Hans van Liempd Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Wat in het kader van CD-spelers misschien wel aardig zou zijn is een SACD speler mee te nemen. Ik heb een aantal hybrid SACD-CD's. Misschien kunnen we hier verschil in horen. In dat geval breng ik ook m'n SACD1000 mee (als ie dan nog werkt tenminste). Alternatief de DVD963SA die het op SACD ook best wel aardig doet. Beunky, de kabels aan die stekkerblokken zitten ingegoten en kunnen er dus niet af. Moeten we verlengen dan moet er dus een verlengsnoer met stekker gebruikt worden. Wel is het mogelijk om het ene stekkerblok op het andere aan te sluiten. We houden dan 13 plaatsen over. Deze zijn dan wel allemaal gefilterd. ik zal ook nog 'n ongefilterd blok (5 stopcontacten) meenemen. En nu ik even nadenk... heb ik daar ook nog een verlengkabel voor. Deze is ca 2,5 m. In totaal komen we dan op 4 m. Ik begrijp trouwens niet wat je tegen gefilterde stroom hebt. Zeker wanneer het parallelfilters zijn, kan het alleen goed doen. Erik, Die Heren van Beijerland klinkt ook goed.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 mijn gedachten zijn op het ogenblik elders en na de posting van Beunky duizelt het me helemaal. Morgen zet ik in de eerste posting alles netjes op een rijtje. De keuze van een restaurant laat ik graag aan Erik over. Er is een aardig ploegje bij elkaar inmiddels. Misschien kan er nog wel eentje bij Lijkt me een erg leuk clubje zo Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 wel oppassen dat we geen zaal vol met apparatuur krijgen die niet gebruikt kan worden. Als Andre ook komt dan zou.......... de North Star met externe DAC de Tag van Beunky + vv AH Noe Tjoeb + toebehoren een budgetspeler (erik's HK?) toch een mooie cd-spelervergelijk kunnen opleveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Ok, ik neem de NS combi wel mee, die is ook goed met andere apparatuur te gebruiken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 er moet nog democratisch over beslist worden Vast staat wel dat de North Star een erkende topper is die volgens de regelen der hifiwetten een budgetspeler zo in zijn zak steekt. Voor een beetje uitspraak in de welles-nietes discusie dus een bijzonder geschikt apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 de uitslag is dat de northstar heeft verloren, en de cd speler van erik weer alles overtrefde. met zoooooooooooveel mensen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 de uitslag is dat de northstar heeft verloren, en de cd speler van erik weer alles overtrefde. met zoooooooooooveel mensen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 oktober 2005 Report Share Posted 22 oktober 2005 Leuk dat Joopus er is, die wil ik wel eens live meemaken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Wat in het kader van CD-spelers misschien wel aardig zou zijn is een SACD speler mee te nemen. Ik heb een aantal hybrid SACD-CD's. Misschien kunnen we hier verschil in horen. In dat geval breng ik ook m'n SACD1000 mee (als ie dan nog werkt tenminste). Alternatief de DVD963SA die het op SACD ook best wel aardig doet. Beunky, de kabels aan die stekkerblokken zitten ingegoten en kunnen er dus niet af. Moeten we verlengen dan moet er dus een verlengsnoer met stekker gebruikt worden. Wel is het mogelijk om het ene stekkerblok op het andere aan te sluiten. We houden dan 13 plaatsen over. Deze zijn dan wel allemaal gefilterd. ik zal ook nog 'n ongefilterd blok (5 stopcontacten) meenemen. En nu ik even nadenk... heb ik daar ook nog een verlengkabel voor. Deze is ca 2,5 m. In totaal komen we dan op 4 m. Ik begrijp trouwens niet wat je tegen gefilterde stroom hebt. Zeker wanneer het parallelfilters zijn, kan het alleen goed doen. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Leuk van de Array pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 toch bekruipt mij het gevoel om er eens een keer bi j te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Ik heb de eerste posting, hopelijk correct, aangepast Er zijn 4 interessante CD-spelers (wel het absolute maximum) die in het vergelijk mee kunnen doen; de AH Noe Tjoeb de Tag de NorthStar de budgetspeler (voorlopig de HK van Erik.) Wel uitkijken dat niet alle tijd gaat zitten in het vergelijken en daarom is een vergelijk waarbij er naar twee tracks in omgekeerde volgorde wordt geluisterd wel het matje om het leuk te houden en er geen echte werkdag van te maken. Er moet ook nog gelegenheid zijn om achteraf nog eens wat verschillende combinaties te beluisteren. en er zijn 4 voorversterkers AVM V1 Micromega Array Electrocompaniet Daarbij is het de bedoeling dat de AVM alleen de eerste 20 minuten aan de beurt komt en vervolgens de beurt is aan het (veronderstelde) betere werk. Om het wat efficienter te maken kan er voor gekozen worden om bij de ochtendsessie steeds dezelfde CD-speler te gebruiken die dan 's middags bij het vergelijken niet meer meedoet. Het steeds maar verwisselen van componenten is tijdrovend en voor luisteren erg vermoeiend en vooral verwarrend. Het duizelt je al gauw en je gaat gehoorde verschillen enorm gauw overdrijven en toeschrijven aan het verkeerde apparaat. Bovendien zakt de concentratie al snel. In de beperking zit de kunst. Het is bovendien nog zo dat het veel leuker is om naar muziek dan voortdurend naar apparaten te luisteren. In de ochtendsessie moet er uitgebreid naar het totaalplaatje geluisterd kunnen worden en dan is er in de middag een beeld gevormd dat mooi als basis kan dienen voor het beoordelen van de CD-spelers. Het voorkomt teleurstelling als er bereikt kan worden dat er zo weinig mogelijk spullen meegesleept worden. Er zit ruim 15 man en iedereen wil graag wel iets horen aan muziek wat voor hem veelzeggend is. Dat betekent dat muziek een veel grotere plaats toebedeeld moet worden dan apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Het zou enorm helpen als 1 van de deelnemers een erg moeilijke en vooral ondankbare taak op zich zou willen nemen: Het bakken van een CD met daarop 2 tracks met een totale maximum lengte van 10 maar liever nog 8 minuten die gebruikt kan worden voor het CD-speler vergelijk. De muziekkeuze is ten eerste nooit goed en valt nooit bij iemand in de smaak. Iedereen zou het anders en beter hebben gedaan. Daarom wil ik graag aan Sodejuu of Zee of Joopus vragen of zij dit willen doen en er van uitgaan dat de anderen zich daar bij neerleggen. Er hoeft over de muziekkeuze geen overleg plaats te vinden noch hoeft men van te voren te melden wat er op de CD komt. Dat hoort men op de dag dan wel. Graag protest als men dit een slecht voorstel vindt. Alledrie zijn gerenommeerde forummers die niet meer nat achter de oren zijn wat betreft luisterbijeenkomsten, heus wel weten wat geschikt is om een vergelijk te kunnen maken en voldoende "prestige"/vertrouwen hebben van iedereen. En bovendien wel een beetje kritiek kunnen velen. Als iemand dat zou willen doen dan geeft dat op de dag zelf heel veel lucht wat betreft de muziekkeuze en gesteggel daarover. Ik hoop van ganser harte dat niemand zich door deze posting tekort gedaan voelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Mag Joopus zijn eigen 'live' muziek op cd zetten ? Met een beetje geluk wordt het een hit Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Vind ik een uitstekend voorstel! (dat van Kraus he... ) Voor wat betreft de cd-speler keuze van de ochtend, ik zou op zich de Tag wel ter beschikking willen stellen daarvoor maar de vraag is of dat makkelijk is, gezien het feit dat de dac in de voorversterker zit en we zullen dan gebruik moeten maken van de tape-uitgang die er op zit. Op zich geen probleem hoor, dat kan zonder meer, maar de vraag is of het handig is... zeker ook als je de Tag voorversterker wilt gebruiken in het vergelijk... maar ik weet niet helemaal zeker of dat nu wel of niet de bedoeling is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Ik wil best wel iets in elkaar zetten op CD. Er komt misschien dan wel een andere discussie. Er zijn nl genoeg mensen die per se alleen met accoustisch instrumenten kunnen/willen bepalen of iets authentisch klinkt. Ik ben geen aanhanger van die filosofie. M.i. kun je ook prima melt electrisch versterkte of electronische instrumenten bepalen of iets authentisch klinkt. Waarom? Omdat elke electrische gitaar, digitale piano of synth ook zijn eigen klank heeft. Als ik iets in elkaar steek, dan zullen jullie er rekening mee moeten houden dat er niet alleen acoestische instrumenten te horen zullen zijn. Als jullie daar niet mee kunnen leven lijkt et mij verstandig dat iemand anders deze taak op zich neemt. P.S.: Als ik het mag doen, zal er iig niet het "normale gepingel" te horen zijn P.P.S.: ik heb 3 apparaten bij me: vv: Micromega Tempo P, cd-speler: Yamaha CDX-880 (als tegenhanger van Eriks' HK) en de supperlowbudget Lenco DVD-37 dvd-speler/allesvreter (ex SACD/DVD-A) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 De tape-out van de Tag kan natuurlijk op een andere pre gezet worden, maar echt 'puur' is die uitgang niet denk ik. Kunnen we ergens zien wat de in- en uitgangen zijn van de pre en hoe dit bij het loopwerk zit, Beunky Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Het is natuurlijk mooi als er voor de CD-speler vergelijking een aantal identieke CD's liggen. Het nadeel van een gebakken CD is dat het toch nooit de kwaliteit heeft van een origineel. Ik besef dat ik gelijk weer een discussiepunt aan de orde stel, maar ik wil het slechts ter overweging geven. Ik heb eerder een sampler samengesteld, maar dat was meer om de medeluisteraars kennis te laten maken met de gekozen muziek. Alternatief: kunnen we niet inventariseren wie van ons in bezit is van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Het is natuurlijk mooi als er voor de CD-speler vergelijking een aantal identieke CD's liggen. Het nadeel van een gebakken CD is dat het toch nooit de kwaliteit heeft van een origineel. Ik besef dat ik gelijk weer een discussiepunt aan de orde stel, maar ik wil het slechts ter overweging geven. Kun je dan mooi gelijk met een DBT uitzoeken of dat echt zo is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Het schrikbeeld van een vorige sessie waar anderhalf uur niets gebeurde behalve wat CD's voorstellen, de helft van de aanwezigen een sigaretje rookte in de tuin (nog ongezond ook) en uiteindelijk een keuze waar ook niemand echt tevreden was staat mij nog helder voor de geest. Dat wil ik graag voorkomen. Tijdens de republiek in Rome bestond de mogelijkheid voor 6 maanden een dictator te benoemen als er iets voorrang had boven al het andere Superdapper van Sodejuu zich beschikbaar te stellen. Hij kan toch ook gewoon 2 korte tracks van originele CD's nemen. Als de verplichte sessie maar kort duurt dan kan men nog roepen: even dit fragmentje met die en die combi. In de praktijk blijkt de muziekkeuze vaak heel moeilijk maar toch ook van ondergeschikt belang voor de vergelijking. Het is een illussie dat je met zo'n sessie een definitieve uitspraak zou kunnen doen vergelijkbaar met een apparaat thuis dagen of wekenlang beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Superdapper van Sodejuu zich beschikbaar te stellen. Hij kan toch ook gewoon 2 korte tracks van originele CD's nemen. Als de verplichte sessie maar kort duurt dan kan men nog roepen: even dit fragmentje met die en die combi.In de praktijk blijkt de muziekkeuze vaak heel moeilijk maar toch ook van ondergeschikt belang voor de vergelijking. Het is een illussie dat je met zo'n sessie een definitieve uitspraak zou kunnen doen vergelijkbaar met een apparaat thuis dagen of wekenlang beluisteren. Mij best als Sodeju hierin de vrije hand krijgt - ik heb er geen moeite mee iemand het mandaat te geven. Alleen dit kan toch tot aan 5 november open worden gecommuniceerd? Lang leve de transparatie! Toch? En wie weet zijn de CD's die Sodeju op het oog heeft bij meerdere deelnemers ook in het bezit. Dat vergemakkelijkt het wisselen van de ene naar de andere speler tijdens de test aanzienlijk (en helpt het blinderen: anders horen we aan het speficieke geluid van laadje open/dicht tijdens wisselen welke CD er speelt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Dat zou het allermooiste zijn als we Sodeluu lieten beslissen (iemand moet het doen) en als hij het van te voren zegt kunnen we ons allemaal inluisteren. Ideaal. Maar dan ook niet over Sodejuu heenvallen wat zijn keuze betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts