tortor Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Tot heden heb ik alleen versterkertjes in elkaar geprutst en begin mij te intreseren voor LS-zelfbouw. Ik heb redelijk wat gelezen op diverse fora en heb een vraag. Ik wil een baffle proberen te maken met 9 stuks Tangband W3-871S erin. Voor zover ik heb gelezen is het plaatsen van de drivers in een raster beter dan allemaal onder elkaar. Stel dat ik geen ruimtelijke beperking heb, hoe groot zou dan de baffle moeten worden en in wat voor patroon moeten de drivers er in worden geplaatst? Ik hoop dat iemand mij een richting kan geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Tot heden heb ik alleen versterkertjes in elkaar geprutst en begin mij te intreseren voor LS-zelfbouw. Ik heb redelijk wat gelezen op diverse fora en heb een vraag. Ik wil een baffle proberen te maken met 9 stuks Tangband W3-871S erin. Voor zover ik heb gelezen is het plaatsen van de drivers in een raster beter dan allemaal onder elkaar. Stel dat ik geen ruimtelijke beperking heb, hoe groot zou dan de baffle moeten worden en in wat voor patroon moeten de drivers er in worden geplaatst? Ik hoop dat iemand mij een richting kan geven. Oneindig baffle en in een verticaal raster stijf tegen elkander zo veel als mogelijk. Laag blijft echter beperkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tortor Posted 30 oktober 2005 Author Report Share Posted 30 oktober 2005 thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Lees eens wat over line-array's (verticale lijn). Lijkt mij beter dan een raster. Baffle 2 lagen met zand er tussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tortor Posted 31 oktober 2005 Author Report Share Posted 31 oktober 2005 Bedankt voor de tips. Ik zal me er op storten. ik heb zojuist in Duitsland 2 drivers besteld om vast wat mee te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts