FFF Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Beste, Ik heb sinds kort een rega tuner gekocht (de radio 3) Volgens vele een mooie tuner en hij maakt het setje compleet. Kan iemand mij vertellen hoe ik hem het beste aan kan sluiten, op de coax van de tv of een antenne kopen. Wat zijn jullie bevindingen en tips? (bijvoorbeeld waar komt het radio signaal vandaag zodat ik hem het beste op kan vangen?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Schakelaar monteren, kun je antenne en kabel luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFF Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 Schakelaar monteren, kun je antenne en kabel luisteren. Nou 1 van beide moet aangesloten worden. kan iemand me de voordelen van elk vertellen, aangezien ik net begin met radio luisteren en totaal geen idee heb wat te verwachten. Ik overweeg een zeer goede antenne te kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Schakelaar monteren, kun je antenne en kabel luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Het voordeel van de kabel is dat er zenders op zitten die je niet uit de ether kunt plukken. Het voordeel van losse antenne is dat er zenders op zitten die je niet van de kabel kunt plukken... (met name lokale) Kun je niet beide tegelijk uitproberen Kijk eerst welke je favoriete zenders zijn en of die uit de lucht geplukt kunnen worden. Een goede draaibare antenne met evt. antenneversterker moet je er daarna voor over hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFF Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 Ik heb mijn budget gesteld op een maximum rond de 200 euro, heb al een leuek antenne gezien (internet) welke voor onder deze prijs te koop is. Alleen aangezien ik er totaal geen verstand van heb leek het me beter eerst wat advies te vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Je hebt natuurlijk hele mooie antennes, de echte dx-ers hebben richtbare "wasrekken" die een aantal meter boven hun dak uitsteken, onder bepaalde atmosferische omstandigheden kunnen ze daarmee heel Europa in fm ontvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 vanwege de slechte kabelontvangst (vooral radio 4 komt met stereo-gelispel binnen), heb ik een 3-elementsantenne op zolder geinstalleerd. Een betere c.q. storingsvrije ontvangst en een betere geluidskwaliteit. Zeer aan te bevelen! p.s. Magnum dynalab heeft een goede binnenantenne in het programma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 vanwege de slechte kabelontvangst (vooral radio 4 komt met stereo-gelispel binnen), heb ik een 3-elementsantenne op zolder geinstalleerd. Een betere c.q. storingsvrije ontvangst en een betere geluidskwaliteit. Zeer aan te bevelen! p.s. Magnum dynalab heeft een goede binnenantenne in het programma Ik heb hetzelfde gedaan, louter voor de matige Radio4 ontvangst. Welk type binnenantenne van Magnum Dynalab bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 De St-2 FM antenne. Overigens heb ik geen ervaring met deze antenne Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 vanwege de slechte kabelontvangst (vooral radio 4 komt met stereo-gelispel binnen), heb ik een 3-elementsantenne op zolder geinstalleerd. Een betere c.q. storingsvrije ontvangst en een betere geluidskwaliteit. Zeer aan te bevelen! p.s. Magnum dynalab heeft een goede binnenantenne in het programma Ik heb hetzelfde gedaan, louter voor de matige Radio4 ontvangst. Welk type binnenantenne van Magnum Dynalab bedoel je? Gegroet, Dat is de ST-2, ik heb hem ook. Hij kan overigens makkelijk buiten geplaatst worden, ook volgens de gebruiksaanwijzing. Er wordt een kabel bij geleverd met F-connectoren, daar moet je waarschijnlijk een verloopje voor hebben. Werkt prima. Kost 150,-. Jammer dat er zo weinig mensen ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFF Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 De St-2 FM antenne. Overigens heb ik geen ervaring met deze antenne Naar deze antenne zat ik ook al te kijken. Is deze net zo goed als die grote rekken? En hoe is deze het beste te plaatsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Er gaat niets boven een echte antenne op je dak, zo heb ik ook vaak met auto-antennes lopen kloten, raamantennes, antenneversterkers, de zooi, maar er gaat niets boven een 90cm spriet op je achterklep, je radio zit dan bomvol kanalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Jammer dat er zo weinig mensen ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts