Jump to content

Harman Kardon HD 970

Edwin Snoek
 Share

Recommended Posts

Interessant.... :o

Nu nog iemand van Hear die hem beluisterd heeft in een fatsoenlijke set. :rolleyes:

Wat is een serieuze set?

Is dat een set die veel geld heeft gekost?

Is dat een set die bestaat uit gerenomeerde merken?

Is dat een set die in het bezit is van een audiofiel die beweert de referentie in huis te hebben?

Is dat een set die samengesteld is door een muzikant die viool speelt of Piano en die zelfs 'hout' hoort in instrumenten?

Nee hoor, een serieuze set bestaat niet. De serieuze set heb jij alleen zelf. Als Pietje bijv met z'n Krell en Wilson Audio speakers zegt dat de CD-speler niet klinkt, dan zegt mij dat nog niks.

En daarbij komt nog dat elk audioblad lyrisch is over deze speler. Het is de eerste speler sinds tijden voor 400 Euro die overal zeer goed getest is en die de competitie aankan met spelers tot ruim 1000 Euro

Maarja, klinkt de speler niet op mijn serieuze set, dan is ie toch niet zo goed, althans in mijn setje en akoestiek dan. Simpel h

In het Duitse blad Audio krijgt de standaard versie al 95 punten. Zou lachen zijn als de LE versie op 110 punten zit. :D Heel de audiowereld op z'n kop. :D

Misschien van de gemiddelde Cd-speler koper, de meeste audiofielen zullen (hopelijk) hun oren gebruiken ipv een lijstje met punten, oortjes, sterretjes of iets dergelijks.

Tijdje gelden een setje Canton M80 gehoord, word in de Duitste bladen de hemel in geschreven. Ik heb ze gehoord op 2 verschillende versterkes, bij allebei klonk het bagg..., niet goed zeg maar.

Pas dus erg op met lijstjes.

Enno :)

Enno,31 Oct 2005, 16:59:41]Edwin Snoek,31 Oct 2005, 18:53:23] In het Duitse blad Audio krijgt de standaard versie al 95 punten. Zou lachen zijn als de LE versie op 110 punten zit. :D  Heel de audiowereld op z'n kop. :D

Misschien van de gemiddelde Cd-speler koper, de meeste audiofielen zullen (hopelijk) hun oren gebruiken ipv een lijstje met punten, oortjes, sterretjes of iets dergelijks.

Tijdje gelden een setje Canton M80 gehoord, word in de Duitste bladen de hemel in geschreven. Ik heb ze gehoord op 2 verschillende versterkes, bij allebei klonk het bagg..., niet goed zeg maar.

Pas dus erg op met lijstjes.

Enno  :)

Daar heb je helemaal gelijk in. :) Ik ga ook niet uit van testen in audiobladen. Maar ik vind het al bijzonder dat een speler van 400 Euro zo goed getest wordt in alle bladen. Meestal durft men andere adverteerders met peperdure spelers niet te overtreffen {prijs/kwaliteitsverhouding} met een goekope CD-speler,omdat de dure merken flink geld betalen.

Daarom vind ik het ook verfrissend dat de audiobaden daar nu een beetje lak aan hebben gekregen en hem gewoon in de 95 punten plaatsen. :)

Neem de nieuwe Marantz PM 15-S1, het ding klinkt voor geen meter volgens de meeste audiofreaks, maar toch is ie hoog getest. Marantz betaalt gewoon heel veel. :)

Groeten

Edwin

Ik geloof er geen barst van dat er een LE versie komt. Maar wie weet, is het toch geen verkooppraatje.

Maar toch wacht ik even af.

Voor hetzelfde geld komt er straks wel een LE versie met verkoperd chassis, dubbele ringkerntrafo en verbeterde klok, met op het front een handtekening van

Beste Edwin,

Dank voor het in de aandacht brengen. Ik geloof er wel in, want ik heb meerdere HK spelers hier gehad die werkelijk ongekend presteerde. Ik ben van mening dat ze zeer goede cd spelers kunnen bouwen. Ik bedoel een ML of proceed komt ook van de hand van dezelfde otnwerpers :D

Maar zonder dollen er is natuurlijk een enorme kennis daar in de Harman groep. Lange leve Herman Karton :D

Groeten,

Bas

Beste Edwin,

Dank voor het in de aandacht brengen. Ik geloof er wel in, want ik heb meerdere HK spelers hier gehad die werkelijk ongekend presteerde. Ik ben van mening dat ze zeer goede cd spelers kunnen bouwen. Ik bedoel een ML of proceed komt ook van de hand van dezelfde otnwerpers :D

Maar zonder dollen er is natuurlijk een enorme kennis daar in de Harman groep. Lange leve Herman Karton :D

Groeten,

Bas

Inderdaad Bas, lang leve Herman Karton. :D Infinity is dan misschien niks meer, maar Haman Kardon is weer helemaal terug met goede audioproducten. :)

Misschien wel iets voor jou om een partij Harman Kardons op te kopen met korting en deze flink te modificeren tot een ware high-end speler. Tent clock erin plus ringkern, en panasonic elco's op de achterkant. En dan vierkant een Wadia 860 het bos inspelen. :D

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

Dat is helemaal geen gek idee hoor. Voor zulke aanschafbedragen blijft het tenminste nog leuk. Misschien koop ik er wel eentje. Het siert HK in ieder geval dat ze uberhaupt nog de moeite doen een gewone 2 kanaals cd only speler te maken. Dat in de wereld van alles vreters en multichannel. Het is natuurlijk smaak gebonden, maar ik vind de HK er nieteens zo gek uitzien.

Groeten,

Bas

Het is ook niet zo'n gek idee Bas :) ik denk dat je best hele goede resultaten kunt behalen met modificatie's, want ze zullen ongetwijfeld ergens weer op bezuinigd hebben. Moet ook haast wel voor dat geld zou je zeggen.

Hier vind je 'm al voor 319 Euro bij een internetwinkel. :)

http://www.kieskeurig.nl/kopen/79C85FBB6E4...03F003C87C0.htm

Groeten

Edwin

Het is ook niet zo'n gek idee Bas :) ik denk dat je best hele goede resultaten kunt behalen met modificatie's, want ze zullen ongetwijfeld ergens weer op bezuinigd hebben. Moet ok haast wel voor dat geld zou je zeggen.

Hier vind je 'm al voor 319 Euro bij een internetwinkel. :)

http://www.kieskeurig.nl/kopen/79C85FBB6E4...03F003C87C0.htm

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

Thanks ;) Misschien bestel ik hem wel :D Nieteens met commerciele redenen, maar gewoon omdat ik het leuk vind. zie het als een postzegelverzamelaar die net die ene zegel ook in zijn collectie wilt hebben :D

Groeten,

Bas

Zo zie je maar weer Bas, dat postzegels verzamelen een stuk moeilijker is. :D

Een goede audioset heb je zo voor elkaar, maar net die ene postzegel vinden is veel moeilijker. :D

Ik ga de Harman Kardon zowiezo bestellen en dan laat ik binnenkort wel weten hear wat mijn bevindingen zijn. Ik heb er echt hele hoge verwachtingen van. :) Ik denk ook dat de speler een hoge resolutie heeft. Volgens de reviews heeft hij ook een strak laag en klinkt hij heel gedetailleerd en ruimtelijk met zelfs resolutie in de diepteafbeelding. Dat is in ieder geval al een goed begin. :)

Groeten

Edwin