basmars Posted 2 november 2005 Report Share Posted 2 november 2005 ik ben in het bezit van geweldige epos m12 speakers. ze klinken samen met mijn cyrus 7 en cyrus cd7 erg goed: open, transparant, direct, mooie plaatsing. vooral voor jazz en klassiek zijn ze fantastisch. nu ik de laatste tijd echter weer meer rock en metal aan het luisteren ben, mis ik eigenlijk wat body en laag. welke speakers zouden goede vervangers kunnen zijn? prijsklasse 400 a 500 euro per stuk. niet dat ik direct op zoek ben, maar het speelt wel door mijn hoofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 als je tevreden bent over de speakers kun je ook eens denken door aanvulling van een Rel Storm III actieve subwoofer subwoofers uit de st serie van Rel zijn uitermate geschikt voor muziekweergave er staat op dit moment bv een tweedehands rel storm III voor 650 euro te koop in kersenfineer, of ik dacht notenhout fineer , Link to comment Share on other sites More sharing options...
basmars Posted 3 november 2005 Author Report Share Posted 3 november 2005 wat zijn hier de ervaringen met het toevoegen van een subwoofer in een stereo opstelling (ik heb niets met multi kanaals)? en heeft iemand dezeflde ervaringen met epos speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 wat zijn hier de ervaringen met het toevoegen van een subwoofer in een stereo opstelling (ik heb niets met multi kanaals)? en heeft iemand dezeflde ervaringen met epos speakers? Ik ken Epos erg goed. Dat jij body mist, kan ook aan je versterker liggen i.c.m. bekabeling. Ik weet van een luistervergelijk dat een paar Epos ES 12 l.s. een paar grote vloerstaanders, merk weet ik niet meer, volledig van de kaart veegde. Onvoorstelbaar! Overigens zijn er meer mensen die iets dergelijks met Epos hebben meegemaakt, het is dus niet alleen mijn ervaring. Ik zou zeggen: wees heel zuinig op je Eposjes, en probeer iets anders, b.v. een Rel Storm, of expirimenteer met andere kabels. Persoonlijk vind ik l.s. kabels van Analysis, en dan m.n. de Oval 9 werkelijk top. Ook de interlinks van Seec zou je kunen proberen. Ook zou je de l.s. iets dichter bij de muur kunnen zetten. Nogmaals, wees heel zuinig op deze Epos luidsprekers, beter zul je, zeker in deze klasse, en veel hoger beslist niet vinden. Overigens heeft het toevoegen van een (zeer goede) subwoofer niets met multikanaal te maken. Bovendien moet een goed afgestelde subwoofer alleen meeademen, meer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basmars Posted 5 november 2005 Author Report Share Posted 5 november 2005 ik heb inmiddels wat gespeeld met de plaatsing van de speakers, en ik ben er inderdaad achter dat het niet aan de speakers ligt; iets verder uit elkaar en wat extra demping onder de stands deed wonderen. hoogstens vind ik geluid nog iets te scherp, maar dat zit hem dus in het hoog. mijn versterker is dus een cyrus 7, mijn cdspeler een cyrus cd 7; de interlink is een vandenhul hybrid. ik heb daar nog maar weinig verstand van; zit er een groot verschil tussen de vdh hybrid en bijvoorbeeld een van seec? mijn speakerkabels heb ik gekregen van een vriend die ze heeft gebruikt op zijn linn set; merk weet ik even niet meer. maar ze zijn inmiddels al heel wat jaartjes oud, wellicht dat ze aan vervanging toe zijn. ik zal eens op zoek gaan naar analysis, bedankt voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ik heb inmiddels wat gespeeld met de plaatsing van de speakers, en ik ben er inderdaad achter dat het niet aan de speakers ligt; iets verder uit elkaar en wat extra demping onder de stands deed wonderen. hoogstens vind ik geluid nog iets te scherp, maar dat zit hem dus in het hoog. mijn versterker is dus een cyrus 7, mijn cdspeler een cyrus cd 7; de interlink is een vandenhul hybrid. ik heb daar nog maar weinig verstand van; zit er een groot verschil tussen de vdh hybrid en bijvoorbeeld een van seec? mijn speakerkabels heb ik gekregen van een vriend die ze heeft gebruikt op zijn linn set; merk weet ik even niet meer. maar ze zijn inmiddels al heel wat jaartjes oud, wellicht dat ze aan vervanging toe zijn. ik zal eens op zoek gaan naar analysis, bedankt voor de tip! Mijn advies is dat je eerst begint met de interlink en dan pas de speakerkabels. De interlink heeft het grootste effect. De scherpte kan ook nog liggen aan je versterker / speaker combinatie weet ik uit ervaring. Vraag die vriend van je anders eens zijn Linn versterker mee te nemen om te zien wat het effect is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 de vd hul er uit, en gewoon koperen interlinks, plus koperen l.s kabels. de cyrus is alles behalve sche rp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Mijn advies is dat je eerst begint met de interlink en dan pas de speakerkabels. De interlink heeft het grootste effect. Mijn ervaring is weer precies 't tegenover gestelde cyrus is alles behalve scherp Klopt! Ik ken de Cyrus 7 ook, en die klinkt zeer zeker niet scherp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Mijn advies is dat je eerst begint met de interlink en dan pas de speakerkabels. De interlink heeft het grootste effect. Mijn ervaring is weer precies 't tegenover gestelde cyrus is alles behalve scherp Klopt! Ik ken de Cyrus 7 ook, en die klinkt zeer zeker niet scherp. Het gaat om de combi, niet of de versterker met andere speakers scherp klinkt. En de CD speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ik heb inmiddels wat gespeeld met de plaatsing van de speakers, en ik ben er inderdaad achter dat het niet aan de speakers ligt; iets verder uit elkaar en wat extra demping onder de stands deed wonderen. hoogstens vind ik geluid nog iets te scherp, maar dat zit hem dus in het hoog. mijn versterker is dus een cyrus 7, mijn cdspeler een cyrus cd 7; de interlink is een vandenhul hybrid. ik heb daar nog maar weinig verstand van; zit er een groot verschil tussen de vdh hybrid en bijvoorbeeld een van seec? mijn speakerkabels heb ik gekregen van een vriend die ze heeft gebruikt op zijn linn set; merk weet ik even niet meer. maar ze zijn inmiddels al heel wat jaartjes oud, wellicht dat ze aan vervanging toe zijn. ik zal eens op zoek gaan naar analysis, bedankt voor de tip! De Analysis Oval 9 is een koper gevlochten kabel. De Seec Stage One is denk ik ook koper. Beter dan deze twee kabels heb ik tot nu toe niet kunnen vinden; werkelijk topkabels. Voor wat betreft VDH; er zijn veel mensen die deze kabel resoluut van de hand wijzen. Als je de juiste combinatie hebt gevonden, zul je tot de ontdekking komen dat je werkelijk fenominale monitoren in huis hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Mijn advies is dat je eerst begint met de interlink en dan pas de speakerkabels. De interlink heeft het grootste effect. Mijn ervaring is weer precies 't tegenover gestelde cyrus is alles behalve scherp Klopt! Ik ken de Cyrus 7 ook, en die klinkt zeer zeker niet scherp. en de naim ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ik heb inmiddels wat gespeeld met de plaatsing van de speakers, en ik ben er inderdaad achter dat het niet aan de speakers ligt; iets verder uit elkaar en wat extra demping onder de stands deed wonderen. hoogstens vind ik geluid nog iets te scherp, maar dat zit hem dus in het hoog. mijn versterker is dus een cyrus 7, mijn cdspeler een cyrus cd 7; de interlink is een vandenhul hybrid. ik heb daar nog maar weinig verstand van; zit er een groot verschil tussen de vdh hybrid en bijvoorbeeld een van seec? mijn speakerkabels heb ik gekregen van een vriend die ze heeft gebruikt op zijn linn set; merk weet ik even niet meer. maar ze zijn inmiddels al heel wat jaartjes oud, wellicht dat ze aan vervanging toe zijn. ik zal eens op zoek gaan naar analysis, bedankt voor de tip! De Analysis Oval 9 is een koper gevlochten kabel. De Seec Stage One is denk ik ook koper. Beter dan deze twee kabels heb ik tot nu toe niet kunnen vinden; werkelijk topkabels. Voor wat betreft VDH; er zijn veel mensen die deze kabel resoluut van de hand wijzen. Als je de juiste combinatie hebt gevonden, zul je tot de ontdekking komen dat je werkelijk fenominale monitoren in huis hebt. Ik weet niet wat die interlinks kosten, maar je kunt ze ook vrij makkelijk zelf vlechten (8 dunne verzilverde koperdraadjes per kanaal gebruiken & bullit pluggen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Natuurlijk kun je zelf interlinks maken i.c.m. Bullet plugen. De Seec Stage One is er ook met Bullet pluggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Hoi Heb je soms tegels op de vloer en een hard (beton) plafond en of betonnen wanden? zonder al te veel aankleding? Dat zou ook nog wel eens voor een tikje te veel hoog / scherpte kunen zorgen. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Hoi Heb je soms tegels op de vloer en een hard (beton) plafond en of betonnen wanden? zonder al te veel aankleding? Dat zou ook nog wel eens voor een tikje te veel hoog / scherpte kunen zorgen. Groet Ook (de juiste) kabels kunnen een wereld van verschil maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basmars Posted 7 november 2005 Author Report Share Posted 7 november 2005 "Heb je soms tegels op de vloer en een hard (beton) plafond en of betonnen wanden? zonder al te veel aankleding? Dat zou ook nog wel eens voor een tikje te veel hoog / scherpte kunen zorgen." dat valt bij mij wel mee, ze staan op een eikenhouten parketvloer, en staan met dempers op de originele stands (die weer op spikes staan). muren zijn ruw met structuurverf. "Ook (de juiste) kabels kunnen een wereld van verschil maken." ik ga in ieder geval een andere interlink proberen, waarbij de seec mijn budget toch echt te boven gaat. taralabs en the chord company zullen denkelijk binnenkort hier hun opwachting maken. als dit nog niet voldoende zou werken, ga ik denken aan nieuwe speakerkabels. bedankt voor alle tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Succes, en laat even weten hoe e.e.a. is gelopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts