veel succes met een redelijk produkt dankzij fantastische marketing..

(Duracell's reclame is tegenwoordig iets minder misleidend: nu staat er in kleine lettertjes bij 'vergeleken met zink-koolbatterijen' en zink-koolbatterijen is zo'n beetje jaren vijftig-technologie <_< )

Redelijk? Voor klanten die er geen kijk op hebben natuurlijk wel.... Klopt. Helemaal mee eens dus.

Even voor de duidelijkheid:

Een tweeter die in staat is tot muzikale prestaties moet:

- veel kleinere afmetingen hebben dan 61mm Je hoeft het niet aan te nemen, maar iets van 19, 25, 30 mm schept echt veel betre omstandigheden.

- kan een dometweeter zijn

- kan een bandje zijn

- een elektrostaatje

Maar kom niet aan met een papieren overmaatse conus- breedbandluidspreker. Prut is nou eenmaal prut.

En als je een eerlijke verkoper bent, zeg er dan gewoon bij dat die Bose- tweeters gewoon slecht zijn. En dat de anderen de betere tweeters maken. Maar niet in die zelfde aantallen als Mr Bose.....

Dit is ook leuk:

http://db.audioasylum.com/cgi/search.mpl?f...searchtext=bose

Je kunt hier alle facetten vinden van het krachtenspel om Bose heen.

Wat is die meneer Anwar toch geniaal. Ik gun het hem. Doe het maar eens na. Petje af. Klasse.

Kort geleden hadden we deze discussie over dit geniale trade mark:

http://www.hear.nl/2003/forum/index.htm

Daar doe ik mijn mening duidelijk genoeg uit de doeken.

Het houdt niet op:

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=1681.0

Populair merk, dat wel....

Dr. Amar G. Bose is alleen niet in staat gebleken de muziekliefhebbers met verstand van technologie aan te spreken. Wat maakt het uit? Zit-ie echt niet mee....

Het gaat hem erom dat alle anderen denken dat hij er kijk op heeft. Dat aantal bleek groter te zijn. Op z'n amerikaans gezien ligt dat veel meer voor de hand natuurlijk.

Beste,

Ach ik heb oprecht weleens zogenaamde audiofielen systemen gehoord die ik echt onprettiger vond dan het Bose 1-2-3 systeem. Waanzinnig goed is het niet, maar extreem slecht vond ik het ook niet. Het is echt wel in staat de live beleving van een goede DVD over te brengen. Ik heb weleens bij een audiofiel gezeten met grote betonnen weergevers waarvan ik de naam niet zou noemen. En dat klonk zo schel, hard en naar, da tik na 5 minuten gillend weg wou. Dat had ik bij het Bose 1-2-3- systeem niet. Tuurlijk hoor ik de beperkingen, maar ik ben een positieve denker, en ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor mensen die niet heel kritisch zijn dag in dag uit veel plezier kan geven. Bose is een eigen concept dat bestaansrecht heeft. Aldan niet voor de audiofiele markt.

Groeten,

Bas

Beste,

... Ik heb weleens bij een audiofiel gezeten met grote betonnen weergevers waarvan ik de naam niet zou noemen. En dat klonk zo schel, hard en naar, da tik na 5 minuten gillend weg wou.

Klonk dat zo schel omdat er van die dropveters aanhingen? Of doordat de cdspeler niet meer dan 300 euro mocht kosten?

Lestat zal het wel weer "geneuzel" noemen. Al die fabrikanten die met moderne tweeters komen, die verkopen dus geneuzel. Prima hoor.

Hi, hi!!! :lol:

Beste Jan,

De term "geneuzel" is meer iets van een soort stopwoordje van mij... Til er dus niet zo zwaar aan...

BTW, ben het ook roerend met jou eens, hoor!

Geweldig dat je zo'n marketing-concept op de wereld kan zetten en er nog mee wegkomt ook!!! :P Die vent is gewoon een genie!

Greetz,

Eric

Lestat

Beste,

... Ik heb weleens bij een audiofiel gezeten met grote betonnen weergevers waarvan ik de naam niet zou noemen. En dat klonk zo schel, hard en naar, da tik na 5 minuten gillend weg wou.

Klonk dat zo schel omdat er van die dropveters aanhingen? Of doordat de cdspeler niet meer dan 300 euro mocht kosten?

Beste,

Ik bedoel niet onze vriend Erik :D Ik heb zijn weergevers nooit gehoord. :)

Groeten,

Bas