WanFie Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Nog twee nachtje slapen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 ...is het alweer bijna maandag Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Nog twee nachtje slapen..... schoolreisjes gevoel, Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Nog twee nachtje slapen..... schoolreisjes gevoel, Hans? Jij zult zaterdag ook wel weer om 6:00 uur wakker zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Hoi, Ik ben bang dat ik wat later zal zijn (hoop wel voor 12 uur). Is er nog iets over een bijdrage van de eventuele kosten gezegd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 er zijn geen kosten (we zouden bij nader inzien allemaal een paar euro kunnen lappen voor de concierge maar dat is geheel op vrijwillige basis; in principe kost het ons geen cent en is ook de koffie voor niks) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Track 1, 9 en 10 online Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Een slijterbon oid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 ik maak het met de concierge wel goed; wat hij aardig zou vinden heb ik geen idee van maar drinken doet hij meen ik niet. (misschien wil hij wel gelijk aan de hifi ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 ik heb voor 10 man gereserveerd om 18:30 uur in "de heeren van beijerland" Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Komt Klaas nou ook...??? Daar was toch ergens sprake van...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 misschien wil spido aan Klaas vragen of ie zin heeft hij zou mee kunnen liften met picoso... zou spido het niet doorgegeven hebben? misschien moet ik Klaas zelf maar mailen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 Oke, platenbon (CD bon) lijkt me meer op zijn plaats Of een boekenbon oid Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 De spullen liggen klaar. Ik heb er ook nog 'n paar dropveters en een setje speakerkabels bij gedaan. Wie weet hebben we daar ook nog wat aan. Ik heb trouwens 4 (ongeveer) gelijke en Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 dan hoef je er maar 1 te mailen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 Alles is in gereedheid. De aaneen geschoven tafels nemen veel meer ruimte in dan ik had gedacht; die moeten morgen toch maar even (gedeeltelijk) op de gang; vanmiddag kon dat niet meer omdat er nog een bijeenkomst in de docentenkamer was. Maar dat is een kleinigheid en in 5 minuten gebeurd. De stoelen, dat zijn er nogal wat, kunnen gewoon blijven staan, die dempen de ruimte nog een beetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 De spullen liggen klaar. Ik heb er ook nog 'n paar dropveters en een setje speakerkabels bij gedaan. Wie weet hebben we daar ook nog wat aan. Ik heb trouwens 4 (ongeveer) gelijke en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 Ik heb de CD ontvangen Sodeju. Ik heb net even de stukken beluisterd. Wat betreft het stuk Bach: aiii, dit niet zo'n beste opname...... Ik was net zo overtuigd van de neutraliteit van mijn nieuwe speakers, maar in dit stuk vind kan ik moeilijk de natuurlijke klank van een strijkersensemble herkennen. Een erg synthetische klank en ook qua afbakening van de akoestische rimte niet een schte hoogvlieger. Wat mij betreft zouden we dus voor het kapitel "klassiek" de keuze laten vallen op een andere opname, maar misschien denken andere aanwezigen daar heel anders over. Ik leg me geheel neer bij de keuze van de groep, maar zal ook zelf nog wat mooi klassiek werk meenemen. Tot morgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 ik heb de vrachtwagen ook geladen dat kan nog wat worden morgen, mijn vriend met zijn vrachtwagentje met hydraulische laadklep , moest onverwachts weg morgenochtend. dus heb ik de betonnixen op ons eigen vrachtwagentje gereden met de steekkar. de buurman heeft even geholpen is er morgenochtend om half tien al iemand om te helpen lossen?? 2 keer 165 kilo van de oprijplaat af laten rijden , en dat heel voorzichtig want de wielen van de steekkkar zijn net iets breder dan de oprijplaat afijn, we zien wel, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 Ik had al gezegd dat het van een soundtrack af kwam. Het is dus geen opmname van Deutsche Grammophon of zo. Ik heb ook niet veel klassiek in huis. Misschien dat wel alleen de eerste 3 nummers doen en voor het "strijkersgedeelte" naar iets anders overstappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 Ik had al gezegd dat het van een soundtrack af kwam. Het is dus geen opmname van Deutsche Grammophon of zo. Ik heb ook niet veel klassiek in huis. Misschien dat wel alleen de eerste 3 nummers doen en voor het "strijkersgedeelte" naar iets anders overstappen. Ik heb wel een paar goede opnames met klassiek, daarbij kun je denken aan de volgende: Stravinsky - Le Sacre Du Printemps op Philips, door Valery Gergiev (468035) Schoenberg - Ein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 er is op school ook een fatsoenlijke steekwagen, mogelijk iets breder. we kunnen alles gewoon neerzetten en als er een paar zijn gearriveerd doen we de betonnixen even met een ploegje Wat de muziekkeuze betreft: er is tijd genoeg om allerlei muziek te draaien en de bedoeling is dat de muziekkeuze van iedereen aan bod komt. Dat houdt het allemaal ook een beetje gevarieerd. Alleen tijdens de CD-spelervergelijk moeten we even streng zijn en een aantal malen hetzelfde beluisteren maar ook dan is er daarna toch nog wel gelegenheid om te vragen om een bepaald fragment op speler 1, 2 of 3 enz. we voeren tenslotte zelf de regie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 Het Tuba Mirum uit het requiem van Mozart (duurt ongeveer 3 minuten) zou wel eens erg onthullend kunnen zijn. Vier solisten, eerst apart, daarna gezamelijk. De begeleiding door de trombone in het begin lijkt me ook niet eenvoudig om goed weer te geven. En als het een beetje mooie opname is, dan krijg je ook nog het nodige van de opnameruimte mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 er is op school ook een fatsoenlijke steekwagen, mogelijk iets breder. we kunnen alles gewoon neerzetten en als er een paar zijn gearriveerd doen we de betonnixen even met een ploegje komt best goed, eraf gaat meestal makkelijker. ps: mijn vrouw heeft 15 bolussen plus 15 broodjes gemaakt voor de liefhebbers. lekker voor bij de koffie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 Beunky, Ik neem aan dat die opname van Harnoncourt zeer recent is (hij immers nog niet zo lang bij Teldec weg)? Ben ik wel heel beniewd naar want hij is een van mijn favoriete dirigenten. Ik zal o.a. meenemen: - Brahms 2, BPO olv Abbado op DG (uitzonderlijk mooie opname en uitvoering) - Mahler 5, FRSO olv Inbal op Denon (is al vele malen bij luistersessies gebruikt) - Haydn sym. 22, 63 en 80. Orpheus Chamber orch. op DG - Dvorak 8, KCO olv Harnoncourt op Teldec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts