Jump to content

Wat vonden jullie van de VAD...??

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik ben net terug. Ik heb ook niet alles bekeken, maar ik vond de demo bij Lyngdorf (Tact) wel erg indrukwekkend.

Beste Sodejuu,

Damm was Peter LYngdorf erook? Dat wist ik niet. Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat dit best wel een ziek mannetje is :D :D, en net zoals ik houdt van veel drive :D Overal komt dat weer naar voren. Stond het grote systeem er? Dat had ik graag willen horen. Wellicht had hij de kamer gecorigeerd.

Groeten,

Bas

Idd, Peter Lyngdorf was er zelf. Hij demonstreerde met de TDA2200, een stel 2-weg speakers en een paar eigen woofers (geen sub) die in de in de hoeken stonden. Natuurlijk had hij eea tijdgecompenseerd. Hij kwam met het verhaaltje dat niet frekwentierespons, maar impulsrespons de belangrijke factor in de muziekweergave is. Op zich klopt dat wel en als ik erover nadenk vind ik het heel erg knap dat hij over het hele frekwentiespektrum de impulsrespons in tact laat. Normaal is heeft impuls een oneindige steilheid en geen tijdinterval (althans erg klein). Ik kom niet verder dan dat je dat op hooguit een paar frekwenties in het spectrum goed kunt doen met een versterker. Iig niet over het hele spectrum. Ik zou wel eens willen weten hoe hij dit probleem opgelost heeft.

Ben er zondag geweest. Wat een fantastische demo bij Latham. Dit is mijn eerste keer dat ik een Linn draaitafel heb mogen beluisteren. Applaus aan de toebehoorders aan het eind zegt al genoeg.

Een anderde hoogtepunt was de demo van Lyngdorf. Indrukwekkend voor een set van tienduizend Euro totaal. De toehoorders zaten lang in hun stoelen te luisteren. Hier geen slaapverwekkend gepingelmuziek.

Dieptepunt was de demo van Aspere Audio. Ik was eigenlijk erg benieuwd naar de VPI HRX met de uit Duitsland overgekomen Jan Allaerst element. Ik vond het erg jammer voor Aspere Audio. De akoestiek van de zaal was niet best.

Wat mij verbaasd heeft, is dat men geen moeite neemt om de hotelkamers akoestisch aan te kleden. Een enkeling heeft met Gamma pritex de hoeken van de kamer gevuld. Dat helpt echt niet. Ik denk hierbij aan tubetraps, paneeltraps en paneeldiffusers. Waarom vragen de exposanten niet de hulp van bijv. Thingman? Of misschien kan Thingman volgend jaar een kamer gratis bekleden voor gratis reclame? Ideetje Toine?

Ik ben net terug. Ik heb ook niet alles bekeken, maar ik vond de demo bij Lyngdorf (Tact) wel erg indrukwekkend.

Beste Sodejuu,

Damm was Peter LYngdorf erook? Dat wist ik niet. Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat dit best wel een ziek mannetje is :D :D, en net zoals ik houdt van veel drive :D Overal komt dat weer naar voren. Stond het grote systeem er? Dat had ik graag willen horen. Wellicht had hij de kamer gecorigeerd.

Groeten,

Bas

Idd, Peter Lyngdorf was er zelf. Hij demonstreerde met de TDA2200, een stel 2-weg speakers en een paar eigen woofers (geen sub) die in de in de hoeken stonden. Natuurlijk had hij eea tijdgecompenseerd. Hij kwam met het verhaaltje dat niet frekwentierespons, maar impulsrespons de belangrijke factor in de muziekweergave is. Op zich klopt dat wel en als ik erover nadenk vind ik het heel erg knap dat hij over het hele frekwentiespektrum de impulsrespons in tact laat. Normaal is heeft impuls een oneindige steilheid en geen tijdinterval (althans erg klein). Ik kom niet verder dan dat je dat op hooguit een paar frekwenties in het spectrum goed kunt doen met een versterker. Iig niet over het hele spectrum. Ik zou wel eens willen weten hoe hij dit probleem opgelost heeft.

Zeer interessant allemaal. Ben ook zeer benieuwd naar de komende nieuwe roomcorrectors van hem.

Het ging zeker ontzettend hard en laag daar?? :D :D

Groeten,

Bas

Fijn dat je mijn woorden zo serieus neemt :angry:

In jouw ogen kan Tannoy dus nooit meer iets goeds doen, jammer is dat voor jou.

Tja, ieder z'n meug.

Ik zeg niet dat ze niets goeds kunnen doen, ik draag Tannoy een warm hart toe. Tannoy staat echter altijd op shows en alle keren staat het spul ver beneden kunnen te presteren. Diep triest is het. Was het nu maar waar dat men volgend jaar eens de potentie liet horen van bijvoorbeeld de Prestige serie of de Dimension serie. Denon deed het een paar jaar terug wel met inleen van de Tannoy D700 of D900. Het nummer Stimela van Hugh Masakela is op hifishows een hit geworden door de enorme impact van dit nummer op die speakers.

Ik was eigenlijk erg benieuwd naar de VPI HRX met de uit Duitsland overgekomen Jan Allaerst element.

ik heb ooit eens zo'n vpi tnt mark iv ofzo.. (voorloper van de hrx? ) mogen beluisteren.... (luchtgeveerd, enorm vliegwiel, frequentie regelaar ..etc etc...)

voor en eindversterking door audioresearch... en dan met quad elektrostaten....

siltech brandslangen eraan... elementje weet ik niet meer...

elk geval.....

kippenvel...... wat is dat een fantastische tafel.... :D

Fijn dat je mijn woorden zo serieus neemt  :angry:

In jouw ogen kan Tannoy dus nooit meer iets goeds doen, jammer is dat voor jou.

Tja, ieder z'n meug.

Ik zeg niet dat ze niets goeds kunnen doen, ik draag Tannoy een warm hart toe. Tannoy staat echter altijd op shows en alle keren staat het spul ver beneden kunnen te presteren. Diep triest is het. Was het nu maar waar dat men volgend jaar eens de potentie liet horen van bijvoorbeeld de Prestige serie of de Dimension serie. Denon deed het een paar jaar terug wel met inleen van de Tannoy D700 of D900. Het nummer Stimela van Hugh Masakela is op hifishows een hit geworden door de enorme impact van dit nummer op die speakers.

Waarom geloof je me dan niet wanneer ik zeg dat het toen geweldig klonk?

Het was een demo door Tannoy importeur en niet een ander merk...

Geachte forumleden,

Dhr. Malcolm Latham van Latham Audio BV heeft ons gevraagd de volgende reactie te plaatsen (@Mark):

"The LINGO was introduced in 1991 and we commenced using it immediately thereafter. This included the MECC in 1993 during which we celebrated the 21st birthday of the LP12. Owners attended the party in a reserved hall in the MECC. That 1993 show was used to introduce the CIRKUS modification. "

Verder nog een oprecht dankwoord:

"Finally, would HEAR.NL please pass on our thanks to all those who patiently sat through our 33 1/3 years presentation. We sincerely appreciated the time they spent in room 3 (and room 14)

Best regards

Malcolm Latham

"

Met AVGroet,

Hear

Toch vond ik Linn vroeger toch een veel leuker merk dan nu. Wel een paar mooie produkten zoals die superdure alles speler, voor de rest een beetje B&O aan het worden. Ik denk overigens dat Malcolm ook pas echt geniet als die een LP12 demonstreert.

Carl

"The LINGO was introduced in 1991 and we commenced using it immediately thereafter. This included the MECC in 1993 during which we celebrated the 21st birthday of the LP12. Owners attended the party in a reserved hall in the MECC. That 1993 show was used to introduce the CIRKUS modification. "

Duidelijk :D

Misschien had hij toch gelijk dat ik het niet had kunnen meemaken die dag. Was net 16 en kwam net kijken...

Mark

Ik ben toen ook in het MECC geweest en weet iik, nog dat de Cirkus toen nieuw was bij de LP12. Wist ik veel wat dat ding in hield en dat ie de Trapeze opvolgde. Ik vond het wel zeer aangenaam klinken. De demo met de LP12 is er eentje die me bijgebleven is.

Net als de Omtec/Lambda combinatie die me zeer aansprak. Die was in verhouding tamelijk goedkoop en het maakte echt muziek.

Tegenvaller was de toen nieuwe Terrazzo Art Fidelity, maar die stonden midden in een hal. Daar was niks mee te doen.

De opvolgers van de Infinity Kappa 9 stonden er toen ook. Ik meen dat ze toe door HK versterkers werden aangedreven, maar dat klonk nergens naar. Verder is me er niet veel meer bijgebleven van de door Pierre Kohnen georganiseerde show.

Wat de VAD betreft vind ik dat het op de maandag duidelijk beter klinkt dan op een publieksdag. Het was dit jaar de eerste keer dat ik op de maandag aanwezig was. Erg prettig voelde ik me niet, maar de muziek klinkt dus wel beter. Ik weet ook niet of ik volgende keer nog wel op een maandag ga, vanwege de wat nare bijsmaak omdat ik eigenlkijk niet bij het gezelschap thuis hoor.

Ik voel me namelijk beter thuis tussen ondernemers dan tussen audiofielen.

En hier..........voel je je hier een beetje thuis :blink:<_<

Ja hoor :D. Dat gaat best. Als het te gek wordt geef ik gewoon een beetje tegengas.

Niet dat het helpt, maar toch... :rolleyes: