maximonster Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Mag me de gelukkige bezitter noemen van deze 8-ies. Of toch niet helemaal gelukkig ? Eerst het positieve: Deze jongens creeren een geweldige soundstage ! Daarnaast is het laag geweldig en de tweeter is ook niet verkeerd. Maar de klanken die de middentoner fabriceert klinken wat kaal en leeg. Wat kan hier de oorzaak van zijn ? 1. de weergever is een b160 gemaakt van polypropyleen en is 10 jaar geleden vervangen voor units met conussen die toen nog, heb ik begrepen, van papier waren gemaakt . ( minder goed dan de originele ? ) 2. de middentoner is gevat in een kleine sub-kamer in de speakerkast. Na weghalen van dempingsmateriaal wordt " het kaal en leeg" veel erger. ( sub-kamer constructie niet zo'n goed idee van de kef ingenieurs ? ) 3. cross over filter aan renovatie toe ? Is een nogal uitgebreid filter met zeker 25 onderdelen; erg prijzig wellicht. 4. andere ? Wat zijn UW gedachten hierover, reeds. groet max Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 Middentoner heeft volgens mij altijd dempingsmateriaal nodig, meer dempigsmateriaal = minder hol geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 2 november 2005 Author Report Share Posted 2 november 2005 Dat begrijp ik Pino B. Ik had ook wel verwacht dat het holler zou gaan klinken maar of het ook 'kaler" zou gaan klinken was voor mij de vraag. Dat was dus ook het geval. Blijkbaar haalt het dempingsmateriaal dat niet helemaal weg. Meer dempingsmateriaal past er niet in, dus of ik moet het zoeken in de constructie van de kast of in de andere punten die ik heb genoemd. max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts