carl Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 http://www.cattylink.com/ Die lui copieren alles en waarschijnlijk voor zeer lage prijzen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Ga zo door zou ik zeggen. Dit is het antwoord op de veel te dure europese prijzen. Eigen schuld kattebult.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Of van slavenarbeid ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Of van slavenarbeid ..... Ach Peter, wat is slavenarbeid... Als ik om mij heen zie hoeveel collega's de afgelopen 37 jaar zijn opgebrand, uitgeblust, gestrekt gegaan, omgevallen, het vaantje hebben gestreken, de pijp aan Maarten hebben gegeven, de kraaienmars hebben geblazen enzovoort, dan denk ik, ach dat waren ook slaven maar dan van hun eigen ambitie, hebzucht, carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Die buizenbakken van Melody zien er wel zeer smakelijk uit. Voor zulke "fit 'n finish" moet je in Europa de hoofdprijs betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Ik zie die prijzen van Chinese apparaten ook wel eens. Toch wel veeeeeel goedkoper dan de westerse, zeg maar.... Ik heb een Consonance versterker (A120) eens thuis gehad. Kwa bouwwijze was er weinig op aan te merken. kwa klank eigelijk ook niets zo veel. Het zou allemaal iets dynamischer kunnen, maar dat is een deze prijsklasse (ook westerse) niet bijzonder. meettechnisch bleef het ding echter achter bij westerse apparaten. We moesten eigenlijk maar eens een luistervergelijk tussen Westerse en Chinese set gaan organiseren. Ik bedoel dan b.v. een Mark-Levinson t.o.v. Vincent of Xindak of zo. Luidsprekers moeten dan wel van een hoog niveau zijn. Ik denk dat we dan toch bij Westerse blijven steken. Alhoewel de Ushers en Vincent speakers er ook wat van kunnen. Ik ben dus erg benieuwd of de geluidskwaliteit gehaald wordt. Dat is bijna het enige waar ik aan twijfel. Het andere is de service.... Hoe gaan die Chinezen en vooral ook hun importeurs daar mee om.??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Het andere is de service.... Hoe gaan die Chinezen en vooral ook hun importeurs daar mee om.??? Nou bij de Landwind (in de USA heet ie Land-fart...) krijg je een gratis steunbalk nageleverd zodat je wel met 50 km p/u iets kan raken. De Chinese service is dus goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 4 november 2005 Report Share Posted 4 november 2005 China de volgende economische wereldmacht het zal er best wel van komen. Terugkijkend waren we destijds ook bang van alles waar Made in Japan op stond . Komt dus de vraag of je er bang voor moet zijn of er juist proberen ook wat aan te verdienen . Het gaat er denk ik ook niet om of wij er bang voor zijn maar of de nu grote machten zoals de USA er niet bang voor zijn. De USA zal niets uit de weg gaan wanneer blijkt dat dergelijke economische machten een bedrijging gaan vormen. Trouwens vlak de voormalige USSR niet uit Poetin wordt al warm onthaald want we hebben hem nodig. Het is een sneltrein het leven tegenwoordig alleen gaat die trein in China veel sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 En die trein vliegt vast wel weer een keer uit de bocht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Ik ken de markt in China en Taiwan redelijk goed en lang, ze doen erg hun best maar zelfs de XEROX copier is er niet uitgevonden, en dat is toch vreemd in een land waar alles gekopieerd lijkt te worden (zelfs zichzelf ). Creativiteit ontbreekt tot nu toe en heeft denk ik met het communistische verleden te maken. Kwaliteit en innovatie komen, gelukkig, nog uit het Westen en dat blijft voorlopig zo. Chinesen denken nog heel lang in een, noodgedwongen, kwantitatief concept. Door de inhaalslag die deze landen maken komt er alleen maar balans en wordt het per definitie steeds minder interessant om daar arbeid in te kopen, de lonen stijgen daar alleen nog maar. Het kan in de nabije toekomst wel een mooie markt zijn om Westerse producten te slijten aan de steeds koopkrachtigere Chinees. Aziaten zijn gek op vooral Engelse 2-kanaals systemen, merken als AVI en Linn verkopen het beste in Singapore, Taiwan, Korea etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Het is wel mooi deze nieuwe intreders, dwingt de bestaande orde eens na te denken. Op termijn krijgen ze dezelfde problemen als het westen, kijk maar wat er in India is gebeurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 En die trein vliegt vast wel weer een keer uit de bocht... Dat zal ook best wel. Elk rijk gaat een keer ten onder wordt decadent enz. Ik zie de chinezen alleen niet zo snel decadent worden. De chinezen ze bedenken zelf niet veel, teren op kennis vanuit het westen maar deden de Japanners dit eigenlijk ook niet?(en gelijk hebben ze het wiel een 2 de keer uitvinden is zinloos) Neem zo,n auto waar ze pas mee kwamen het was en is niet veel maar wat iemand op TV al stelde komen ze niet via de voordeur dan wel via de achterdeur. Neem bijvoorbeeld een LCD TV van philips de stickertje,s Made in China prijken aan de binnenzijde. Waar ik me dus zorgen om maak en ik denk wel meer mensen is dat er veel arbeid welke hier nu wordt uitgevoerd naar China verdwijnt. Arbeid is hier in veel sectoren te duur en willen fabrikanten de concurrentie aankunnen met dergelijke landen dan zullen ze niet aarzelen hun fabrieken daar te plaatsen. Fabrikanten als Vestel(BEKO groep) zitten nu nog in Turkije maar die hebben hun toekomst al veilig gesteld mochten de lonen daar te veel omhoog gaan. Het is misschien wat grof gezegd maar mensen in china tellen niet als zodanig dat ze als mens worden behandeld en daarbij de mentaliteit . Vallen er morgen 100.000 dood neer dan vullen ze dit eenvoudig weer aan . Nog zo,n voorbeeld van TV een Betuwe lijn hier duurt 10 jaar daar komt er elke maand eentje bij. Een verkeersplein in 1 nacht klaar dat gaat je voorstellingsvermogen toch te buiten? Dus zal een product hier bedacht daar (goekoop) gebouwd worden zodat in deze snelle tijd dit product snel op de markt komt want we moeten consumeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 http://www.cattylink.com/ Die lui copieren alles en waarschijnlijk voor zeer lage prijzen. Carl Het is voor mij net een snoepjeswinkel. Wat een prachtspullen, en dat voor een prikkie. Ik weet wel waar ik m'n snoepje koop invervolg. Niks luistertest, gewoon blind kopen dat spul, en klinkt het niet, dan linea recta in de grijze container. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Wat een prachtversterker. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Wat een prachtversterker. Edwin Hij ziet er alleen niet uit, maar verder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Wat een prachtversterker. Edwin Hij ziet er alleen niet uit, maar verder... Je bent gewoon jaloers op die Chinezen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Wat een prachtversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Wat een prachtversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Wat een prachtversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Buizen horen niet op een printplaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 http://www.melody.com.au/image/12-b.jpg Wat een prachtversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Volgens mij wel, alleen die ene is incognito... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Alle Chinezen lijken op elkaar ... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts