Hans van Liempd Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 En nog ff dit: Ik zou met een Bose beter kunnen leven dan met sommige Tannoy/JBL/KEF/B&W/Totem's. Gegroet, Ik vind dat een stel Bose 901 op een goede zware versterker beslist voordelen hebben, zeker in het laag. Zelf heb ik geregeld een feestje gegeven met 6 stuks 802's. Een feestje geven kan overigens ook gemakkelijk met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Maar 901'ns worden toch niet meer gemaakt.... >>>JAWEL<<<! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 En nog ff dit: Ik zou met een Bose beter kunnen leven dan met sommige Tannoy/JBL/KEF/B&W/Totem's. Gegroet, Ik vind dat een stel Bose 901 op een goede zware versterker beslist voordelen hebben, zeker in het laag. Zelf heb ik geregeld een feestje gegeven met 6 stuks 802's. Een feestje geven kan overigens ook gemakkelijk met Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 26 augustus 2007 Report Share Posted 26 augustus 2007 Worden die overschatte pongelen nou nog steeds gemaakt? Heb ze gehoord. Helemaal niet slecht hoor (in tegenstelling tot de rest van dat uit den bose luidsprekermerk), maar wat ze voor die dingen betalen... Betaalbare alternatieven die v Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 27 augustus 2007 Report Share Posted 27 augustus 2007 Owkee, vind het reuze interessant, maar hoeveel mensen hebben die vijf of meer speakers ook precies zo staan zoals het moet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 27 augustus 2007 Report Share Posted 27 augustus 2007 Alsof het dan ineens heel goed gaat klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 28 augustus 2007 Report Share Posted 28 augustus 2007 Afgelopen zondag mee gemaakt bij een MM filiaal: een verkoper die echt z'n best moest doen om een klant(jongen man met z'n vriendin) te overtuigen om NIET voor Bose te gaan Goede verkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 28 augustus 2007 Report Share Posted 28 augustus 2007 zeldzaam goede verkoper! Dat die nog bestaan!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Als verkoper lijkt ie me anders danig mislukt. Tenzij hij de potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Omdat de audiofielen daarmee het risico verkleinen dat ze ooit in een huis op visite zijn waar Bose staat. (zoals ik al zei, ik neem mijn eigen speakers mee naar mijn schoonouders) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Over (zelf) reflectie gesproken.... Jarenlang gelukkig geweest, met de combimatie HK6600 HD7600en Bose 301. Dat kon lekker ver buiten kinderhandjes opgehangen worden en klonk met top 40 muziek heel goed!. De 901 klonk, en klinkt op sommige locaties fantastisch, zeker in de kroeg Toen mijn droom, maar onbereikbaar, nu allang niet meer... Nu heb ik, een veel bredere muziek en andere audio smaak, maar mijn roots verlochen ik nooit! "Born to be a live!" Met vriendelijke groet, Jack P.s. tuurlijk zijn die mannen en vrouwen uit de USA commeri Link to comment Share on other sites More sharing options...
sp10mk2 Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Volgens mij rommelt Yamaha ( en ook Bose) wat met de fase tussen de onderlinge drivers in Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Maar ze vold Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 het is natuurlijk erg populair om een merk als bose af te kraken. hetzelfde als je op een bierproeverij zegt dat je amstel een lekker biertje vind. neutrale luidsprekers bestaan niet en wanneer je de bose 901 (het orgineel dan want die ken ik ) goed aanstuurt met voldoende vermogen heb je er een bijzonder dynamische speaker aan die goed in staat is pop, rock en jazz neer te zetten en soms beter dan veel hifi speakers. als het specifieie geluid van de 901 je "ding"is vind je niet snel iets beters. bose heeft troep gemaakt (de 401 bijv) met een stuk steen onderein zodat ie niet omviel maar de 901 vind ik een leuke spectaculaire speaker waar ik heel wat uurtjes naar serieuze muziek op heb geluisterd bij een vriend van mij. en draai een stukje trance of hardcore en veel hifi speakers laat die dan achter zich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Mwah . Wil ze best naast een setje Philipsjes van 35 euro zetten hoor. Het klinkt niet slecht, maar ook niet meer dan dat. Dat doen die Philipsjes ook niet. En Bose heeft verder vrijwel all Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 er is een grote groep liefhebbers die zegt dat men niet goed weet hoe ze te plaatsen danwel te gebruiken. ik denk dat zij gelijk hebben en dat jij een van de mensen bent waar ze het over hebben. phillips!!! hahahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Begrijp me niet verkeerd, ik zou geen Philips luidsprekers in mijn woonkamer zetten. Maar als je 't vergelijkt met veel Japanse Speakers (Akai, Denon, Sony) zet Philips voor 't geld een heel net geluid neer. Neem die oude 467 3-weg speakers met passieve resonator. Zet er een beschaafde tweeter in en je hebt voor weinig geld een heel aardig geluid. Niet slechter dan dat van de 901, naar mijn smaak Hebben we het hier trouwens over 901 liefhebbers of Bose liefhebbers? Bose liefhebbers hebben geen oren. 901 liefhebbers... Naja, er zijn ook MFB liefhebbers zullen we maar zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 hmmm ja maar die speaker kost geen 35 euro ik ben een bose 1801 liefhebber verder doet het merk me niets. de 901 vind ik heel behoorlijk en heb luisterend ernaar veel plezier ervaren. de melkpakken zijn waardeloos. de 1801 is subliem en oh zo mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Die speaker kost geeneens 35 euro! Dat is het leuke nou net ;-). En dat maakt Bose voor mij idioot duur. Heb twee weken terug een set bij de kringloop vandaan gehaald voor 10 euro. Uit jeugdsentiment. En gisteren nog een tweede set bij een Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 heeft tannoy ook een titan? oke die ken ik niet. verder denk ik dat de speakers die je opnoemt eigenlijk nauwlijks te vergelijken zijn met de 901. ze waren ongelooflijk lastig in de plaatsing en de sweet spot was kleiner dan we hadden verwacht maat toen ze goed stonden was ik wel onder de indruk. helaas leidt het onder de indruk zijn ook wel tot luistermoeheid. maar ik blijf het een sympathiek ontwerp vinden en zal er wellicht ooit een set aanschaffen alsmer een verjaardag is of zoiets dan kunnen mijn century golds even veilig staan.(ook al hebben die bijna net zoveel vermogen) ook voor begeeleiding van de tv vind ik ze heel prettig ja die bose 1801 heeft mijn grootvader nog gehad, heerlijk als kind voor opde grond gelegen en op muziek van queen die VU meters zitten bekijken. helaas is mijn pre amp nog in reparatie dus voor mij nog geen luisterervaring mee gehad. en das k*t kan niet wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Hahaha, ben benieuwd De Tannoy Titans zijn vrij onbekende 2-wegjes. Even zien of ik 'n foto heb... Mjah, telefoonfoto: Leuke dingen! Luistermoeheid is voor mij het ergste dat er is, dus wat mij betreft zijn de Boses nu al helem Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 haha bij mij klinkt nu helemaal niks. de bryston voor versterker staat bij de reparatie dienst. uiteraard ben je welkom ook zonder de 901. de titan van quadral vind ik zijn naam toch meer eer aandoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Quadral is leuk . Een kennis van me heeft een setje kleintjes staan. Duidelij kbudget. Maar klinkt helem Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Wat is er nu eigenlijk mis met Bose? Voor de doelgroep die ze aan proberen te spreken brengen ze toch een estetisch en klankmatig verantwoorde totaaloplossing? Gaan we nu ook B&O in dezelfde hoek zetten? Verder met m44 eens dat de 901's heel wat te bieden hebben, je moet het alleen wel WILLEN horen. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Ik wil het best horen . Heb al heel wat speakers gehoord, maar om nou te zeggen dat de 901 bijzonder is. Mwah... Hij is niet totaal waardeloos, ik zou er een avondje naar kunnen luisteren zonder ergernis. En wat er verder mis is met bose? Dat ze v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts