DIY_Freak Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Lees dit en reageer zoals het een fatsoenlijk consument betaamt: DRM this, Sony! Als de consument dit ook weer tolereert is het einde zoek. Pik dit niet en laat Sony producten eens een paar maanden of een jaar liggen! Dat is de enige manier die we hebben om dit soort klantenterreur tegen te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Dit gaat idd veel te ver. Schadeclaim lijkt me ook op zijn plaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Mee eens, Sony negeren dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 ik heb sony nooit wat gevonden. daar heb ik altijd al tegen geageerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Lees dit en reageer zoals het een fatsoenlijk consument betaamt:DRM this, Sony! Als de consument dit ook weer tolereert is het einde zoek. Pik dit niet en laat Sony producten eens een paar maanden of een jaar liggen! Dat is de enige manier die we hebben om dit soort klantenterreur tegen te gaan. Ik ben zowiezo fel tegen copieeren Maar dit is wel extreem, kennelijk is het echt oorlog. Ik heb er wel begrip voor. Het is al zo normaal om muziek te downloaden, dat veel mensen er niet meer bij stil staan dat het gewoon pure diefstal is. En ik ben heus niet roomser dan de paus, maar door dat gezeik zijn al tal van leuke CD winkeltjes hier verdwenen. Degene die perse' mp3tjes van zijn eigen CD's wil maken voor zijn Ipod oid of een copie van de CD voor in de auto.. daar heb ik natuurlijk geen probleem mee. Gewoon geen windows gebruiken, lost dan veel op. Sony koop ik gezien de kwaliteit, normaal al niet. Leuke verbastering van een collega Sony?..... zoniet! Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Maar dit is wel extreem, kennelijk is het echt oorlog.Ik heb er wel begrip voor. ............................. Ehmmm... Jack, Heb je wel goed gelezen wat het inhoudt? Het houdt in het moedwillig vernielen van andermans spullen. Daar is wmb nooit begip voor op te brengen. Te hard rijden mag ook niet. Stel je voor dat er in je auto een mechanisme wordt ingebouwd (zonder dat je het weet) dat als je 5 km te hard rijdt je auto onbestuurbaar wordt en je in de vangrail belandt... Het is ook zinloos, je kunt altijd nog een dergelijke CD rippen via een S/PDIF verbinding als je dat zou willen. (Moet je wel een ouderwetse CD speler hebben.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 [...]Ik heb er wel begrip voor. [...] Ik heb er geen enkel begrip voor!! Sony tast mijn rechten als europees burger aan (ik heb het recht om kopien van m'n eigen cd's te maken), Sony verschaft zich onrechtmatig toegang tot mijn eigendommen (inbraak?). Sinds wanneer heeft Sony, of welk concern dan ook het recht om het recht in eigen hand te nemen, om mijn vrijheid in te perken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Gewoon al deze producten op sony pc`s in de garantie periode afspelen. Dag in dag uit jaar in jaar uit De aanhouder wint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Ehmmm... Jack, Heb je wel goed gelezen wat het inhoudt? Het houdt in het moedwillig vernielen van andermans spullen. Daar is wmb nooit begip voor op te brengen. Ha Pjor, Mmm FF tot 10 tellen.... ja hij kan Weet je, ik vind het zo'n gezemel "vrijheid inperken" Je zogenaamde "vrijheid" is allang beperkt: Je kan niet meer openbaar zeggen wat je denkt. 99,9% van de mensen die niks anders kennen dan Windows. Je mail wordt bewaard, de telefoon kan zo door de AIVD afgetap worden. En ga zo maar door. Gelukkig hebben we dit forum Bovendien, iedereen weet toch, dat een gekopieerde CD veel slechter klinkt. Intussen kan ik bijna nergens meer muziek kopen, door dat K&tgekopieer. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Bovendien, iedereen weet toch, dat een gekopieerde CD veel slechter klinkt. A. Ik denk dat bijna niemand dat weet... B. Ik denk dat bijna niemand het interesseert... C. Ik geloof niet dat dat zo is. Een computer is prima in staat een perfecte kopie te maken van een cd. Bij cd-rom's lukt dat ook, dus waarom zou dat bij een audio-cd niet lukken (afgezien van copy protected cd's wellicht)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Ik geloof niet dat dat zo is. Een computer is prima in staat een perfecte kopie te maken van een cd. Bij cd-rom's lukt dat ook, dus waarom zou dat bij een audio-cd niet lukken (afgezien van copy protected cd's wellicht)... Die copy-protected CD's kan ik op dezelfde manier/net zo makkelijk copieren als de niet copy-protected CD's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Ik geloof niet dat dat zo is. Een computer is prima in staat een perfecte kopie te maken van een cd. Bij cd-rom's lukt dat ook, dus waarom zou dat bij een audio-cd niet lukken (afgezien van copy protected cd's wellicht)... Die copy-protected CD's kan ik op dezelfde manier/net zo makkelijk copieren als de niet copy-protected CD's... Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. Dus maakt dat ook al niet meer uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 En 't grappige is.... die copy-protected CD's slaan in sommige CD-spelers, waaronder die van mij, bij elk nummer even over... Dus,....ik moet zo'n CD dan juist wel copieren om 'm wel goed te kunnen afspelen. (de copy speelt dus wel prima) Kortom, die beveiliging werkt averechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Intussen kan ik bijna nergens meer muziek kopen, door dat K&tgekopieer. Dat heet maktwerking en Sony kan dat kennelijk niet hebben Overigens kopieer ik zelden CD's en dan alleen nog voor eigen gebruik. Het is al vaker gezegd: Dat kopieren is niet waarom de CD-markt in stort maar CD's zijn zo langzamerhand de markt uit geprijsd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Bovendien, iedereen weet toch, dat een gekopieerde CD veel slechter klinkt. A. Ik denk dat bijna niemand dat weet... B. Ik denk dat bijna niemand het interesseert... C. Ik geloof niet dat dat zo is. Een computer is prima in staat een perfecte kopie te maken van een cd. Bij cd-rom's lukt dat ook, dus waarom zou dat bij een audio-cd niet lukken (afgezien van copy protected cd's wellicht)... Het verschil is groot en op mijn CD-speler heel goed te horen. Het procede' waarmee e.e.a. gemaakt wordt, is ook heel anders. Bij een gebrande CD brand je de glimmende laag weg. Een audio-CD is geperst, en heeft putjes. Daarom kan een gecopieerde audio-CD nooit hetzelfde zijn als een uit de winkel.... even nog afgezien van de rammelende CD-loopwerkjes waar e.e.a. gecopieerd wordt. Tot nu geen enkel probleem gehad met welke beveiligde CD dan ook. Mijn Philips loopwerk pakt tot nu toe alles. Verder kan ik er niks mee, tegen desinteresse is niks bestand.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Sony koop ik gezien de kwaliteit, normaal al niet. nou nou valt wel mee hoor. Prima spul. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Bij een gebrande CD brand je de glimmende laag weg.Een audio-CD is geperst, en heeft putjes. Daarom kan een gecopieerde audio-CD nooit hetzelfde zijn als een uit de winkel.... even nog afgezien van de rammelende CD-loopwerkjes waar e.e.a. gecopieerd wordt. En waarom kopieren hele volksstammen dan software zonder enig probleem? Het is voor audio minder belangrijk om een exacte copy te zijn dan voor computersoftware. Dit gaat vrijwel altijd goed, dus bij audio-signaal lukt dat ook wel hoor... Wellicht heeft een mogelijk verschil tussen cd's en cd-r's meer te maken met het uitlezen door zo'n brak cd-loopwerkje. Want dat moet in een keer goed tijdens het afspelen. Tijdens het kopieren hoeft dat niet. Dan kan er rustig nog een keer ingelezen worden, en nog een keer, indien nodig, net zolang totdat het klopt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Bij een gebrande CD brand je de glimmende laag weg.Een audio-CD is geperst, Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Bovendien, iedereen weet toch, dat een gekopieerde CD veel slechter klinkt. A. Ik denk dat bijna niemand dat weet... B. Ik denk dat bijna niemand het interesseert... C. Ik geloof niet dat dat zo is. Een computer is prima in staat een perfecte kopie te maken van een cd. Bij cd-rom's lukt dat ook, dus waarom zou dat bij een audio-cd niet lukken (afgezien van copy protected cd's wellicht)... Het verschil is groot en op mijn CD-speler heel goed te horen. Het procede' waarmee e.e.a. gemaakt wordt, is ook heel anders. Bij een gebrande CD brand je de glimmende laag weg. Een audio-CD is geperst, en heeft putjes. Daarom kan een gecopieerde audio-CD nooit hetzelfde zijn als een uit de winkel.... even nog afgezien van de rammelende CD-loopwerkjes waar e.e.a. gecopieerd wordt. Tot nu geen enkel probleem gehad met welke beveiligde CD dan ook. Mijn Philips loopwerk pakt tot nu toe alles. Verder kan ik er niks mee, tegen desinteresse is niks bestand.... Verschil tussen een kopie welke jij duidelijk hoort? Ik zet er mijn vraagtekens bij ik hoor het niet en zie het ook niet(igv DVD) Dat er cd spelers zijn die misschien moeite hebben met een kopie waardoor er meer gecorigeerd moet worden dat zou kunnen maar dan nog betwijfel ik of het hoorbaar is. Om on topic te blijven wat SONY van plan is vind ik dus ook absoluut niet kunnen en dus zal ook ik weigeren een dergelijke CD te kopen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 Ik koop helemaal geen copybeveiligde cd's meer. Jammer voor Sony en consorten, jammer voor de artiesten die bij die labels zitten en jammer voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 En waarom kopieren hele volksstammen dan software zonder enig probleem? Wellicht heeft een mogelijk verschil tussen cd's en cd-r's meer te maken met het uitlezen door zo'n brak cd-loopwerkje. Want dat moet in een keer goed tijdens het afspelen. Tijdens het kopieren hoeft dat niet. Dan kan er rustig nog een keer ingelezen worden, en nog een keer, indien nodig, net zolang totdat het klopt... Probeer het zelf eens, indien je geen verschil hoort, kijk dan eens uit naar een andere CD-speler. Wat hele volkstammen doen, daar heb ik last van. Mocht je ook die andere software bedoelen... dus computersoftware (sorry even offtopic). Voor de meeste commerciele versies is vaak een mooi opensource alternatief, gewoon gratis en vrij te krijgen. Illegaal copieeren is nergens voor nodig. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Probeer het zelf eens, indien je geen verschil hoort, kijk dan eens uit naar een andere CD-speler. Ik heb ook wel eens een kopie vergeleken met een origineel. Ik had namelijk ooit Superunknown van Soundgarden gebrand en later heb ik die origineel gekocht. Kon geen verschil ontdekken. Ik heb al eens een andere cd-speler gehad, maar die klonk eigenlijk net zoals die ik nu heb (Denon vs. Pioneer). Wellicht is er een heel subtiel verschilletje, maar niets om je druk over te maken, vind ik. Ik zit er dan ook niet over te denken om een andere cd-speler te gaan kopen. Ik zit er wel eens over te denken om een dvd-speler te kopen, zo'n alleseter (ik neig naar een Yamaha), en die ook te gaan gebruiken voor cd's. Ga ik natuurlijk wel eerst vergelijken met m'n Pioneer cd-speler, maar ik verwacht geen schokkende verschillen (dus ik laat me graag verassen). Overigens denk ik dat ik m'n Pioneer sowieso wel houd. Misschien komt ie nog wel eens uit. En het is wel een stoer dingetje vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Probeer het zelf eens, indien je geen verschil hoort, kijk dan eens uit naar een andere CD-speler. Deze discussie is Hear al talloze malen gevoerd. Eigenlijk zou ik zeggen als je WEL verschil hoort wordt het tijd om naar een betere speler om te zien. Een paar weken geleden had ik een testsignaal nodig. Dat signaal is mathematisch gesynthetiseerd. Signaal heb ik 20x (dus 20 dezelfde tracks) als audiofile op een CD-R gebrand met een pauze van 2 minuten. Track 10 en track 20 geript met een simpel CD-leesprogje (de ingebouwde reader van Goldwave). Een file compare gedaan tussen de gesyntheseerde .wav file (die dus nooit een CD gezien heeft), track 10 en track 20. Wel nu, er was niet 1 byte verschil tussen de 3 .wav files. Dat brakke blikken loopwerkje in mijn PC is dus prima in staat om een CD-R foutloos uit te lezen zonder ingewikkelde re-reads, althans het is in staat om alle leesfouten voor 100% te corrigeren. Pas bij een beschadigde (bekraste) CD wordt het anders. Als een speler van tig maal de kosten van PC loopwerkje het dus minder doet geeft dat toch echt te denken over die dure speler. Misschien dat er andere oorzaken zijn maar aan het uitlezen van de data op een CD hoeft het dus niet te liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Probeer het zelf eens, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 P.s Henrie, Pioneer allesspelers zijn leuk, ik heb de DV-656A die is inmiddelsallang opgevolgd voor een hoger type. Veel waar voor je geld. Pioneer heb ik ook in gedachten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts