Jump to content

Audiolabor fein vv

rli
 Share

Recommended Posts

hallo,

vandaag een audiolabor fein voorversterker te leen. Mooi geluid niet nomaal. Die Rotel Rc-03 gaat de deur uit. Alles klinkt verfijnder en meer dynamiek. Vraagprijs 400 euro!! Is dat niet teveel. En wie kent deze voortrap? De siltech pluggen gingen trouwens met heel veel moeite om de tulpjes heen dat viel een beetje tegen.

Nibor

foutje,

moet trouwens zijn de Rein en niet de fein!!!!

nibor

Beste Rli,

Volgens mij heb ik die weleens op de zaak gehad. Ik zal het eens voor je opzoeken.

Groeten,

Bas

oke sebastiaan!!!

Robin

Die Audiolabor Rein is volgens hun site weleens gemodificeerd. Misschien die van jou wel?? :D Bij Audiolabor hebben ze volgens de Duitse site ook nog handleidingen. Gemodificeerd dus bij Sound Evolution

foutje,

moet trouwens zijn de Rein en niet de fein!!!!

nibor

Beste Rli,

Volgens mij heb ik die weleens op de zaak gehad. Ik zal het eens voor je opzoeken.

Groeten,

Bas

oke sebastiaan!!!

Robin

Die Audiolabor Rein is volgens hun site weleens gemodificeerd. Misschien die van jou wel?? :D Bij Audiolabor hebben ze volgens de Duitse site ook nog handleidingen. Gemodificeerd dus bij Sound Evolution

gemodificeerd, dat zou mooi zijn! Hoe weet ik dat dan?

Robin

Dan zou ie niet emotieloos mogen klinken...

emotieloos, ha. Wat voor de een emotieloos is is voor de ander strak en clean ;) Maar hij klinkt wel warm, levendig en snel. De muziek swingt ook echt. Dus het zal wel goed zitten. Trouwens de Rein is gefabriceerd zo tussen 1986 en 1990 en de nieuwprijs bedroeg 1500 euro, best een hoop geld dus.

Robin

Trouwens de Rein is gefabriceerd zo tussen 1986 en 1990 en de nieuwprijs bedroeg 1500 euro, best een hoop geld dus.

Robin

Vroege euro's :o;)

Beste Ruud,

Wat moeten wij hier op het forum zonder zo'n dr**gkl**t als jou :D:D:D:D:D:D

PS * = O

Hallo,

Voor de gein heb ik vandaag nog eens een aantal uurtjes de Rotel Rc-03 en de Rein met elkaar vergeleken. Het klankverschil is na langer luisteren nog groter dan ik eerst dacht. De Rotel klinkt rauwer, meer autoriteit maar ook kaler en minder verfijnd, toch klinkt het wel lekker. De Rein klinkt veel verfijnder, zachter en het lijkt wat minder indrukwekkend allemaal. Mischien klinkt de Rein zelfs wat te lief, maar dat is misschien maar schijn gezien de schonere klank. De Rotel gaat wat sneller irriteren als de volumeregelaar verder wordt open gedraait. De Rein komt dan juist in z'n element. Het gekke is dat de Rein uitnodigd tot harder te spelen. Als de Rein ver wordt open gedraait kan ik wel een hifi blaadje er bij lezen en dat gaat met de Rotel iets moeizamer. Toch is de rauwe power van de Rotel af en toe wel lekker. Maar ja ik ga niet elke keer stekkertjes verwisselen. Kortom de Rotel gaat weg en de Rein blijft staan. Misschien moet ik de Rein maar eens open maken om te kijken of de elco's er nog een beetje fris uitzien.

Heeft iemand een idee wat een nuttige modificatie zou kosten voor de Rein???

Robin

maar ook wat

zal ik jullie wat vertellen. De Rein ga ik toch weer terugbrengen naar Pluimgraaf. Het valt mij op dat na lang luisteren de klank te warm is met te weinig impact, dat doet m'n budget Rotel Rc-03 beter. Misschien zijn de elco's op sterven na dood.

Zal die niet leuk vinden maar soit.

Ik ga gewoon verder met m'n zoektocht. De Rotel klint iets te metalig maar doorzichtig en met een behoorlijk strak laag. De klankleur van instrumenten is met de Rein wel beter waarneembaar. Ik zoek dus eigenlijk een voortrap die beide aspecten verenigd.

Heeft iemand een suggestie tot 800 euro?

Robin

zal ik jullie wat vertellen. De Rein ga ik toch weer terugbrengen naar Pluimgraaf. Het valt mij op dat na lang luisteren de klank te warm is met te weinig impact, dat doet m'n budget Rotel Rc-03 beter. Misschien zijn de elco's op sterven na dood.

Ik ga gewoon verder met m'n zoektocht. De Rotel klint iets te metalig maar doorzichtig en met een behoorlijk strak laag. De klankleur van instrumenten is met de Rein wel beter waarneembaar. Ik zoek dus eigenlijk een voortrap die beide aspecten verenigd.

Robin

Beste weerfreak,

Volgens mij zit jou budget rotel wel vol met Blackgate elco's. Deze zeer hoowaardige elco's worden normaliter alleen gebruikt door extreme topfabrikanten, of modificateurs ;)

Groeten,

Bas

Robin

Beste weerfreak,

Volgens mij zit jou budget rotel wel vol met Blackgate elco's. Deze zeer hoowaardige elco's worden normaliter alleen gebruikt door extreme topfabrikanten, of modificateurs ;)

Groeten,

Bas

ah vandaar de superieure budget kwaliteit :D Nee zonder dollen ik heb nu een CEC geintegreerde versterker te leen en wel het type AMP 5300 van 1500 euro. Single ended nog wat. Oke iets meer controle maar klinken doet het niet echt. Allemaal te clean en steriel. M'n Rotel combo klinkt gewoon beter voor net geen 1000 euro ;) . Pianotonen klinken echter.

Ik denk dat ik maar lekker stop met m'n zoektocht en de Rotel net zo lang gebruik totdat tie uit elkaar valt.

Robin

Ik heb zelf een Rotel RC980BX pre, ben ik ook teverden mee, maar als ik ooit tegen een RC955 voor een mooi bedarg kan vinden gaat dat hem worden maar ik zie die zelden 2de hands te koop.

Van wat ik gehoord heb vind ik Rotel verstekers fijn klinken in tegestelling tot hun CDspelers.