ro & in Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Ik speel nu met een thorens 2001 met een grado grean element, ik wil nu graag een ander element proberen, maar hij moet niet duurder zijn dan 150 euro. |En moet een wezenlijke verbetering zijn. Wie heeft suggesties voor mij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 150 euro! Is dat niet wat weinig voor een goed element? RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
ro & in Posted 26 oktober 2005 Author Report Share Posted 26 oktober 2005 150 euro! Is dat niet wat weinig voor een goed element?RastaPhil weet ik niet heb daar niet zoveel verstand van . ik heb hiervoor ongeveer 20 jaar een dual speeler gehad en vind deze td 2001 al een hele stap vooruit maar het kan altijd beter. maar ik kan er niet nog meer geld aan besteden : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Wat is er mis met de Grado? Wil je echt wel centen spenderen? En indien wel, wat wil je bereiken? Welke voortrap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Shure M 97xE Denon DL 160 Denon DL 103 Audio Technica AT 440ML Zouden het allemaal goed doen. Arm is ca 8g effectief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Hoeveel platen heb je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Shure M 97xEDenon DL 160 Denon DL 103 Audio Technica AT 440ML Zouden het allemaal goed doen. Arm is ca 8g effectief. Beste Headshell De effectieve massa van die arm ongeveer 8 gram? Hoe kom je daar bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Beste,...... Deze draaitafel heeft in 1990 2999,00 Duitse mark gekost , dat is 3328,89 Gulden , omgerekend 1508,53 Euro. Volgens recensenten en Thorens zelf een van de beste Thorens draaitafels ooit gemaakt, buiten Concrete,Prestige,Reference om. De nieuwe Thorens afgeleid van deze de 325 gaat 2895,00 euro kosten hoorde ik afgelopen maandag van de Importeur, deze draaitafel zal waarschijnlijk niet in Nederland worden verdeeld ,gezien de prijs. Bovendien is het element in deze draaitafel inderdaad onderbemeten , maar het een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de andere componenten van de installatie. De overstap van een Dual naar deze Thorens is erg groot , waarschijnlijk past dit element toch wel goed bij de andere componenten. Want als je van de draaitafel uit moet geen qua prijs en kwaliteit dan zou een Phonotrap van 1000,00 euro niet misstaan en het bijbehorend element zal dan ook in die prijsklasse moeten zitten. Een Grado Green is beslist geen slecht element en om 150,00 uit te geven voor een betere heeft misschien niet zoveel zin ,lijkt mij om echt een stap te maken kun je gaan denken aan een Goldring Eroica MC LX Low , maar dan zal er wel een bijbehorende Pre aan moeten. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
ro & in Posted 26 oktober 2005 Author Report Share Posted 26 oktober 2005 Wat is er mis met de Grado? Wil je echt wel centen spenderen? En indien wel, wat wil je bereiken? Welke voortrap? ik heb een rotel rc 850, zal wel een beetje gedateerd zijn denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
ro & in Posted 26 oktober 2005 Author Report Share Posted 26 oktober 2005 Hoeveel platen heb je. ongeveer 300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Shure M 97xEDenon DL 160 Denon DL 103 Audio Technica AT 440ML Zouden het allemaal goed doen. Arm is ca 8g effectief. Beste Headshell De effectieve massa van die arm ongeveer 8 gram? Hoe kom je daar bij? Ja, kijk, de arm van een TD160 -II ziet er op het eerste gezicht net zo zwaar uit. Ik geef toe, het is een schatting, maar ik vermoedde dat het niet veel kon schelen met die modellen, omdat de headshell er op lijkt. Ik kan ook best fouten maken. Heb jij een andere massa gevonden? Heb zelf even gezocht. Het scheelt echt wel wat inderdaad: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Hier noch der TP 90, der z. B. auf den Modellen TD 320 (ab Mk. II) oder TD 2001 bzw. 3001 zu finden ist. TP 90 - Headshell TP 95, eff. L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Beste Headshell De arm is volgens de gebruikshandleiding 17 gram effectief. Waar ik grote moeite mee heb is dat jij niet aangeeft dat je het niet zeker weet en je vermoeden poneert als feit. En op basis daarvan ook nog eens aanbevelingen doet. Wat nu als iemand jouw aanbeveling overneemt en met een verkeerd matchend element komt te zitten? Overigens wordt in een recensie in Luister deze arm met verschillende elementen uitgeprobeerd, ook met hoog-compliante. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Hoeveel platen heb je. ongeveer 300 OK, dan is het misschien goed om eens aan een beter element te denken. Ik ken nog steeds lieden met 20lp's die alleen maar denken aan upgraden van de platenspeler. En om nou voor 20 lp's een dure speler neer te zetten vindt ik overkill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Beste HeadshellDe arm is volgens de gebruikshandleiding 17 gram effectief. Waar ik grote moeite mee heb is dat jij niet aangeeft dat je het niet zeker weet en je vermoeden poneert als feit. En op basis daarvan ook nog eens aanbevelingen doet. Wat nu als iemand jouw aanbeveling overneemt en met een verkeerd matchend element komt te zitten? Overigens wordt in een recensie in Luister deze arm met verschillende elementen uitgeprobeerd, ook met hoog-compliante. Het blijkt maar weer dat net zoals ik sommigen niet echt weten wat de juiste massa is van een arm. En dan zomaar een niet matchend element plaatsen. Of ze weten niet wat de kriteria moeten zijn. Maar jij had het gewoon ook kunnen zeggen, blijkt maar weer. Kan jij me helpen aan de effectieve massa van de Bleunote - armen? Je kunt echt niet alles weten. Ik ben weer erg bekend met de Dual 721 daarvan weet ik weer dat de arm geen match is voor de vaak ingebouwde V15 -III LM. Nou kom daar eens mee bij de gemiddelde "kenner". Ik geef toe dat ik wat voorbarig was. Ik denk dat ik weer een op het uiterlijk afging. Maar welk percentage van de gebruikers stoort zich aan zaken als effectieve massa en compliantie denk je? Zelfs de resencent kan het niet schelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Beste Headshell Natuurlijk kun je niet alles weten, dat geldt voor iedereen. Is ook niet erg, als je maar duidelijk maakt dat je iets niet weet of niet zeker weet. Ik zou bijvoorbeeld nooit een uitspraak doen over de effectieve massa van een arm, louter op basis van een uiterlijke gelijkenis met een andere arm waarvan ik de effectieve massa wel ken. De Bluenote armen ken ik niet. De Dual 721 wel. Ik ben van een generatie die met dat soort platenspelers is opgegroeid. Hoewel het Shure V15III element mij nooit zo heeft kunnen bekoren (ik vond het overgewaardeerd) is de match met de arm die in de vroegere Dual series gebruikt werd uitstekend. Vergis je je niet? Zonee, dan ben ik erg benieuwd naar hoe je dat dan hebt vastgesteld. In die tijd werd er in de betere bladen ook regelmatig iets gezegd over complianties, arm massa, resonantiefrequentie en de relaties daartussen. Niets nieuws onder de zon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Beste HeadshellNatuurlijk kun je niet alles weten, dat geldt voor iedereen. Is ook niet erg, als je maar duidelijk maakt dat je iets niet weet of niet zeker weet. Ik zou bijvoorbeeld nooit een uitspraak doen over de effectieve massa van een arm, louter op basis van een uiterlijke gelijkenis met een andere arm waarvan ik de effectieve massa wel ken. De Bluenote armen ken ik niet. De Dual 721 wel. Ik ben van een generatie die met dat soort platenspelers is opgegroeid. Hoewel het Shure V15III element mij nooit zo heeft kunnen bekoren (ik vond het overgewaardeerd) is de match met de arm die in de vroegere Dual series gebruikt werd uitstekend. Vergis je je niet? Zonee, dan ben ik erg benieuwd naar hoe je dat dan hebt vastgesteld. In die tijd werd er in de betere bladen ook regelmatig iets gezegd over complianties, arm massa, resonantiefrequentie en de relaties daartussen. Niets nieuws onder de zon. Joboton, ik zal hier nog een keer proberen uit te leggen wat mij hiertoe gebracht heeft. Ik heb een stapeltje testboekjes van HiFi Choice liggen. Die ken je waarschijnlijk niet. In het andere geval zal je ontkennen dat die maar ook maar enig gezag hebben. Maar de door hun lab gemeten waarden als eff massa en complianties heb ik nog nooit zien afgaan bij vergelijking met andere bronnen. Wat is nou bij die 721 het punt? Het V15-III-LM- element weegt 6 gram. En de effectieve massa van de arm hebben ze ingemeten als zijnde 15g. Zo . Nou , dat bedoel ik. Nou heeft dit boekje bij mij een erg betrouwbare reputatie. Goed. Bij jou dus niet. Nou, dan is de discuaaie afgelopen. De compliantie van dat element gaat vlot de ricting op van 35 cu. Er is veel over gezegd. En ik zou die combinatie weleens met een test/ LP willen proberen. Ook wil ik weleens een berekeninmgetje loslaten op de inhoud van een rclameblaadje van Dual waarin ze in een grafiek de resonantiefrequentie van die arm verraden in combinatie met 3 bekende elementen. Maakt jou ook niks uit. Voor jou blijft de combinatie goed. Jij hebt daar andere kriteria voor. Bij mij is de Hz./ waarde van de rf bepalend. Voor jou je oren. Daarom vind je het ook zo goed klinken. Voor mij geen punt allemaal . Prima. We hebben gewoon verschillende uitgangspunten voor deze hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Beste, Vroeg ro & in niet iets over een element ? MvG, Haudio PS inderdaad RobT dit is net zo een als ..................... misschien wel dezelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 oktober 2005 Report Share Posted 28 oktober 2005 Beste HeadshellNatuurlijk kun je niet alles weten, dat geldt voor iedereen. Is ook niet erg, als je maar duidelijk maakt dat je iets niet weet of niet zeker weet. Ik zou bijvoorbeeld nooit een uitspraak doen over de effectieve massa van een arm, louter op basis van een uiterlijke gelijkenis met een andere arm waarvan ik de effectieve massa wel ken. De Bluenote armen ken ik niet. De Dual 721 wel. Ik ben van een generatie die met dat soort platenspelers is opgegroeid. Hoewel het Shure V15III element mij nooit zo heeft kunnen bekoren (ik vond het overgewaardeerd) is de match met de arm die in de vroegere Dual series gebruikt werd uitstekend. Vergis je je niet? Zonee, dan ben ik erg benieuwd naar hoe je dat dan hebt vastgesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 oktober 2005 Report Share Posted 28 oktober 2005 Ik speel nu met een thorens 2001 met een grado grean element, ik wil nu graag een ander element proberen, maar hij moet niet duurder zijn dan 150 euro. |En moet een wezenlijke verbetering zijn. Wie heeft suggesties voor mij? Beste mede TD-2001 bezitter De arm en platenspeler zijn zo goed, dat je met een element van 150euro m.i. niet of nauwelijks enige verbetering zult hebben. Ik speel nu met een Benz Ace M van 580euro. Dat lijkt een hoop geld, maar voor de geboden kwaliteit durf ik het zelfs een koopje te noemen. Mijn advies, spaar even door, of wacht op de kerstgratifcatie.... 13e maand? Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Als je heel snel bent, kun je deze misschien nog op de kop tikken! (Niet te hard...) http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...AMEWA%3AIT&rd=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 It has been tested and listened to and sounds really nice and smooth. waarschijnlijk omdat het element helemaal gaar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Wat je zegt, ben je zelluf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 - Nergens heb ik gezegd dat ik het Shure-element in combinatie met de Dual721 mooi vind klinken. Ik heb slechts aangegeven dat ik mij niet kan voorstellen dat een fabrikant als Dual (die al zeker 80 jaar draaitafels maakt) een platenspeler op de markt brengt waarbij arm en element slecht matchen. In de recensie die ik van die combinatie heb, wordt ook aangegeven dat het juist een erg goede combinatie is. Toevallig had een kennis van mij zo'n 700 serie draaitafel met het originele V15 III element. Als ik ooit een element uit z'n dak heb zien gaan dan was het toen, het hele gevaarte slingerde als een dronken vrachtwagenbestuurder over de plaat. Hierna heeft ie een Ortofon OM20 elementje eronder geschroeft en dat zag er veel beter uit. V15 hierna ook nog houtje-touwtje onder m'n Technics geschroeft maar het kon mij niet in extase brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 (...) Toevallig had een kennis van mij zo'n 700 serie draaitafel met het originele V15 III element. Als ik ooit een element uit z'n dak heb zien gaan dan was het toen, het hele gevaarte slingerde als een dronken vrachtwagenbestuurder over de plaat. (...) V15 hierna ook nog houtje-touwtje onder m'n Technics geschroeft maar het kon mij niet in extase brengen. Beste Pinobot, Het zou voor jou en je toevallige kennis een goed idee zijn om er nog een derde kennis bij te halen! Eentje die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Wat je zegt, ben je zelluf! Altijd weer leuk om jou hier met je zelfkennis te zien kokketeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts