Guest Kraus vonBentinck Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Plaats: Oud-Beijerland Tijd 10-11 tot 17.00 (of later, tot we klaar zijn) Nadat men van de Rijksweg richting Oud-Beijerland gaat rijdt men een kilometer of 10 door de polder, voortdurend bespied door flitscamera's; grotendeels geldt een limiet van 80km, op sommige stukken 50 km. Vooral in de omgeving van de school staan er diverse camera's. Het is dus oppassen geblazen en ik hoop van harte dat een gratis dagje achteraf niet verpest wordt door 3 of 4 prenten die men in no-time bij elkaar kan sprokkelen in dit verder weinig sensationele landschap Deelnemers: Audiofreak dhfreakie (evt in de middag) Beunky Hans van Liempd Sodejuu ReneN Zee Duck-Twacy Headshell Jaapiekrekel SOTA Jerry John Picoso Speedy Andre Erko Erik Klijnsmit Kraus vonBentinck Aanmeldingen voor de dag kunnen nog gewoon, wel het vriendelijke verzoek aan de genoemde deelnemers om zich bij verhindering af te melden. Er wordt gespeeld met als vaste onderdelen de MF A370 eindversterker en de betonnixen en luidsprekerkabels (4mm2 koper) van Erik Beschikbare componenten CD spelers: Beunky TagMacLaren/vvDAC Audiofreak AH Noe Tjoeb(modified) Speedy Andre NorthStar CD/DAC Erik HK 760 Voorversterkers: Hans van Liempd Array ReneN Electrocompaniet Sodejuu Micromega Erik AVM V1 Hans van Liempd: decibelmeter Array actieve preamp 2 sets cinch interlinks ca 1,1 m lang 1 set cinch interlinks ca 0,7 m lang 2 stekkerblokken met filter, elk 7 stopcontacten snoerlengte 1,5 m 1 verlengkabel met 5 stopcontacten snoerlengte ca 2 m 4 apparaatnetkabels Sodejuu: de speciaal vervaardigde test/luister-cd alsmede de originelen Ik ga er bovendien van uit dat iemand die iets meeneemt ook een netsnoer aan/voor het apparaat heeft. Indien mogelijk gebruiken we dan toch de netsnoeren van Hans om alles zoveel mogelijk gelijk te houden (tenzij dit op bezwaren stuit) Blijft nog over? Een CD met testsignalen t.b.v. de afregeling van de geluidsterkte (er is een alternatief naar ik meen) Foto's worden er ook gemaakt, dhfreaky, ReneN en Andre nemen een camera(atje) mee De bedoeling is dat Erik van start gaat met enkele muziekfragmenten en een kort muziekprogramma Daarna wisseling van voorversterker en een tweede muziekprogramma; dit programma start met het laatste nummer van het eerste programma en daarna meegebrachte muzieknummers van de aanwezigen Gevolgd door weer een wisseling van voorversterker volgens de vorige opzet. Daarna een (liefst blinde) Cd-speler vergelijking met behulp van de door Sodejuu samengestelde CD Iedereen wordt verzocht wat muziek mee te nemen maar zich wel te beperken tot enkele CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Ik kan wel voor twee netfilterblokken zorgen.... Deze hebben elk 4 parallelfilters en drie dubbel gefilterde aansluitingen voor digitale aparaten met een klein vermogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Hans, kun jij ook de decibelmeter meenemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik heb 's avonds al een bbq Ga daarom ook op tijd weer terug... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik zie dat alles al is geregeld voor mij. Ik mag mee opruimen en naderhand ook nog gaan eten. Prima Ik hoef ook ineens niks meer mee te brengen. Die meuk van mij is blijkbaar inferieur Ik zal iig de SW Silverbullit meebrengen zodat Jopie 'm kan bewonderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Hans, kun jij ook de decibelmeter meenemen? Gegroet, Mij lijkt het leuk zo'n dag mee te doen (is die nu op zaterdag 5 november 2005?). Ik moet wel zeggen dat een paar dagen geleden mijn auto ter ziele gegaan, dus het is met vervoer even kijken of en hoe het kan. Ik heb gezien dat ik een ingewikkeld schema krijg met 6 (!) maal overstappen. Mijn ervaring is dat gemiddeld 1 op de 2 overstappen verkeerd gaat wegens vertraging. Ik kan een digitale Peaktech 5055 mee nemen: De Peaktech heeft best een grote (volgens offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik zie dat alles al is geregeld voor mij. Ik mag mee opruimen en naderhand ook nog gaan eten. Prima Ik hoef ook ineens niks meer mee te brengen. Die meuk van mij is blijkbaar inferieur Ik zal iig de SW Silverbullit meebrengen zodat Jopie 'm kan bewonderen Ik wist dat je het sportief op zou vatten maar in feite ben ik het gewoon vergeten. Misschien kun je iets zeggen over de gewenste/gemaakte keuze van de CD-spelers; op het forum blijkt het toch nog wel te leven gezien de CD-speler-discussies. Naar mijn idee ontbreekt er een moderne budgetspeler en daarvan wordt nou juist beweerd dat ....enz. (ben zelf wel nieuwsgierig hoe de nieuwe Harman Kardon HD970 het er af zou brengen; dat zie je niet veel meer een nieuw model dat niks anders afspeelt dan CD - en MP3-) Edit: Ik lees net in de oude postings dat jij eigenlijk allerlei cd-spelers ter beschikking hebt. Als er daar een van is die kan dienen als representatief voor een goede moderne budgetspeler, dan is het probleem opgelost. Ook kan Erik zijn veelgeprezen HK760 natuurlijk meenemen. Van micromega weet ik helemaal niks of dat nou duur/goedkoop bijzonder of doorsnee is? Geen idee. Ook niet of het nou gaat om een pre of een cd-speler of beide. @ Vrut/Fred. Je bent natuurlijk van harte welkom maar de dag staat onwrikbaar vast: zaterdag 5-11. Een (streek)school is altijd goed per openbaar vervoer te bereiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Hoi Kraus, De HK760 en mijn Yamaha CDX-880 zitten in dezelfde prijscategorie. De Yamaha klinkt frisser dan de HK. De 3 andere cd-spelers in de lijst zitten allen een prijscategorie (of 2-3) hoger. Ze zijn iig redelijk vergelijkbaar met elkaar. Ik kan een low-budget DVD-speler meebrengen als vergelijk. Dit is de Lenco DVD-37, een DIVX speler die uit het allerlaagste segment. Klankmatig erg hard en scherp, maar volgens Erik zou die dus hetzelfde moeten klinken als de rest. BTW, ik heb al een aantal van die Lenco's aan de man gebracht en sommigen hebben hun cd-speler (3x Marantz en 1x ZoNie) voor dat ding de deur uit gedaan omdat de Lenco in hun opinie beter klonk. P.S.: eigenlijk wil ik de Micromega niet thuis laten omdat deze duidelijk laat horen waar de AVM steken laat vallen. Ik denk dat dit voor Erik belangrijk kan zijn, omdat hij toch volhoudt dat de AVM erg goed is (is ie ook) en daar geen verandering/verbetering te vinden is. Erik is op zoek naar het ultieme laag en dat haal je niet met de AVM V1 (ook niet met de V3). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 De micromega voorversterker staat genoteerd Omdat Erik te boek staat als diehard anti-duur-cd-speler is het misschien inderdaad handig als hij zijn eigen HK meebrengt en die afmeet aan het wat betere spul. Het kan een dure dag voor Erik worden als hij direct op pad moet voor een mooie nieuwe pre en cd-speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 IK?????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Mijn moeder moet een paar dagen daarvoor geopereerd worden (flinke operatie, wat hogere leeftijd). Het hangt een beetje van de situatie af of en hoelang ik kom (helaas, maar hopelijk gaat alles goed natuurlijk). Natuurlijk woon ik niet ver (klein uurtje rijden) en mobieltjes lossen veel op. Ik schat de kans daarom klein in dat ik mee-eet, waarschijnlijk 's avonds nog even op bezoek of zo. Denk wel dat een beetje restaurant het op prijs stelt als je reserveert, zeker als je met een man of 8 binnen komt zetten. Ik heb helaas geen reactie gekregen op de BAT cd speler. Erg jammer. Eigenlijk zou ik er nog een speler bij willen zien die de reputatie heeft de absolute top te zijn (de JK is nogal onbekend, de Tag eigenlijk een DVD speler). Een Accuphase DP-85 ofzo. Maar waarschijnlijk is dat moeilijk realiseerbaar Weet iemand om de Audio-cube nog die tweede hands Accuphase heeft staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 De JK is naar ik meen een zeer duur apparaat; dat de Tag een DVD-speler is was mij onbekend; misschien moet de keuze van de CD-spelers nog eens heroverwogen worden? voor die zaken is het topic ook bedoeld. @Duck Twacy Sterkte met je moeder, ik zal wel een nummer doorgeven wat gebeld kan worden mocht er op de dag zelf iets tussen komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 De JK is naar ik meen een zeer duur apparaat; dat de Tag een DVD-speler is was mij onbekend;misschien moet de keuze van de CD-spelers nog eens heroverwogen worden? voor die zaken is het topic ook bedoeld. @Duck Twacy Sterkte met je moeder, ik zal wel een nummer doorgeven wat gebeld kan worden mocht er op de dag zelf iets tussen komen. Dankje, ik heb natuurlijk wel een mobiel (hoewel dat wellicht taboe is bij een lusitersessie). De JK is inderdaad een super mooi loopwerk (op basis van Philips CDPro) dat weet ik ook wel. Over het DAC gedeelte weet ik niet zoveel. Het ging me meer over de reputatie. De JK zie je nu eemaal niet zo vaak (maar wel leuk om hem te horen). Het zou best kunnen dat de JK vele ander topproducten het nakijken geeft (je weet het niet..) Ik zou voor mij geen grootscheepse veranderingen doorvoeren. tenzij iemand makkelijk aan zo'n apparaat kan komen) PS ook DVD spelers kunnen op CD zeer goed klinken, bv de Audionet DVD-A speler werd op CD hoger beoordeeld dan hun toch al niet onaardige CD speler van bijna 5000 euro (ze hebben nu weer andere modellen). Tag maakt mechanisch ook zeer fraaie apparaten. Ik dacht dat Beunky een Tag McLaren DVD32FLR had? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik wil mijn Arcam Alpha 8SE CD-speler wel meenemen als budget-speler. Heeft destijds 2000,- NLG gekost, ik weet dus niet of dit onder een "budget"-speler verstaan wordt. Laat maar weten of het wat is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Hoi allen, Even ter correctie op het nu bovenstaande: zoals aangegeven in 'Ad Fundum I' zal ik wel aanwezig zijn op 5 november, maar wilde ik afzien van het meesjouwen van apparatuur - ook om de rest van het weekend wat meer bewegingsvrijheid te hebben. Het JK CD Reference Transport laat ik liever niet onbeheerd achter in de auto op zaterdagavond en zondag. Dus wat ik definitief doe hangt af van mijn verdere plannen aansluitend aan de luistersessie. Zoals aangegeven wil ik vooralsnog alleen CD's meenemen. Er staat inmiddels heel veel op het programma. Centraal staat de set van Erik. Ik heb geen idee of CD-speler verschillen daar makkelijk op tot uiting komen. Op mijn eigen set in ieder geval wel - en dat is de reden waarom ik graag de complete JK-set had willen meenemen. Maar dat wordt gewoon teveel. Waar zit de JK ergens in het veld van CD-spelers en CD-loopwerken? Voordat de spindel modificatie werd doorgevoerd speelde het als loopwerk in ieder geval mooier dan de CEC TL0. Maar daar moet bij gezegd worden dat de TL0 al een wat ouder ontwerp is. Na modificatie is dat verschil alleen maar groter geworden. Afgelopen zomer heb ik mogen luisteren naar een full-range Magnepan, aangestuurd door een Cello Pre & een heel grote Cello eindbak. Een verre van ideale akoestiek, maar goed, het zette wel iets moois neer. De eigenaar speelde met de Mark Levinson CD 390S als CD-loopwerk, die was verbonden met een losse DAC waarvan het merk mij ontschoten is. We hebben ook nog naar de ML als geintegreerde speler geluisterd, maar dat leidde tot een veel minder goed gedefinieerd laag en ook een minder losse weergave van groot orkestraal werk. De ML loopwerk / DAC-'x' combi was transparanter en gaf daarmee een veel aangenamer beeld. Vervolgens hebben we een JK acoustics CD transport zonder spindel modificatie aangesloten en daarna Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik zie dat alles al is geregeld voor mij. Ik mag mee opruimen en naderhand ook nog gaan eten. Prima Ik ben er voor het gemak maar van uitgegaan dat jij ook effe meehielp . M.b.t. het eten ben ik jouw en Jerry eigenlijk vergeten.... we rijden samen, dus het is wel zo dat we alle drie willen blijven om te eten, anders gaan we toch gewoon naar huis.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Hans, kun jij ook de decibelmeter meenemen? Ja hoor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik zie dat alles al is geregeld voor mij. Ik mag mee opruimen en naderhand ook nog gaan eten. Prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik kan wel wat interlinks meenemen. Die zijn meestal erg kort, maar ik heb dan waarschijnlijk ook 2 sets van ongeveer 1,1 meter. Waar zetten we die spullen op...??? Ik heb nog 'n rekje staan. Indien het in de auto nog erbij past zal ik dat ook meebrengen. Anders moeten we ons behelpen met tafels. Eventueel kan ik ook nog 'n Philips DVD963SA meenemen. Op CD is dit zeker geen hoogvlieger. Een opmerking nog.... Is er wel 'n stopkontact in de buurt anders moeten we ook nog 'n verlengkabel regelen. Aan mijn stekkerblokken zit een kabel van ongeveer 1,5 m lang. In het totaal hebben we dan 14 stopkontacten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ik zal morgen de eerste posting bijwerken met de nieuwe info. Wat de CD-spelers betreft zijn we er dus nog niet uit. Op het forum is verhit gedebatteerd over een moderne budget-speler die duurdere cd-spelers overbodig zou maken. Wat er dus nodig is, is 1 zo'n modern apparaat die dan vergeleken zou kunnen worden met twee klasse cd-spelers. Van de aangeboden spullen is de JK afgevallen en dus moet er een keuze komen uit de overige of nog alternatieven aangedragen worden. Ik hoop dat iemand een voorstel kan doen want ik heb weinig kijk op de spelers die aan zijn geboden en zou niet weten wat wat kost of hoe het zou moeten presteren. Wel meen ik dat het zo zou moeten zijn dat alle spelers met dezelfde interlink met de pre verbonden dienen te worden. Geldt ook voor de voorversterkers op de MF natuurlijk. Voor wat de opstelling betreft: de MF kan denk ik wel op de grond. Er zijn een aantal tafels met vier poten en een klein bladoppervlak die dus behoorlijk stabiel zijn en wel geschikt voor gebruik. De grote tafels zijn veel minder geschikt (trillend blad) Ik zal proberen de eerste posting morgenochtend zo nauwkeurig mogelijk aan te passen Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 De JK is naar ik meen een zeer duur apparaat; dat de Tag een DVD-speler is was mij onbekend;misschien moet de keuze van de CD-spelers nog eens heroverwogen worden? voor die zaken is het topic ook bedoeld. @Duck Twacy Sterkte met je moeder, ik zal wel een nummer doorgeven wat gebeld kan worden mocht er op de dag zelf iets tussen komen. Dankje, ik heb natuurlijk wel een mobiel (hoewel dat wellicht taboe is bij een lusitersessie). De JK is inderdaad een super mooi loopwerk (op basis van Philips CDPro) dat weet ik ook wel. Over het DAC gedeelte weet ik niet zoveel. Het ging me meer over de reputatie. De JK zie je nu eemaal niet zo vaak (maar wel leuk om hem te horen). Het zou best kunnen dat de JK vele ander topproducten het nakijken geeft (je weet het niet..) Ik zou voor mij geen grootscheepse veranderingen doorvoeren. tenzij iemand makkelijk aan zo'n apparaat kan komen) PS ook DVD spelers kunnen op CD zeer goed klinken, bv de Audionet DVD-A speler werd op CD hoger beoordeeld dan hun toch al niet onaardige CD speler van bijna 5000 euro (ze hebben nu weer andere modellen). Tag maakt mechanisch ook zeer fraaie apparaten. Ik dacht dat Beunky een Tag McLaren DVD32FLR had? Klopt, ik heb de Tag McLaren DVD32FLR. Dat is een cd/dvd-loopwerk. De DAC zit in de voorversterker ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Een decibelmeter voor afregeling van de geluidsterkten voor de CD-spelervergelijking.Een CD met testsignalen t.b.v. de afregeling van de geluidsterkte Daarna een (liefst blinde) Cd-speler vergelijking Het is de bedoeling om een track af te spelen over drie spelers en vervolgens een tweede track in de omgekeerde CD-spelervolgorde. Voor wat betreft het eten kunnen jullie ook op mij rekenen. Nu ff over hetgeen hier gequote is. De TagMcLaren DPA32R heeft dus, zoals ik zojuist heb gepost, de mogelijkheid om per ingang de gevoeligheid aan te passen met stapjes van 0,1 mV. Als het goed is moet het geen enkel probleem zijn om de uitgangsgevoeligheden van de cd-spelers te achterhalen. Tevens heeft mijn pre 6 analoge en nog een aantal digitale ingangen (geloof 3 coaxiale en 2 of 3 optische, weet ik niet heel precies). Tevens kan ik elke ingang een naamp geven op het display, zo weet je zeker met welke cd-speler je te maken hebt (als ik de gegevens tenminste van tevoren weet, dan kan ik het de dag van tevoren volledig invullen en aanpassen, dan is het een kwestie van aansluiten en spelen, je zou ter controle natuurlijk kunnen meten, dat kan nooit kwaad) en je kunt het dan vrij gemakkelijk blind testen (pre heeft een ab waar je uiteraard ook mee van bron kan wisselen...). Wellicht is het niet de best klinkende pre, maar naar mijn idee voor een cd-speler vergelijk wel de meest geschikte (tevens ook omdat mijn pre de dac in zich heeft, je kunt dus de cd-spelers met een digitale uitgang daarop ook aansluiten via de coaxiale of optische uitgang, mochten we dit willen proberen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 mijn vrouw en ik hebben net besloten dat "de heeren van Beijerland" een hele goede eetlocatie kan zijn voor ons, we zouden ook naar "Moods" kunnen gaan , maar daar gaat om acht uur de boel op stelten (ook wel gezellig natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 mijn gedachten zijn op het ogenblik elders en na de posting van Beunky duizelt het me helemaal. Morgen zet ik in de eerste posting alles netjes op een rijtje. De keuze van een restaurant laat ik graag aan Erik over. Er is een aardig ploegje bij elkaar inmiddels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 mijn gedachten zijn op het ogenblik elders en na de posting van Beunky duizelt het me helemaal. Morgen zet ik in de eerste posting alles netjes op een rijtje. De keuze van een restaurant laat ik graag aan Erik over. Er is een aardig ploegje bij elkaar inmiddels. Ook ik kon het niet helemaal volgen Kraus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts