Henk&audio Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Hallo, Ik ben van plan om de bekabeling van mijn Thorens TD125 met de SME serieIII arm en Audiotechnika element OC9 te vernieuwen. Met het kiezen van de soort kabel moet je ook rekening houden met deconstructie van de draaitafel: subchassis. Tijdens de VAD-show heb ik over onder andere dit onderwerp gepraat met de oude heer vd Hul. Je raadt het al, hij adviseert de 501 zilver van het eigen merk. De concrete vragen die ik heb zijn: 1. welke bekabeling kunnen jullie mij adviseren? 2. is het beter om als je toch bezig bent de bekabeling niet via het chassisdeel te laten lopen maar rechtstreeks naar de pre? 3. noch een stap verder om een geschikte kabel te vinden die op de connector van het armpje gesoldeerd kan worden? 4. is het verstandig om in verband met het subchassis, de kabel in een flinke bocht te leggen in de sokkel? Alvast dank voor het meedenken, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Hallo, Ik ben van plan om de bekabeling van mijn Thorens TD125 met de SME serieIII arm en Audiotechnika element OC9 te vernieuwen. Met het kiezen van de soort kabel moet je ook rekening houden met deconstructie van de draaitafel: subchassis. Tijdens de VAD-show heb ik over onder andere dit onderwerp gepraat met de oude heer vd Hul. Je raadt het al, hij adviseert de 501 zilver van het eigen merk. De concrete vragen die ik heb zijn: 1. welke bekabeling kunnen jullie mij adviseren? 2. is het beter om als je toch bezig bent de bekabeling niet via het chassisdeel te laten lopen maar rechtstreeks naar de pre? 3. noch een stap verder om een geschikte kabel te vinden die op de connector van het armpje gesoldeerd kan worden? 4. is het verstandig om in verband met het subchassis, de kabel in een flinke bocht te leggen in de sokkel? Alvast dank voor het meedenken, Henk Ik draai met een logic dm101 die een erg gevoelig subchassis systeem heeft. Om er voor te zorgen dat dit subchassis vrij kan bewegen heb ik de bedrading van de arm vervangen zodat de erg soepele armbekabeling van kimber het subchassis niet belemmert. De armbekabeling loopt vanuit de arm door naar een chassisdeel met tulp connectoren. Wellicht is dit ook een optie voor jouw TD125.. Grt Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Welke Kimber - ik heb ook nog plannen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Welke Kimber - ik heb ook nog plannen. Carl Ik weet niet eens welke, ik heb hem besteld via marktplaats. Bevalt i.i.g. goed. Grt Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Met een geveerd subchassis zou ik niet voor de enigszins stugge vd hul kabel kiezen. Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 Met een geveerd subchassis zou ik niet voor de enigszins stugge vd hul kabel kiezen Zo'n idee had ik ook al. Vandaar mijn vraag. Toen ik hem kocht zat er een kabe in die het subchassis vast in z'n grip had: geen beweging in te krijgen. Er zijn aanhangers van het vastzetten van het subchassis, maar ik vind dat je dan maar een andere draaitafel moet nemen die daar voor ontworpen is. De 501 kabel van vd Hul is nog enigzins flexibel. Het idee was om de kabel met een flinke lus in de sokkel te leggen. Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Met een geveerd subchassis zou ik niet voor de enigszins stugge vd hul kabel kiezen Zo'n idee had ik ook al. Vandaar mijn vraag. Toen ik hem kocht zat er een kabe in die het subchassis vast in z'n grip had: geen beweging in te krijgen. Er zijn aanhangers van het vastzetten van het subchassis, maar ik vind dat je dan maar een andere draaitafel moet nemen die daar voor ontworpen is. De 501 kabel van vd Hul is nog enigzins flexibel. Het idee was om de kabel met een flinke lus in de sokkel te leggen. Groet, Henk zoals ik al zei kun je ook de armkabel vervangen en deze door laten lopen tot aan de tulp pluggen, of zelfs tot aan je phono trap. Armbekabeling is erg soepel omdat het de beweging van de arm niet mag belemmeren. GRT FRANS Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Hallo, Ik ben van plan om de bekabeling van mijn Thorens TD125 met de SME serieIII arm en Audiotechnika element OC9 te vernieuwen. Met het kiezen van de soort kabel moet je ook rekening houden met deconstructie van de draaitafel: subchassis. Tijdens de VAD-show heb ik over onder andere dit onderwerp gepraat met de oude heer vd Hul. Je raadt het al, hij adviseert de 501 zilver van het eigen merk. De concrete vragen die ik heb zijn: 1. welke bekabeling kunnen jullie mij adviseren? 2. is het beter om als je toch bezig bent de bekabeling niet via het chassisdeel te laten lopen maar rechtstreeks naar de pre? 3. noch een stap verder om een geschikte kabel te vinden die op de connector van het armpje gesoldeerd kan worden? 4. is het verstandig om in verband met het subchassis, de kabel in een flinke bocht te leggen in de sokkel? Alvast dank voor het meedenken, Henk inderdaad de vdh nemen. heb ik ook en ben daar zeer tevrden mee. vervangt de standaardbekbeling in de tr2.5 arm. wat meer sprankeling is het resultaat. 45 euro voor 50 cm geloof ik. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts