Jump to content

Tone Control

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Zo als jullie misschien al weten ben ik al heel lang op zoek naar een high end tone control! Nu blijkt dat het niet in de winkel te koop is, dus dan maar via deze weg! Wie kan mij dat maken? Hoeven maar 2 of 3 knopjes te zijn die ik gebalanceert tussen mijn M.L. voor en eind versterker kan hangen! Dus bas, treble en eventueel midden! Ik zoek iets in de kwaliteits klasse van Thel of White Noise?

Wie o wie.... :(

Groetjes AudioBill

http://www.wnaudio.com/

http://www.thel-audioworld.de/module/tc2000/tc2000.htm

Alvast bedankt!!!!!!

Beste Kraus,

Hoe is het met mijn 'vorige' vraag afgelopen? Ik kan pas overstappen naar een McIntosh als ik de M.L. verkocht heb! Nu, dat is makkelijker gezegt dan gedaan! Dus wil ik deze optie nog eens bekijken met een losse tone control en wat dat voor resultaat gaat geven! Raak ik de M. L. als nog binnen afzienbare tijd kwijt dan is het probleem opgelost en ga ik de McIntosh eens goed testen.

OK?

Groetjes AudioBill

Beste Bas,

Is dit voor thuis audio? ziet er toch ook weer PA achtig uit? En toch nog veel knopjes als ik dat op het eerste gezicht zo zie! Ik ga me er eens in verdiepen...

Tot later,

AudioBill

Beste Bill,

Hij is ontworpen voor masteringstudio's. Maar de beste Parametrische EQ voor geld te koop. opgebouwd uit alleen discrete klasse A trappen en DC coupled. Vergelijk het met de Chello Pallette. dit is echt zwaar highend!

Groeten,

Bas

Hoi Bas,

Dit is ongeveer wat ik zoek ja, qua vorm dan! Maar nu heb je al snel zo iets van dit is te goedkoop om echt goed te zijn, toch, 130,-!? Heb je hem al eens gehoord?

En werkt dit in mijn M. L. set? Als dat zo is ben ik snel klaar! Misschien is deze tone control wel beter als de standaard tone control in een McIntosh versterker!?

Groetjes AudioBill

Hoi Bas,

Dit is ongeveer wat ik zoek ja, qua vorm dan! Maar nu heb je al snel zo iets van dit is te goedkoop om echt goed te zijn, toch, 130,-!? Heb je hem al eens gehoord?

En werkt dit in mijn M. L. set? Als dat zo is ben ik snel klaar! Misschien is deze tone control wel beter als de standaard tone control in een McIntosh versterker!?

Groetjes AudioBill

Je hebt er wel 2 nodig!

Dus ze zijn eigenlijk iets duurder.

Shit ja, Seoman, had ik ff overheen gekeken, maar 260,- is wat anders dan 12000,-. Tevens vind ik ze wel grappig uitzien! Eens kijken waar ik ze eens kan uitproberen of kopen!?

Groetjes AudioBill

260 is een leuke prijs.

Maar dan doe mij maar een UC (maar ja ik heb dan ook een iets ander setje)

Het zal vast niet zo goed zijn als een ML maar het geluid kan echt opknappen van een goed instelbaar filter.

Dat je misschien wat meer ruis en thd krijgt valt in het niet bij een beter afgestemd klankbeeld.

Groetjes Simon

PS hou ons op de hoogte als je idd deze peqtjes koopt/hoort. Ik ben benieuwd

Ja, ik ook heb aan de U.C. gedacht, maar die is mij te ingewikkeld, ik wil gewoon een paar knopjes, thats it!

Nu nog ff kijken waar ik die dingen uit kan halen hier in de buurt van Maastricht??

Zijn er echt niet meer van die kastjes met 3 knoppen, zo dat je wat keus hebt? Is een gat in de markt geloof ik!

Groetjes AudioBill

Hai Bill,

Het enige wat je nodig hebt is een Quad tilt. Je kan daarmee een hele subtiele aanpassing van je geluid bewerkstelligen. Dat is dus een knop misschien nog idealer twee knoppen dus voor elk kanaal een.

Ik heb wel vaker van van die adviezen over equelizers gelezen. Volgens mij zitten typen als jij en ik daar niet op te wachten. Zo'n tilt schijnt overigens simpel te maken te zijn.

Carl

Ja, ik ook heb aan de U.C. gedacht, maar die is mij te ingewikkeld, ik wil gewoon een paar knopjes, thats it!

Nu nog ff kijken waar ik die dingen uit kan halen hier in de buurt van Maastricht??

Zijn er echt niet meer van die kastjes met 3 knoppen, zo dat je wat keus hebt? Is een gat in de markt geloof ik!

Groetjes AudioBill

Hoi Bill,

je hoeft bij de UC niet alle knopjes te gebruiken ;)