Jump to content

Ad Fundum in de Polder II

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ik zie verder niet veel voorstellen wat de 'verplichte' muziek betreft, maar als ik naar het lijstje van deelnemers kijk dan draait ruwweg de helft regelmatig klassiek en de andere helft populair/rock/synth.

Van mij mag het altijd heftig zijn, wat (pseudo) klassiek betreft spreekt The testament of freedom, third movement (Randall Thompson) 5:26 mij aan vanwege het opbouwende karakter, de dynamiek, de ruimte, het mannenkoor en natuurlijk het slagwerk.

Hij staat o.a. op HDCD sampler no1, die anderen misschien ook hebben.

Met de huidige vogelgriep graag geen hutten op kippenpoten :lol:

Populaire muziek kan alles zijn, als de opname maar goed is :rolleyes:

Als dit soort suggesties niet gewenst zijn dan lees ik het wel ;)

Andr

Guest Kraus vonBentinck

Ja ik had jou naast Sodejuu, Zee en Joopus, net als Picoso ook kunnen noemen als "bekwaam". Maar jij was er laat bij en Picoso is ( mijn vooroordeel) wat meer klassiek en op wat "moeilijker" ( voorzichtig, voorzichtig) muziek ge

toch bekruipt mij het gevoel om er eens een keer bi :D j te zijn.

Daarom sta je in de lijst Joopus ;)

Doe een keer gezellig en leer de gezichten achter de nicks eens kennen, dat werkt vaak heel verhelderend :D

Andr

Ik wil hier best wel neerzetten wat ik zoal in gedachten heb qua muziek. Aangezien iedereen meestal het gepingel van een show zoals de VAD snel beu is, kies ik ervoor om toch hier en daar wat "drukker" repertoire.

1] Bluezeum - Portrait of a Groove (Telarc CD-83331)

track 1: Portrait of A Groove; 4'40". Jazz/Hip-hop.

2] Farnbach & Spie

leuke fragmenten Sodeju. Zelf spelend vanaf mijn laptop klinkt het al goed!

Ik mis in deze drie fragmenten alleen nog 1 ding: Strijkers !!!

Ik zou het erg waarderen als we nog een fragment kunnen toevoegen waarbij de totale orkestklank met strijkers mooi tot uiting komt. Ik denk dat dit voor de klassiekliefhebbers op 5 november echt een enorme aanvulling is om de sets te beoordelen. Ik zou zelf opteren voor een stuk uit een mooie symfonie. Momenteel speelt bij mij Brahm 2, het BPO olv Abbado op DG. Dat is zo vreselijk mooi.....

Maar elke goed opgenmen symfonie van Beethoven, Dvorak.... allemaal prima!

leuke fragmenten Sodeju. Zelf spelend vanaf mijn laptop klinkt het al goed!

Ik mis in deze drie fragmenten alleen nog 1 ding: Strijkers !!!

Ik zou het erg waarderen als we nog een fragment kunnen toevoegen waarbij de totale orkestklank met strijkers mooi tot uiting komt. Ik denk dat dit voor de klassiekliefhebbers op 5 november echt een enorme aanvulling is om de sets te beoordelen. Ik zou zelf opteren voor een stuk uit een mooie symfonie. Momenteel speelt bij mij Brahm 2, het BPO olv Abbado op DG. Dat is zo vreselijk mooi.....

Maar elke goed opgenmen symfonie van Beethoven, Dvorak.... allemaal prima!

hoi Zee,

Ik zit een beetje vast aan de tijd. Geopperd werd een sample van ca 10 minuten. Met deze 3 nummers ben ik daar al ruim overheen. Ik kan er eventueel nog een stukje Bach bij nemen. Erik is Bach-fan en orgelfanaat, maar om beiden tegemoet te komen denk ik zelf aan Suite Nr 3 in D-majeur, BWV 1068, uitgevoerd door het Stuttgarter Kammerorchester.

Dit stuk duurt nl niet al te lang en laat de stijkers prima horen.

Guest Kraus vonBentinck

Je weet het natuurlijk niet, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Bach bij de muziekkeuze van Erik ook wel aan bod zal komen ;)

Het zou overigens wel mooi zijn als het onder de 10 minuten kon blijven.

(ik heb de datrecorder mee laten lopen en die staat op 13'30)

De muziek en de artiesten waren voor mij overigens vollkomen onbekend. Leuk.

Ik denk dat Erik idd met Bach op de proppen zal komen :rolleyes: Ik heb echter een even donkerbruin vermoeden dat het hoofdzakelijk orgel zal zijn :lol:

Ik zet het stuk iig bij de vorige post met tracks. Ik neem de 4 cd's gewoon mee. We hoeven de stukken toch niet helemaal tot 't eind af te luisteren ;)

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb vandaag nog even met de concierge gesproken en die doet helemaal niet moeilijk. Hij komt 's ochtends voor een verse bak, 's middags voor nog een nieuwe ketel koffie en sluit het gebouw af als we klaar zijn.

Dat is lekker makkelijk.

Guest Kraus vonBentinck

Welkom, je staat er bij op de lijst.

In de eerste posting vind je plaats en tijd.

Als ik me niet vergis wordt die DAC in een ander topic door Sebastiaan de Vries e.a. helemaal de lucht in geprezen?

Als ik me niet vergis wordt die DAC in een ander topic door Sebastiaan de Vries e.a. helemaal de lucht in geprezen?

Maar dan wel gemod natuurlijk :rolleyes::lol:

BTW, op het aaa-forum werd diezelfde DAC met de grond gelijk gemaakt (standaarduitvoering) :blink:

Guest Kraus vonBentinck

Maar dan wel gemod natuurlijk :rolleyes::lol:

BTW, op het aaa-forum werd diezelfde DAC met de grond gelijk gemaakt (standaarduitvoering) :blink:

Tsja. dat is op het AAA uit principe wel zo'n beetje de standaardprocedure.

Graag attendering op alles wat ik nog vegreten ben.

benodigdheden:

netfilterblokken Okay(Hans van Liempd)

scheidingsfilter(CD) + netsnoer Kraus

interlinks voor -eind onbekend

interlink(s) CD onbekend

netsnoeren

decibelmeter Hans van Liempd

CD Testsignalen

In mijn stekkerblokken zitten elk 4 parallelfilters en 3 serie-parallelfilters. De dubbele zijn bedoeld voor digitale apparaten. Ik stel voor daar de CD-spelers op aan te sluiten.

Ik kan ook een aantal (vrijwel) dezelfde netkabels meebrengen. Ik heb er in elk geval 5, alleen de lengte is anders.

Ik heb ook twee sets interlinks. Deze zijn 1,2 m lang. krtere heb ik ook diverse, maar of dit past is vaak de vraag.

Een CD met testsignalen kan ik ook wel meebrengen. Ik vraag me wel af wat je daar mee wilt... :confused:

:)

Het lijkt me trouwens wel handig om de cd-speler tegelijk op de voorversterker aan te sluiten... dat betekent dus wel dat er drie paar identieke interlinks moeten zijn, ik heb zelf dus wel drie paar identieke maar die zijn vrij kort (1 x 30 en 2 x 50 centimeter).

Guest Kraus vonBentinck

Graag attendering op alles wat ik nog vegreten ben.

benodigdheden:

netfilterblokken      Okay(Hans van Liempd)

scheidingsfilter(CD) + netsnoer  Kraus

interlinks voor -eind  onbekend

interlink(s) CD onbekend

netsnoeren

decibelmeter Hans van Liempd

CD Testsignalen

In mijn stekkerblokken zitten elk 4 parallelfilters en 3 serie-parallelfilters. De dubbele zijn bedoeld voor digitale apparaten. Ik stel voor daar de CD-spelers op aan te sluiten.

Ik kan ook een aantal (vrijwel) dezelfde netkabels meebrengen. Ik heb er in elk geval 5, alleen de lengte is anders.

Ik heb ook twee sets interlinks. Deze zijn 1,2 m lang. krtere heb ik ook diverse, maar of dit past is vaak de vraag.

Een CD met testsignalen kan ik ook wel meebrengen. Ik vraag me wel af wat je daar mee wilt... :confused:

Ik vermoed dat we met al die spullen dan wel ongeveer compleet zijn, neem maar mee.

Ik zal morgen op school even checken of er een beetje fatsoenlijke aansluiting is te vinden waarop geen andere schakelende apparaten zijn aangesloten.

Is de testCD niet noodzakelijk icm met de dB meter?

Een aantal signalen zou ik zelf anders wel even kunnen bakken met Adobe Audition. Ik neem aan dat 30sec op 440Hz -20dB wel voldoende is om af te regelen.

Mogelijk heeft Erik ook wel wat bij zich wat dienst kan doen; hij ging immers eerst nog meten voor de sessie.

Met Erik z'n frequentiemeter kunnen we ook wel de niveau's afstellen denk ik.

Ik denk dat we dit het best kunnen doen met een muziekstuk. Wel telkens hetzelfde gebruiken.

We komen dan gelijk op de "test CD"

Sodejuu,

Op zicht vind ik het allemaal mooie muziek, ik denk alleen dat we doodziek worden van die piano in het intro van het bovenste nummer. Wanneer je dat een aantal keren hebt gehoord ken je dat akkoord wel.... :huh:

Ook zou er van mij wat spetterends tussen mogen. Een stuk blues van Ronnie Earl b.v.

Van de andere kant is er in de voorgestelde stukken best veel te horen denk ik. :)