Jump to content

Als je denkt dat je gehoor nog goed is:

ravon
 Share

Recommended Posts

De uitslag nu is dat mijn gehoord nog goed is ;)

Ik heb ook nooit te nimmer live gepseeld of een concert bekocht zonder oordoppen. Harde walkmans heb ik ook altijd vermeden. Thuis is het soms wel verleidelijk heel hard te draaien, maar ook dat beperk ik wel tot het minimuum.

Groeten,

Bas

Ik heb de test ook gedaan en mijn gehoor bleek goed te zijn. Alhoewel ik mijzelf een niet-zo goed gehoor toeschreef. Ik werd ook al voor ouwe zak uitgemaakt door Van Katoen toen ik mijn leeftijd ingaf.

Ben vaak naar concerten geweest en ik draai nog altijd elke dag snoei-en-snoei hard op mijn koptelefoon. Altijd gedaan, vanaf mijn 12de. Ook geregeld in cafes te vinden. Kennelijk kan het nog harder... B)

Groet,

Jacco

Ik heb niet alleen de van katoen test gedaan maar ook de gewone en de volwassenen test (ook ik werd uitgemaakt voor ouwezak) :D

En alle 3 testen waren uitstekend, ik hoop maar dat deze testen betrouwbaar zijn anders hebben ze me mooi blij gemaakt met een dood vogeltje.

Marcel

Beste,

Ik heb hem gedaan, maar krijg geen uitslag. Mijn resutlaat week teveel af van het gemiddelde ofzo :( meot ik me nu zorgen maken? :D

Groeten,

Bas

Gegroet,

Ik ook. Ik ben een paar dagen geleden voor een serieuze gehoortest bij Comfoor geweest. Het bleek dat ik boven de 2kHz een hoge afval had. Deze afval was te vergelijken met een 50+ er (ik ben 37). Ik heb bij de gratis test ook een grafiek gekregen. Doordat mijn gehoor beschadigd is, heb ik ook eerder last van te veel lawaai :( . Ik had overigens al standaard de gele pluggen in mijn beurs, nu heb ik een stel betere gekocht (14,95).

Doordat ik wel gevoelig ben voor 1000Hz en niet gevoelig voor 2000Hz en hoger, kunnen de letters S en T wegvallen, waardoor ik mensen moeilijker kan verstaan :blink: .

Mijn dynamiek is lager dan bij anderen van mijn leeftijd. Dat betekent dat ik zachte geluiden minder goed hoor, en minder goed tegen harde geluiden kan.

En hoe komt dit alles? Ik ben toch bijna 10 jaar lang elk weekend naar de disco gegaan in mijn jonge jaren. Je weet wel, waar je 3 maal een grapje door de enorme herrie heen aan een leuk meisje duidelijk wil maken, en waarna je uiteindelijk maar een wegwuivend gebaar maakt: veel te veel herrie, praten is onmogelijk :o .

Ook heb ik vroeger veel hoofdtelefoons op gehad met erg harde muziek.

Ik zal eens vragen aan Bassie en Adriaan of ze nog een B3 kunnen gebruiken ('zeggie?') ;)

Groeten, Fred

Deze is ook wel aardig om te doen 0900 4560123 (€ 0,35 pm) of hoortest.nl.

Aanrader is de test per telefoon.

Om door de telefoon de juiste reeks van getallen te kunnen horen moet je verdraaid goed je best doen met die vervelende achtergrondruis!

Gr.

Tony