Jump to content

Lenco L-75 met betere arm?

spido
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Zo nu en dan kriebelt het bastlerbloed en moet er weer wat gefikst worden.

Momenteel kriebelt het behoorlijk.

Er liggen allerlei draaitafels en armen bij mij op zolder, die ooit nog eens tot huwelijken kunnen worden gedwongen.

Bijvoorbeeld: een Lenco L-75. Met de originele L-75 TA arm: die rare arm met die scheve kop en met siliconenrubberdemping in de meslagers en ontkoppeld contragewicht.

Volgens sommigen wordt die arm zwaar onderschat. Volgens anderen is het maar niks.

Wat is jullie oordeel?

Zou ik die arm maar beter kunnen vervangen door een SME 3009 II, of een Ortofon SA 212?

En zou ik die arm dan gewoon op de metalen bovenplaat kunnen bevestigen? Of rumbelt de L-75 daar te hevig voor?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

37191.jpg

Deze bedoel je? Sja, het heeft iets weg van een oude Thorens. Soms kan het verstandiger zijn om de zolder ECHT op te ruimen....

Overigens ben ik intussen wel benieuwd hoe je avontuur over de ontwikkeling van een compacte speaker is afgelopen. Is 't wat geworden? :rolleyes:

Ik heb ook nog zo'n Lenco L75, in prachtstaat trouwens! En een grote doos vol 78toeren platen van oa: Ella Fitzgerald, Nat King Cole, Louis Armstrong, Frank Shacksfield Orchestra en zo van die dingen uit de backelieten pr

Haha, ja die L75 was mijn eerste fatsoenlijke draaitafel, had er toen een GP400 in zitten en later een Ortofon VMS. Maar zo'n rumblebak hoeft voor mij toch echt niet meer hoor. Misschien als je nog een talencursus op 16 toeren hebt .... :rolleyes:

Beste mensen,

Zo nu en dan kriebelt het bastlerbloed en moet er weer wat gefikst worden.

Momenteel kriebelt het behoorlijk.

Er liggen allerlei draaitafels en armen bij mij op zolder, die ooit nog eens tot huwelijken kunnen worden gedwongen.

Bijvoorbeeld: een Lenco L-75. Met de originele L-75 TA arm: die rare arm met die scheve kop en met siliconenrubberdemping in de meslagers en ontkoppeld contragewicht.

Volgens sommigen wordt die arm zwaar onderschat. Volgens anderen is het maar niks.

Wat is jullie oordeel?

Zou ik die arm maar beter kunnen vervangen door een SME 3009 II, of een Ortofon SA 212?

En zou ik die arm dan gewoon op de metalen bovenplaat kunnen bevestigen? Of rumbelt de L-75 daar te hevig voor?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Ga eens te raden bij Munkie Een echte Friesche LENCO recycle expert. ;)

Hallo allemaal,

Heb ook zo een gehad. Behalve de aandrijving niks mis mee voor zover ik mij herinner.

Is het ook een uitdaging om dat tussenwieltje voor de aandrijving zo te wijzigen dat je geen rumble meer hebt ? Of op een of andere manier vervangen door direct-drive of snaar ?

Sietse

Ik heb ook nog wat zitten denken... kun je geen extra plateau bovenop het draaiplateau bevestigen (moet natuurlijk ook de arm omhoog) in een sandwich contructie met bvb rubber of een viltmat of een ander dempend materiaal ertussen? Dat hoeft zo geen zwaar plateau te zijn, kan zelfs een B&O :lol: zijn! Het gaat maar over de ontkoppeling tussen arm en loopwerk...

Hoeveel kg kan dat poelie wieltje rondtrekken trouwens?

grtz, RastaPhil