vrut Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Gegroet, Ik wilde eerst dit topic achter een andere plakken met o.a. het groen stiften van CD's, maar ik denk dat dit duidelijker is. Kort gezegd blijkt dat met Valma Cockpitspray niet alleen de kleine krasjes op de CD visueel verdwijnen, maar dat ook de krasjes na behandeling w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Kort gezegd blijkt dat met Valma Cockpitspray niet alleen de kleine krasjes op de CD visueel verdwijnen, maar dat ook de krasjes na behandeling w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 (...)maar dat ook de krasjes na behandeling w Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 31 oktober 2005 Author Report Share Posted 31 oktober 2005 Kort gezegd blijkt dat met Valma Cockpitspray niet alleen de kleine krasjes op de CD visueel verdwijnen, maar dat ook de krasjes na behandeling w Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Ik heb cockpitspray Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 De methode zou inhouden (met referentie naar andere topic over jitter), om de CD v Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 31 oktober 2005 Author Report Share Posted 31 oktober 2005 De methode zou inhouden (met referentie naar andere topic over jitter), om de CD v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Hallo Fred, Als je via D/A (in de CD speler) en A/D (op je geluidskaart) omzet krijg je door de ruis van de conversies altijd verschillende files. Je kunt die files dan niet met bv een file compare met elkaar vergelijken. Aan de andere kant als je het volledig digitaal doet via S/PDIF dan meet je niet de jittergevolgen op de clock e.d. die bv door voedingsvariaties kunnen ontstaan. Is eigenlijk misschien ook wel zo handig want je meet dan echt wat de errorcorrectie er van bakt. Leuke tweak overigens. Maar wat doet die spray op termijn? Zou zoiets toch alleen doen om beschadigde CD's te redden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 De methode zou inhouden (met referentie naar andere topic over jitter), om de CD v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Hall Jacco, Waarom niet gewoon de correlatie bepalen tov een nul-signaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Hall Jacco, Waarom niet gewoon de correlatie bepalen tov een nul-signaal? Ja, goed idee, je neemt gewoon geen signaal op en bekijkt het in een programma als Music Cleaning Lab. Hiermee kun je de bitjes zien. Shareware versie kun je gewoon downloaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Hall Jacco, Waarom niet gewoon de correlatie bepalen tov een nul-signaal? Hoe zat het alweer: kruiscorrelatie = kc(t) = int(x{tau}*y{t-tau} d tau) (als ik het mij goed herinner) Nou ja, als x(tau) = nulsignaal of y(t) = nulsignaal, dan zal de uitkomst van de integraal altijd nul zijn... Correlatie tov het nulsignaal is dus nul. Misschien bedoelde je iets anders. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 31 oktober 2005 Author Report Share Posted 31 oktober 2005 De methode zou inhouden (met referentie naar andere topic over jitter), om de CD v Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Je zal een referentie moeten hebben, dus een cd maken, meten, krassen maken, meten, cockpit spray gebruiken, meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Beste Fred, Op het MBO heb je toch wel dubbele hoek gonio en aanverwanten gehad? Maar goed, heb net even wat analyse gedaan op die tau-afhankelijke nulsignaal. Het verschil is kennelijk periodiek en heeft zijn maximale waarde in t = tau/2 modulo pi. Als de tau klein is, gebeurt het dus vrij vaak. Misschien wel zo vaak dat het niet eens meer binnen de bandbreedte past van het meetsysteem...Verder is het zo dat als je de worst-case amplitude neemt en die moet op -80 dB liggen, dan mag de tau niet groter zijn dan 573 nsec (!!) bij een frequentie van 10 kHz. Het spreekt voor zich dat dit niet kan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Hallo Jacco, Doelde eigenlijk meer op correleren van frequentiespectra van een testtoon. Maar dat is denk ik niet eens nodig. Heb zo'n vermoeden dat de ruisvloer op lage frequenties door leesfouten wel zal stijgen of dat daar op zijn minst bulten in gaan komen en/of dat je ook allerlei spurs te zien gaat krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Dag Fred, alweer zo'n leuke tweak van je site.Zat al jaren met het probleem dat ondanks het upgraden van mijn apparatuur de cd 's ,vooral de veel gebruikte ,steeds wat schraler begonnen te klinken,minder rijk van klank zeg maar,ook al waren ze niet bekrast.Tevens was me opgevallen dat klassieke opnames van EMI etc ,slechter klonken dan de reprints van Kruidvat van deze opnames(aankoopdatumverschil van 10 jaar).Het geld voor alle opnamereprints aldaar gekocht.Je spraytest gedaan ,en jawel ,een rijkere klank,ook voller,als vroeger dus eigenlijk .M. n. wat blikkerig klinkende piano cd s knappen er flink van op. Trouwens,ik heb 2 sprays getest, een van Kruidvat (1.79 euro)en een hoogglans van Valma(6.50 euro) .Beide werken uitstekend,de Valma lijkt wat vettiger,moet het toch uitpoetsen volgens de bus(Een paar deuren in huis heb ik er ook weer nieuw mee gekregen,de Kruidvatter poetste strakker weg).Kan het uit je verhaal niet opmaken ,je spuit het er alleen maar op en poetst het niet uit ?Er is trouwens ook een versie voor de buitenkant van de auto,misschien is die nog duurzamer. Groet ,Paul Gastel Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Hallo allemaal Een middeltje wat ook erg goed werkt is een spuitbus van johnson: pledge Clean and dust multi-surface cleaner (zeg maar een soort meubelreiniger) streeploos resultaat geschikt voor kunststoffen,hout,glas, metaal,tv/hifi/video apparatuur etc. volgens de beschrijving op spuitbus. bijkomend voordeel is dat de spray niet alleen een reinigende werking heeft maar ook een antistatische. Na behandeling lijkt de cd ook meer te spiegelen en trekt geen vuil , vet en stof meer aan en zijn bekraste cd's weer uitleesbaar terwijl ze voor behandeling het niet of bijna niet deden. m.vr.gr Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 10 november 2005 Author Report Share Posted 10 november 2005 Hallo allemaal Een middeltje wat ook erg goed werkt is een spuitbus van johnson: pledge Clean and dust multi-surface cleaner (zeg maar een soort meubelreiniger) streeploos resultaat geschikt voor kunststoffen,hout,glas, metaal,tv/hifi/video apparatuur etc. volgens de beschrijving op spuitbus. bijkomend voordeel is dat de spray niet alleen een reinigende werking heeft maar ook een antistatische. Na behandeling lijkt de cd ook meer te spiegelen en trekt geen vuil , vet en stof meer aan en zijn bekraste cd's weer uitleesbaar terwijl ze voor behandeling het niet of bijna niet deden. m.vr.gr Daffy Gegroet, Ik heb zelf ook gedacht aan Pledge. Ik kan proberen of de bijenwas ook werkt op de Cd die ik flink geschadigd heb. Ik heb met mijn broer afgesproken dat we binnenkort diverse CD's gaan proberen de verschillen de ontrafelen. Lijkt mij een goed idee ook de Pledge versie mee te nemen. Ik denk dat er wel meer middelen, ook uit de auto branche visueel vergelijkende resultaten hebben. Of dat in de vorm van geluid ook zo is, is iets om uit te zoeken . Misschien dat het smeermiddel in Contactspray (waar je apparatuur van kan gaan glimmen) ook wel werkt. Zelf denk ik dat bijenwas (als we over hetzelfde praten) minder goed licht doorlaat dan het vrijwel kleurloze cockpitspray. Groeten, Fred P.S. Ik heb gezocht naar het vermeende doekje van 50,- met een soortgelijk effect, maar ik kan het niet vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 P.S. Ik heb gezocht naar het vermeende doekje van 50,- met een soortgelijk effect, maar ik kan het niet vinden. Bedoel je deze? AHP Klangtuch II (is er ook een Klangtuch I?). Klik op het plaatje voor een link. Overigens is ie volgens de link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Ja zelfde soort doekjes liggen bij de Aldi voor nog geen 2 eu, alleen staat er dan geen ahp op en zijn ze geel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Ik werk al een paar maanden met de microvezel doek van Scotch (shit weeral naam vergeten! ) -jet brite of Scotch brite of zoiets. Doekje maakt dat mijn carbonborstel niet meer uit de kast is geweest: doekje is gewoonweg beter: stof blijft IN het doekje plakken en niet meer aan de onderkant van de LP! . Ik gebruik dit al van v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Kan je dan niet beter je CD's lakken met een laag "supertransparante - maar eventueel verdunde - bootvernis" of "parketvernis geschikt voor naaldhakken"??? Correct me if I'm wrong beste groet, RastaPhil C37 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 (...)Ik heb er ondertussen in verschillende kleuren! (...) En dus ook met verschillend resultaat Of voor iedere muzieksoort zijn eigen kleur Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Hallo allemaal Een middeltje wat ook erg goed werkt is een spuitbus van johnson: pledge Clean and dust multi-surface cleaner (zeg maar een soort meubelreiniger) streeploos resultaat geschikt voor kunststoffen,hout,glas, metaal,tv/hifi/video apparatuur etc. volgens de beschrijving op spuitbus. bijkomend voordeel is dat de spray niet alleen een reinigende werking heeft maar ook een antistatische. Na behandeling lijkt de cd ook meer te spiegelen en trekt geen vuil , vet en stof meer aan en zijn bekraste cd's weer uitleesbaar terwijl ze voor behandeling het niet of bijna niet deden. m.vr.gr Daffy Gegroet, Ik heb zelf ook gedacht aan Pledge. Ik kan proberen of de bijenwas ook werkt op de Cd die ik flink geschadigd heb. Ik heb met mijn broer afgesproken dat we binnenkort diverse CD's gaan proberen de verschillen de ontrafelen. Lijkt mij een goed idee ook de Pledge versie mee te nemen. Ik denk dat er wel meer middelen, ook uit de auto branche visueel vergelijkende resultaten hebben. Of dat in de vorm van geluid ook zo is, is iets om uit te zoeken . Misschien dat het smeermiddel in Contactspray (waar je apparatuur van kan gaan glimmen) ook wel werkt. Zelf denk ik dat bijenwas (als we over hetzelfde praten) minder goed licht doorlaat dan het vrijwel kleurloze cockpitspray. Groeten, Fred P.S. Ik heb gezocht naar het vermeende doekje van 50,- met een soortgelijk effect, maar ik kan het niet vinden. Nee we hebben het zeker niet over dezelfde pledge GEEN bijen was op een cd smeren. Ik gebruik Pledge Clean and Dust Multi-surface cleaner ( ook geschikt voor glas etc.) zie hier :http://www.pledge.com/multi-surface-cleaner/ Grtjzzz daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts