bouckaert Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Beste Audiophiles, Op dit moment sta ik voor de keuze een andere speler aan te schaffen ik luister met een oud CD53MKii van Marantz op een Musical Fidelity A100X 2 * 50 W Class A op zelfbouw staande speakers met scanspeak reference configuratie(de revelator tweeter en dynaudio filter met hoogwaardige spoelen). Ik zat te denken aan een VRDS-10 van Teac of een CD serie van Marantz. Het is natuurlijk zo dat deze oudere spelers een ontzettend stabiel loopwerk hebben, maar weegt dit op tegen de vooruitgang in DAC techniek? Dillemma: een oude speler met stabiel loopwerk en verouderde converter of een nieuwere speler met een waarschijnlijk minder goed loopwerk maar betere converter. Wie heeft hier echt verstand van? Met vriendelijke groeten en benieuwd naar jullie reactie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Als je graag het loopwerk van die wat oudere spelers wil , hang er dan eenvoudigweg een moderne losse dac aan zoals bv de mijne , een Benchmark DAC1 , dan heb je een perfecte combinatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Als je graag het loopwerk van die wat oudere spelers wil , hang er dan eenvoudigweg een moderne losse dac aan zoals bv de mijne , een Benchmark DAC1 , dan heb je een perfecte combinatie Yep!! Eventueel nog even modden door bas, helemaal het einde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Of wat dacht je van een Meridian 506.24? Geweldig loopwerk, hele mooie dac, super degelijk en tweede hands redelijk in prijs (ongeveer 800-900 Euro). Zelf bij aanschaf van een nieuwe speler getwijfeld of ik de Arcam CD192 of die Meridian zou nemen. Uiteindelijk gekozen voor de Arcam overigens. In deze klasse komt het op hele kleine dingen aan die heel persoonlijk zijn. Een open deurtje, maarre zelf luisteren en vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ground 16v Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 als het je alleen om het loopwerk gaat heb ik nog wel een Nakamichi cdplayer4 staan, schijnt ook een zeer goed teac loopwerk in te zitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts