pinobot Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 (...) Toevallig had een kennis van mij zo'n 700 serie draaitafel met het originele V15 III element. Als ik ooit een element uit z'n dak heb zien gaan dan was het toen, het hele gevaarte slingerde als een dronken vrachtwagenbestuurder over de plaat. (...) V15 hierna ook nog houtje-touwtje onder m'n Technics geschroeft maar het kon mij niet in extase brengen. Beste Pinobot, Het zou voor jou en je toevallige kennis een goed idee zijn om er nog een derde kennis bij te halen! Eentje die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Beste Pinobot, Het ziet er toch echt naar uit dat jullie "houtjes-touwtjes" techniek de kwaliteiten van Dual en Shure niet helemaal tot hun recht liet komen. Er zijn ook wel heel veel dingen waar je aan moet denken, als je het goed wilt doen! Deze combinatie werd niet alleen door fabrikanten, importeurs en leveranciers aanbevolen, maar ook hogelijk gewaardeerd door gebruikers en recensenten. Hieronder een recent citaat: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8247&st=0& sultankat Gepost op: 31 Oct 2005, 19:31:50 (...) Zo is dat: de dual 701 is nog steeds een prachtexemplaar met een direct drive techniek die nog altijd up to date is. En de arm.....:er zat niet voor niets een Shure V15III in. (...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Beste Pinobot, Het ziet er toch echt naar uit dat jullie techniek de kwaliteiten van Dual en Shure niet helemaal tot hun recht liet komen. Er zijn ook wel heel veel dingen waar je aan moet denken, als je het goed wilt doen! Deze combinatie werd niet alleen door fabrikanten, importeurs en leveranciers aanbevolen, maar ook hogelijk gewaardeerd door gebruikers en recensenten. Hieronder een recent citaat: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8247&st=0& sultankat Gepost op: 31 Oct 2005, 19:31:50 (...) Zo is dat: de dual 701 is nog steeds een prachtexemplaar met een direct drive techniek die nog altijd up to date is. En de arm.....:er zat niet voor niets een Shure V15III in. (...) Hoe bedoel je dat: "houtjes-touwtjes"? Die platenspelers zelf vind ik best goed hoor. Ik zit inderdaad nog niet zo lang in deze hobby. Ik ben alleen bang dat de ontzettend lage rf veel af zal doen aan de muzikaliteit. Dat is dan dus geen goeie technologie. Lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 E Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Wat je zegt, ben je zelluf! Altijd weer leuk om jou hier met je zelfkennis te zien kokketeren. is die aanwezig dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Beste Pinobot, Het ziet er toch echt naar uit dat jullie "houtjes-touwtjes" techniek de kwaliteiten van Dual en Shure niet helemaal tot hun recht liet komen. Er zijn ook wel heel veel dingen waar je aan moet denken, als je het goed wilt doen! Deze combinatie werd niet alleen door fabrikanten, importeurs en leveranciers aanbevolen, maar ook hogelijk gewaardeerd door gebruikers en recensenten. Hieronder een recent citaat: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8247&st=0& sultankat Gepost op: 31 Oct 2005, 19:31:50 (...) Zo is dat: de dual 701 is nog steeds een prachtexemplaar met een direct drive techniek die nog altijd up to date is. En de arm.....:er zat niet voor niets een Shure V15III in. (...) dual is waaibomenhout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Beste Joopus Volgens mij weet jij er geen reetus van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Beste Pinobot, Het ziet er toch echt naar uit dat jullie "houtjes-touwtjes" techniek de kwaliteiten van Dual en Shure niet helemaal tot hun recht liet komen. Er zijn ook wel heel veel dingen waar je aan moet denken, als je het goed wilt doen! Deze combinatie werd niet alleen door fabrikanten, importeurs en leveranciers aanbevolen, maar ook hogelijk gewaardeerd door gebruikers en recensenten. Hieronder een recent citaat: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8247&st=0& sultankat Gepost op: 31 Oct 2005, 19:31:50 (...) Zo is dat: de dual 701 is nog steeds een prachtexemplaar met een direct drive techniek die nog altijd up to date is. En de arm.....:er zat niet voor niets een Shure V15III in. (...) Hoezo up to date, wie bouwt en nog direct-drive draaitafels dan? En dat de fabrikant, importeur, verkoper en recensent het geweldig vind geloof ik wel. Zit trouwens net een leuk stukje te lezen over zo'n recensent. http://www.tnt-audio.com/sorgenti/vta_e.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 (...) Hoe bedoel je dat: "houtjes-touwtjes"? (...) Beste Headshell, Zie: pinobot Gepost op: 31 Oct 2005, 02:50:04 (...) V15 hierna ook nog houtje-touwtje onder m'n Technics geschroeft maar het kon mij niet in extase brengen. Hiermee geeft Pinobot zelf aan dat hij het element beoordeelde nadat hij het op provisorische wijze in de kop van een Technics draaitafel had geflanst - al dan niet in misdadige samenspanning met de in zijn bericht schimmig aangeduide toevallige kennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Beste Pinobot, Het ziet er toch echt naar uit dat jullie "houtjes-touwtjes" techniek de kwaliteiten van Dual en Shure niet helemaal tot hun recht liet komen. Er zijn ook wel heel veel dingen waar je aan moet denken, als je het goed wilt doen! Deze combinatie werd niet alleen door fabrikanten, importeurs en leveranciers aanbevolen, maar ook hogelijk gewaardeerd door gebruikers en recensenten. Hieronder een recent citaat: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8247&st=0& sultankat Gepost op: 31 Oct 2005, 19:31:50 (...) Zo is dat: de dual 701 is nog steeds een prachtexemplaar met een direct drive techniek die nog altijd up to date is. En de arm.....:er zat niet voor niets een Shure V15III in. (...) Hoezo up to date, wie bouwt en nog direct-drive draaitafels dan? En dat de fabrikant, importeur, verkoper en recensent het geweldig vind geloof ik wel. Zit trouwens net een leuk stukje te lezen over zo'n recensent. http://www.tnt-audio.com/sorgenti/vta_e.html Ken een aantal mensen die met die VPI-arm spelen. Bij geen van die mensen heb ik ooit waargenomen dat de VTA werd bij gesteld voor het draaien van een plaat met een andere dikte. Op de vraag waarom doe je dat niet kijken ze je glazig aan en antwoorden : voel jij je wel goed? Kortom, VTA stel je eenmaal in en daarna blijft het gros ervan af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Kortom, VTA stel je eenmaal in en daarna blijft het gros ervan af. 1) VPI maakt een arm waarvan VTA snel en gemakkelijk is in te stellen. De meeste andere fabrikanten niet. 2) Recensent Roy Gregory speelt altijd met de laatste top-spullen van VPI. 3) recensent Roy Gregory schrijft in elk artikel (zelfs als het over een CD-speler of een nieuwe fietspomp gaat) dat VTA belangrijk is, dat VTA voor elke plaat moet ingesteld worden, met sub-mm nauwkeurigheid, en dat wie dit niet kan horen doof is. 4) zie 2) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Hoezo up to date, wie bouwt en nog direct-drive draaitafels dan? Brinkmann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 (...) Hoe bedoel je dat: "houtjes-touwtjes"? (...) Beste Headshell, Zie: pinobot Gepost op: 31 Oct 2005, 02:50:04 (...) V15 hierna ook nog houtje-touwtje onder m'n Technics geschroeft maar het kon mij niet in extase brengen. Hiermee geeft Pinobot zelf aan dat hij het element beoordeelde nadat hij het op provisorische wijze in de kop van een Technics draaitafel had geflanst - al dan niet in misdadige samenspanning met de in zijn bericht schimmig aangeduide toevallige kennis. O, ja. Wist ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Kortom, VTA stel je eenmaal in en daarna blijft het gros ervan af. 3) recensent Roy Gregory schrijft in elk artikel (zelfs als het over een CD-speler of een nieuwe fietspomp gaat) dat VTA belangrijk is, dat VTA voor elke plaat moet ingesteld worden, met sub-mm nauwkeurigheid, en dat wie dit niet kan horen doof is. Beter lezen Werner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts