Jump to content

Dit is nou een topic waar ik uren naar kan kijken.

Edwin Snoek
 Share

Recommended Posts

ik vergat het beste paard van stal nog, :rolleyes:

P1010017.JPG

de KODA kd 269

De MF A370 blijft ook prachtig om te zien, Erik

Maar die Koda heeft toch wel de beste prijskwaliteitsverhopuding van alle versterkers hear. :D

Zeldzaam hoe je voor zo'n laag bedrag een eindversterker kunt maken inclusief ringkerntrafo. :)

Groeten

Edwin

en nu een cyrus 6

Die heb ik niet, maar ik heb wel:

voorversterker.jpg

M'n passieve voorversterker. :P

Voordat iemand begint over de bedrading, is hetzelfde soort als de originele QED passieve voorversterker (van 500 euro :confused: ) waar ik het potje uit heb gehaald, de schakelaar en knoppen zijn gesloopt van een Lafayette buizenversterker.

Naar al die plaatjes van opengewerkte versterkers.

(...)

Zeg meneer Snoek,

Nog een beeje moeite met de wintertijd zo te zien :rolleyes: Kon je de slaap niet vatten :P

Met opgewekte groet,

(...)

Als de vorm van het inwendige niet bijdraagt aan de functie vind ik de vorm van het inwendige zelfs helemaal niet of maar heel even interessant.

(...)

Geldt dat voor alles, of alleen voor versterkers :o:P:P

Met opgewekte groet,

Een sterk staaltje zelfbewustzijnsvernauwing. Net als mensen die hun hele leven lang naar een prachtig opgebouwde postzegelverzameling kunnen staren. Op zich niets mis mee. Het probleem is echter dat dit een van de steunpilaren is van de autosuggestie. OOO nu hoor ik goed dat er een hele goede voeding in zit (want je hebt eerst toch meteen die versterker opengemaakt na aanschaf)? Vanzelfsprekend hebben fabrikanten steeds meer door dat het uiterlijk telt (mooie plaatjes in de audioplayboys "stereoplay", "audio", "stereo", HiFi-"choice") want dat verkoopt. En dat resulteert weer bijvoorbeeld bij CD-spelers in zinloze verbeteringen van stabiliteit (een zware stabiele kast, afgekeken van de platenspeler waar dat zin heeft) of voeding (afgekeken van de versterker waar dat wel zin heeft tot op zekere hoogte). Ook bij versterkers kunnen ze er wat van. Buizen gebruiken (nul toegevoegde waarde t.o.v. solid state) omdat ze er mooi uitzien (dat gloeit zo mooi). 600 watt aan acht ohm waar de luisteraar maar 25 gebruikt (maar dat rechtvaardigt weer 20 uitgangstorren parrallel en dat is gaaf). Speakerterminals die zo groot zijn dat ze genoeg stroom kunnen trekken om een hogesnelheidstrein te voeden (maar dat ziet er wel stoer uit natuurlijk). En ga zo maar door. Op zich niets mis met dit gedrag; ik vind die versterkers ook allemaal prachtig gebouwd die hier staan. Met geluidskwaliteit heeft het echter weinig van doen. Ben benieuwd wat bijvoorbeeld de uitslag zou zijn van een luistertest tussen zo'n grote bak en een UCD versterker van hypex (20 keer zo klein, technisch prima in orde).

Een sterk staaltje zelfbewustzijnsvernauwing. Net als mensen die hun hele leven lang naar een prachtig opgebouwde postzegelverzameling kunnen staren. Op zich niets mis mee. Het probleem is echter dat dit een van de steunpilaren is van de autosuggestie. OOO nu hoor ik goed dat er een hele goede voeding in zit (want je hebt eerst toch meteen die versterker opengemaakt na aanschaf)? Vanzelfsprekend hebben fabrikanten steeds meer door dat het uiterlijk telt (mooie plaatjes in de audioplayboys "stereoplay", "audio", "stereo", HiFi-"choice") want dat verkoopt. En dat resulteert weer bijvoorbeeld bij CD-spelers in zinloze verbeteringen van stabiliteit (een zware stabiele kast, afgekeken van de platenspeler waar dat zin heeft) of voeding (afgekeken van de versterker waar dat wel zin heeft tot op zekere hoogte). Ook bij versterkers kunnen ze er wat van. Buizen gebruiken (nul toegevoegde waarde t.o.v. solid state) omdat ze er mooi uitzien (dat gloeit zo mooi). 600 watt aan acht ohm waar de luisteraar maar 25 gebruikt (maar dat rechtvaardigt weer 20 uitgangstorren parrallel en dat is gaaf). Speakerterminals die zo groot zijn dat ze genoeg stroom kunnen trekken om een hogesnelheidstrein te voeden (maar dat ziet er wel stoer uit natuurlijk). En ga zo maar door. Op zich niets mis met dit gedrag; ik vind die versterkers ook allemaal prachtig gebouwd die hier staan. Met geluidskwaliteit heeft het echter weinig van doen. Ben benieuwd wat bijvoorbeeld de uitslag zou zijn van een luistertest tussen zo'n grote bak en een UCD versterker van hypex (20 keer zo klein, technisch prima in orde).

:blink: Wauw!

Op 1 punt na ben ik het helemaal met je een!!!

Vraag me af hoe de meesten hear deze versterker zouden "ver"oordelen:

Jolida1.JPG

:lol::lol::lol:

;)

Een sterk staaltje zelfbewustzijnsvernauwing. Net als mensen die hun hele leven lang naar een prachtig opgebouwde postzegelverzameling kunnen staren. Op zich niets mis mee. Het probleem is echter dat dit een van de steunpilaren is van de autosuggestie.

Je hebt ook mensen die zich hun hele leven blindstaren op begrippen als "autosuggestie"... :angry: