Jump to content

Wat vonden jullie van de VAD...??

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

bij 45 hz hield het op, hoe weet jij dat???? Had je een B&K bij je.

robin

Nou, je hebt die flappen aan je hoofd toch niet voor niets? Als er een lage toon uitkomt ga je toch geen B&K pakken om te kijken of er een lage toon uitkomt, dat HOOR je. En als het echt helemaal goed zou zijn, voel je het ook nog, maargoed, laten we dat maar helemaaaaaaaal vergeten in dit geval.

Jammer dat er alleen maar met van die tingel tangel muziek demo's werden gegeven.

Ik en vele met mij houden toch van "moderne" wat meer dynamische muziek.

dit was mijn 1e keer en ik vond het jammer dat de meeste demo's alleen met de voor de meeste mensen onbetaalbare modellen werden gegeven.

Gr Arno.

Jammer dat er alleen maar met van die tingel tangel muziek demo's werden gegeven.

Ik en vele met mij houden toch van "moderne" wat meer dynamische muziek.

dit was mijn 1e keer en ik vond het jammer dat de meeste demo's alleen met de voor de meeste mensen onbetaalbare modellen werden gegeven.

Gr Arno.

Dat is idd elke keer weer het geval. Zelden dat er iemand eens met iets swingends demonstreert. Wie kan zich de demo van Audio Connection (PMC/Bryston) nog herinneren van een paar jaar geleden. Dat was pas een demo. De vlammen sloegen er bijna letterlijk vanaf. Jammer dat dit zo zelden gebeurd.

Tannoy is een merk dat op shows geen enkele moeite neemt om hun speakers aan het klinken te brengen. Ik heb op geen enkele show ooit een Tannoy ook maar enigszins acceptabel horen klinken. Een hard oordeel als Tannoy bezitter, maar het is nu eenmaal zo.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb de grootste Dimension TD12 gehoord op een joekel van een buizen (of een KR transistor in buis?) versterker en dat klonk zo fantastisch dat het een van mijn beste demo's ooit is op de VAD. Deze demo was ten tijde van de introductie van de dimension serie.

Heeft er ook iemand foto's gemaakt, of is er een show-verslag site o.i.d. ?

Ben toch wel 'n beetje benieuwd naar wat er zo al stond :rolleyes:

(kon er niet bij zijn, maar aangezien ik wederom niet anders verwachte dan de berichten die ik er tot nu toe over gelezen heb, zal ik niet zo heel veel gemist hebben)

Echt serieus luisteren/kiezen doe ik liever in een winkel.

Shows als de VAD zie ik meer al leuk kennis maken met nieuw 'speelgoed' ;)

Hoewel 't wel leuk was om te lezen dat er dit keer een 15(!) meter lange stand aanwezig was, met de nodige CD/LP's :rolleyes:B)

Groeten,

Alco

Tannoy is een merk dat op shows geen enkele moeite neemt om hun speakers aan het klinken te brengen. Ik heb op geen enkele show ooit een Tannoy ook maar enigszins acceptabel horen klinken. Een hard oordeel als Tannoy bezitter, maar het is nu eenmaal zo.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb de grootste Dimension TD12 gehoord op een joekel van een buizen (of een KR transistor in buis?) versterker en dat klonk zo fantastisch dat het een van mijn beste demo's ooit is op de VAD. Deze demo was ten tijde van de introductie van de dimension serie.

Het heeft weinig zin om dit te weerspreken op deze manier. De strekking van het verhaal blijft namelijk hetzelfde. En daar veranderd die ene keer dat Tannoy zich vergist heeft of misschien een speaker heeft uitgeleend aan een groot buizenmerk niets aan. De strekking is dat ze er op shows niks van bakken bij Tannoy.

een dagje vad was altijd leuk.

dit is dan ook het laatste jaar, ik sla maar eens een paar jaartjes over.

ik heb met zeggen en schrijven 3 leuke demo's gehoord ,de rest was weer bagger.

trouwens ik vond het stil (rustig) dit jaar ,ik ken me nog jaren herrinneren dat je al moeite had om door de gangetjes door te komen.

Niemand Horning beluisterd?

Carl

Horning zelf niet :P , morsig mannetje <_<

Ik vond zijn "set" echter zeer natuurlijk klinken.

horning1.jpg

Vooral die platendraaier met die "wiebelarm" trok mijn aandacht.

Fijn setje. ;)

Bij binnenkomst om 12.00uur als eerste bij B&W binnengelopen.

Klonk wel aardig...

De meeste tijd heb ik doorgebracht in de kamers van Linn. Eerst de AV-room en later ,om 16.00uur, de demo van Ed Verkerk en Malcolm Latham met hun LP12's.

Zeer onderhoudend. Klonk meerendeels ook errug goed.

Ed heb ik later ook nog "bestookt" met wat vragen over mijn Linn Axis... ;)

E

Dat is idd elke keer weer het geval. Zelden dat er iemand eens met iets swingends demonstreert. Wie kan zich de demo van Audio Connection (PMC/Bryston) nog herinneren van een paar jaar geleden. Dat was pas een demo. De vlammen sloegen er bijna letterlijk vanaf. Jammer dat dit zo zelden gebeurd.

ikke :D geweldig was dat!! Ik heb al weer genoeg gelezen, ik heb me bedacht en ga mijn tijd morgen niet besteden aan de VAD. Heb helemaal geen zin in dat geneuzel :(

Groeten,

Bas

ikke :D geweldig was dat!! Ik heb al weer genoeg gelezen, ik heb me bedacht en ga mijn tijd morgen niet besteden aan de VAD. Heb helemaal geen zin in dat geneuzel :(

Groeten,

Bas

Nou, ik ga vandaag dus wel en neem wel wat swingeds mee. Dan hoef ik het gepingel niet telkens aan te horen :P:lol:;)

Mij zijn de luidsprekers van Pioneer opgevallen. Tot nu kende ik slechts wat snel in elkaar gelijmde kisten met plasic bekleed. De luidsprekers waarmee werd gedemonstreerd was van een geheel andere orde.

Groet,

Henk

dat kunnen ze wel bij pioneer, als er maar tijd in wordt gestoken. Pioneer was en is nog steeds wel een goed merk.

Dat 127 cm plasmascherm was super strak.

Robin

Niemand Horning beluisterd?

Carl

Horning zelf niet :P , morsig mannetje <_<

Ik vond zijn "set" echter zeer natuurlijk klinken.

horning1.jpg

Vooral die platendraaier met die "wiebelarm" trok mijn aandacht.

Fijn setje. ;)

Bij binnenkomst om 12.00uur als eerste bij B&W binnengelopen.

Klonk wel aardig...

De meeste tijd heb ik doorgebracht in de kamers van Linn. Eerst de AV-room en later ,om 16.00uur, de demo van Ed Verkerk en Malcolm Latham met hun LP12's.

Zeer onderhoudend. Klonk meerendeels ook errug goed.

Ed heb ik later ook nog "bestookt" met wat vragen over mijn Linn Axis... ;)

E

Het heeft weinig zin om dit te weerspreken op deze manier. De strekking van het verhaal blijft namelijk hetzelfde. En daar veranderd die ene keer dat Tannoy zich vergist heeft of misschien een speaker heeft uitgeleend aan een groot buizenmerk niets aan. De strekking is dat ze er op shows niks van bakken bij Tannoy.

Fijn dat je mijn woorden zo serieus neemt :angry:

In jouw ogen kan Tannoy dus nooit meer iets goeds doen, jammer is dat voor jou.

Tja, ieder z'n meug.

Fijn dat je mijn woorden zo serieus neemt :angry:

In jouw ogen kan Tannoy dus nooit meer iets goeds doen, jammer is dat voor jou.

Tja, ieder z'n meug.

De ruimte waar Tannoy stond was niet echt geschikt om 's effe lekker te gaan zitten. Het spul stond in het midden en langs de kant en iedereen dromde er tussendoor.

Jammer :(

Waar was het nu weer waar CD's werden verkocht door een of andere stomme trut die haar klep niet kon dichthouden in een demoruimte. Zo heeft demonstreren geen zin.

Carl

Ik ben bang dat voor het VAD hetzelfde lot geldt als voor de Firato. Dit jaar weinig nieuws onder de zon en minder merken. Ik vrees dat we het 20-jarig jubileum niet mee zullen maken. Ik was gisteren (zondag) maar weinig enthousiast. Veel te veel discussies op stoelen, waar men eigen stil moet zijn!

Ik vond de Linn Komponent set toch wel indrukwekkend als surround-speakerset. En de Pioneer plasma's. Maar ja, wel 300 Watt stroomverbruik! Dat past niet in deze tijd.

Ik miste ook de presentaties over toekomstmuziek: DAB en DVB. Niks over gehoord. Men introduceert DVB-T schermen, waar je in Europa niks mee kan als steeds meer landen voor DVB-C kiezen... maar goed. Het zij zo. Volgend jaar zien we wel weer.

Ik ben net terug. Ik heb ook niet alles bekeken, maar ik vond de demo bij Lyngdorf (Tact) wel erg indrukwekkend. Tjesus wat een drive :blink: Het verhaaltje erbij was leuk voor de marketingmensen, maar als techneut moest ik wel een beetje om lachen.

Ik had gevraagd om een nummer van Bluezeum te draaien (zie Ad Fundum in de Polder II) en dat deden ze ook. Helaas bouwde die set zoveel druk op dat de trommelvliezen constant onder druk stonden. Heel apart maar minder prettig. Verder ging het wel goed.

Ook indrukwekkend, de Einstein/Rega/Totem zet bij Joenit. Dit was de eerste keer dat ik dit eens echt goed heb horen klinken.

Verder waren de ASW speakers niet verkeerd, maar wat wil je al de "stookeenheid" van Bryston komt ;)

Het valt me wel op dat het laag bij de meeste demo's vaak erg overdreven wordt neergezet door de meeste sets. Ik ben daar niet zo'n aanghanger van. Daarmee verdoezel je vaak het oplossend vermogen van een speaker cq set en veel laag geeft meer impact dan een clean geluid. De eerste indruk is dan vaak dat het geweldig klinkt. Maar luister daar eens een uur of 2 naar. Ik weet zeker dat velen dat niet uithouden. Te vermoeiend gewoon.

Op de maandag wordt er helaas minder gedemonstreerd. Dat is ook lgisch als je bekijkt dat het een zakendag (dealerdag) is. Er moet omzet gedraaid worden. Wat wel opvalt is dat de demo's op de maandag toch beter van kwaliteit zijn dan de demo's op de publieksdagen. Of ik volgend jaar weer ga valt te bezien. Ik ben nou 10 jaar in successie geweest, maar veel nieuws is er de laatste tijd niet onder de zon. Ik denk ook dat ik maar eens een tijdje over sla. Naar de Doelen ga ik waarschijnlijk we;l nog, maar dat is dan hoofdzakelijk omdat er in de buurt nogal wat platenwinkels liggen. De beurs op zich doet me iig niet veel.

Ik ben met nog drie anderen (waaronder Blade) geweest en wij zijn op mijn voorstel eerst bij het vinyl begonnen :D:D:D , dus helemaal aan de andere kant van de ingang. Ik geef daaraan de schuld, dat wij het erg rustig vonden, wij liepen nu, zo leek het achteraf althans, tegen de stroom in.

Maar ik vond het eigenlijk wel weer ok

Ik ben net terug. Ik heb ook niet alles bekeken, maar ik vond de demo bij Lyngdorf (Tact) wel erg indrukwekkend.

Beste Sodejuu,

Damm was Peter LYngdorf erook? Dat wist ik niet. Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat dit best wel een ziek mannetje is :D :D, en net zoals ik houdt van veel drive :D Overal komt dat weer naar voren. Stond het grote systeem er? Dat had ik graag willen horen. Wellicht had hij de kamer gecorigeerd.

Groeten,

Bas

De demo bij Linn was echt heel erg leuk. Duurde langer dan een uur, maar was erg de moeite waard (...afgezien misschien van die persoon die na het laatste stuk nog ff een versleten singeltje van Mick Jagger moest laten horen..).

Ja ik zat ook vol spanning op dat singeltje te wachten <_< Was mooi geweest al ze die laatste LP12 of die met de Dynavector effe wat langer hadden laten horen.

Ik was er al om 10:00 uur als enige die zich ingeschreven had. Nou Ed ik wacht wel tot 11:30 samen met de anderen. Maar Ed had voor ik het wist de LP12 / Dynavector in zijn handen. En toen verschillende platen laten draaien. Er was geen mens, eerste rij! De LP12 blijft toch indruk maken, vooral het laag en de rust

Vond de speakers ook wel indrukwekkend, mag ook wel voor die prijs :blink:

Wel jammer dat ik het niet in de gaten had van de prijsvraag.

PS: Malcom: jullie hebben de Lingo toch gedemonstreed in het Mecc in 93? Of zei je dat nu ook.

Eurogram was mooi, maar ieder jaar hetzelfde