hoegaarden Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Persoonlijk maakt het me geen bal uit of kopieren illegaal is of niet, zelf koop ik gewoon cd's en kopieer zelden. Sony is hier gewoon te ver mee gegaan en dat is onacceptabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 http://tweakers.net/nieuws/39726 http://www.sysinternals.com/Blog/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Het gerucht dat er op cd's van Sony en BMG een soort virus staat, werkt de boycot van dergelijke cd's alleen maar in de hand. Er zijn soms van die gevallen waarin ik wel wil meewerken in het verspreiden van geruchten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Hoe komen ze toch aan die onhebbelijkheden? Bijv. door zich nergens wat van aan te trekken en SINGLE layer SACD's te verkopen. Die kun je dus op bestaande cd-spelers niet afspelen (en wij kunnen geen cd/sacd vergelijking maken). Ze werken er dus zelf aan mee dat de sacd-markt instort. Wat ze m.i. hadden moeten doen is geruisloos alle nieuwe cd's -tegen dezelfde prijs- vervangen door sacd's, zodat na verloop van tijd iedereen sacd's heeft en cd's, waardoor men "vanzelf" de cd-speler gaat upgraden naar sacd-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Wat ze m.i. hadden moeten doen is geruisloos alle nieuwe cd's -tegen dezelfde prijs- vervangen door sacd's, zodat na verloop van tijd iedereen sacd's heeft en Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ach ja , waar maken we ons eigenlijk op dit monent zo druk over, Toen die " copy controlled " copier beveiliging uitkwam dacht ook iedereen dat het afgelopen was met copieren. Helaas werd het tegendeel bewezen. Door allerlei vernuftige hulpjes werd ( wordt ) er nog steeds elke dag opnieuw meer gecopieerd. Gegarandeerd dat er voor die nieuwe " copierbeveiliging " over enkele weken ook weer een oplossingis. Laat die platenbazen toch lekker in hun waan. Boycot het originele product en als er voor het copieren ervan een oplossing is , spindels met cdr`s inslaan en copieren maar. Beter goed gecopieerd dan slecht ontworpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 9 november 2005 Author Report Share Posted 9 november 2005 Lees dit en reageer zoals het een fatsoenlijk consument betaamt:DRM this, Sony! Als de consument dit ook weer tolereert is het einde zoek. Pik dit niet en laat Sony producten eens een paar maanden of een jaar liggen! Dat is de enige manier die we hebben om dit soort klantenterreur tegen te gaan. Ik ben zowiezo fel tegen copieeren Maar dit is wel extreem, kennelijk is het echt oorlog. Ik heb er wel begrip voor. Ik helemaal niet want dit gaat veel te ver. Bovendien lost het niets op: de argeloze consument kan de klos zijn door dit soort virusachtige software grappen (en waar is het einde van dit pad dat de producenten ingeslagen zijn??) en de professionele kopieerders gaan gewoon hun gang...Het is al zo normaal ommuziek te downloaden, dat veel mensen er niet meer bij stil staan dat het gewoon pure diefstal is. En ik ben heus niet roomser dan de paus, maar door dat gezeik zijn al tal van leuke CD winkeltjes hier verdwenen. Hoe kom je daar bij? Er zijn veel winkels in het MKB de laatste tijd over de kop gegaan onder druk van het lage consumenten vertrouwen. Ook boekwinkels, restaurants, meubel- en kledingzaken. Komt dat allemaal door downloaden en kopieren...? Wat vind jij van een beveiliging die niet werkt tegen de grote aantallen maar wel de PC van een argeloze consument overhoop kan halen? En wat moet je vinden van software die ongevraagd en ongewild 'naar huis belt'? Nu blijkt het nog onschuldige informatie, maar als we er nu niets van zeggen is het straks meer dan dat. En wat vind je van de prijs die in Nederland neergelegd moet worden voor cd's? Ik vind het allemaal de wereld op z'n kop, dus voorlopig geen Sony meer, want je kunt kennelijk niets anders als consument. Hoewel, ik las elders dat een of andere Italiaanse organisatie een strafzaak wil beginnen tegen Sony. Of en hoe het allemaal doorgaat vertelt het verhaal nog niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Voor zover ik het lees op internet, zijn die Sony CD's zonder meer met een ripprogje te rippen en is er gewoon een veilige kopie van te maken. Je moet de autostart van je CD-rom drive NIET aan hebben staan. Of dit is gewoon pesterij en valt wmb onder dezelfde overlast die virussen ook kunnen veroorzaken, of ze zijn met een Kamikaze actie bezig bij Sony. En oh ironie, juist de Sony PC's zijn het meest gevoelig voor een crash tgv van die onzin. Hoe je het ook belijkt, knap stom, gewoon een stel onbenullen daar waar je toch verder niets mee te maken wilt hebben ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ach het is gewoon politiek! De aandeelhouders vrezen voor hun geld en eisen actie. Dat dat geen zin heeft, tja, geld is dom. Als sony nou eens ophield met het verkopen van mp3 spelers, videorecorders en cdrom branders dan zou ik ze vrij spreken van hun domme poging. Nu is het ook nog eens hypocriet ! Nog een opmerking Alle providers maken reclame waarbij het razendsnel downloaden van film en muziek centraal staat. Maar owee als ik een film op het net zet, dan is het ineens weer strafbaar. Zolang het (belasting)geld opleverd mag blijkbaar alles zelfs aanzetten tot crimineel gedrag. Ze zoeken 't maar uit! Ik koop wat ik WIL kopen en de rest ........... en nog een opmerking Er is laatst een bioskoop gesneuveld in nijmegen. Ik kwam daar regelmatig en heb de eigenaar een keer aangesproken op de kwaliteit van de film. Krassen en stof op een 2weken oude film. "Zelf divx films zijn van betere kwaliteit" Het word tijd dat de film industie een een update van de kwaliteit doorvoerd! En dan heb ik het niet over nog een kanaal erbij met THX certificatie. Maar beter beeld en geluid!!!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 En ik ben heus niet roomser dan de paus, maar door datgezeik zijn al tal van leuke CD winkeltjes hier verdwenen. Hoe kom je daar bij? Er zijn veel winkels in het MKB de laatste tijd over de kop gegaan onder druk van het lage consumenten vertrouwen. Ook boekwinkels, restaurants, meubel- en kledingzaken. Komt dat allemaal door downloaden en kopieren...? Wat vind jij van een beveiliging die niet werkt tegen de grote aantallen maar wel de PC van een argeloze consument overhoop kan halen? En wat moet je vinden van software die ongevraagd en ongewild 'naar huis belt'? Nu blijkt het nog onschuldige informatie, maar als we er nu niets van zeggen is het straks meer dan dat. En wat vind je van de prijs die in Nederland neergelegd moet worden voor cd's? Ik vind het allemaal de wereld op z'n kop, dus voorlopig geen Sony meer, want je kunt kennelijk niets anders als consument. Hoewel, ik las elders dat een of andere Italiaanse organisatie een strafzaak wil beginnen tegen Sony. Of en hoe het allemaal doorgaat verteld het verhaal nog niet... Als je bankstellen ook zou kunnen downloaden dan was hier de hele binnenstad leeg FF zonder dollen, hoe ik daar bij kom? Ik heb het met lede ogen mogen aanzien Bij grotere zaken zoals de Free Reccord schop is het assortiment ook al drastisch verkleind en proberen ze m.i. met verkoop van DVD's.... hun toko's open te houden, dit laatste heb ik trouwens uit 1e hand van een medewerker daar. De meeste jongeren en zelfs senioren zoals ik in mijn omgeving kopen echt geen CD's meer. Natuurlijk kan ik genoeg muziek kopen van het internet maar ik ben zo'n typje dat liever gaat luisteren voor dat ie wat koopt. Consumenten zijn allang niet meer argeloos, een beetje internetter weet allang dat hij niet als beheerder/administrator over het WWW moet gaan brouwsen. En minimaal een firewall, virusscanner en antyspysoftware uptodate geinstalleerd moet hebben en liefs meerdere versies daarvan maar dat is offtopic. De prijs van CD's waren inderdaad hoog, maar ik vind als je het niet kan kopen dan ga je het toch niet jatten? Maar even terug waar het om gaat. Copieerbeveiligingen. Daarover is mijn mening onveranderd: Kennelijk nodig... Sony had het inderdaad slimmer kunnen aanpakken zoals iemand hier opperde door een singlelayer SACD goedkoper dan een CD op de markt weg te zetten. Die kun je immers niet (net als een LP) makkelijke copieeren. Gek genoeg hoor je daar niemand over Vriendelijke groet, Jack P.s. goed nieuws wij hebben hier er nog niet zo lang een fantastische platenzaak bijgekregen, met alleen vinly en waar je zelf platen op mag zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 En ik ben heus niet roomser dan de paus, maar door datgezeik zijn al tal van leuke CD winkeltjes hier verdwenen. Hoe kom je daar bij? Er zijn veel winkels in het MKB de laatste tijd over de kop gegaan onder druk van het lage consumenten vertrouwen. Ook boekwinkels, restaurants, meubel- en kledingzaken. Komt dat allemaal door downloaden en kopieren...? Wat vind jij van een beveiliging die niet werkt tegen de grote aantallen maar wel de PC van een argeloze consument overhoop kan halen? En wat moet je vinden van software die ongevraagd en ongewild 'naar huis belt'? Nu blijkt het nog onschuldige informatie, maar als we er nu niets van zeggen is het straks meer dan dat. En wat vind je van de prijs die in Nederland neergelegd moet worden voor cd's? Ik vind het allemaal de wereld op z'n kop, dus voorlopig geen Sony meer, want je kunt kennelijk niets anders als consument. Hoewel, ik las elders dat een of andere Italiaanse organisatie een strafzaak wil beginnen tegen Sony. Of en hoe het allemaal doorgaat verteld het verhaal nog niet... Als je bankstellen ook zou kunnen downloaden dan was hier de hele binnenstad leeg FF zonder dollen, hoe ik daar bij kom? Ik heb het met lede ogen mogen aanzien Bij grotere zaken zoals de Free Reccord schop is het assortiment ook al drastisch verkleind en proberen ze m.i. met verkoop van DVD's.... hun toko's open te houden, dit laatste heb ik trouwens uit 1e hand van een medewerker daar. De meeste jongeren en zelfs senioren zoals ik in mijn omgeving kopen echt geen CD's meer. Natuurlijk kan ik genoeg muziek kopen van het internet maar ik ben zo'n typje dat liever gaat luisteren voor dat ie wat koopt. Consumenten zijn allang niet meer argeloos, een beetje internetter weet allang dat hij niet als beheerder/administrator over het WWW moet gaan brouwsen. En minimaal een firewall, virusscanner en antyspysoftware uptodate geinstalleerd moet hebben en liefs meerdere versies daarvan maar dat is offtopic. De prijs van CD's waren inderdaad hoog, maar ik vind als je het niet kan kopen dan ga je het toch niet jatten? Maar even terug waar het om gaat. Copieerbeveiligingen. Daarover is mijn mening onveranderd: Kennelijk nodig... Sony had het inderdaad slimmer kunnen aanpakken zoals iemand hier opperde door een singlelayer SACD goedkoper dan een CD op de markt weg te zetten. Die kun je immers niet (net als een LP) makkelijke copieeren. Gek genoeg hoor je daar niemand over Vriendelijke groet, Jack P.s. goed nieuws wij hebben hier er nog niet zo lang een fantastische platenzaak bijgekregen, met alleen vinly en waar je zelf platen op mag zetten. Hoezo stelen Vrije markt werking! Als zij 20x over de kop gaan met hun prijs dan kies ik eieren voor mijn geld. Dan moet die muziek dat waard zijn en dat is 't zelden! De mp3tje die ze verkopen zijn nog duurder dan een cd! GET REAL!!!!!!!!!!!! Ze moeten accepteren dat ze de strijd gaan verliezen als ze de prijs niet droppen. En je hoeft niet te gaan huilen dat dan de muziek industrie instort, muziekanten zijn muziekanten en zullen hun werk willen blijven slijten aan een publiek. Misschien word 't dan wat minder gelikt en commercieel. Geweldig! ik kan niet wachten eigenlijk. Zout maar op met die geld verspillende videoclips! Zout maar op instant 'hits' Zout op met die kontrakten tussen artiest en platen mafia Hoe kun je nu muziek maken als het al verkocht is! Dat kan alleen maar platte troep worden Je moest eens weten hoeveel muziek er al licenty vrij op het net staat. Dat gaat alleen maar meer worden. Er zit een DVD distibuteur bij mij in het bedrijfspand. Hij koopt alleen cds en DVDs in die hij onder de 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 12 november 2005 Report Share Posted 12 november 2005 Sony gaat door de knieen.... klikkerdeklik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 november 2005 Report Share Posted 12 november 2005 We wachten af .... Sony (en andere muziekuitgevers) zouden er verstandig aan doen om eens helemaal op te houden met die niet-werkende beveiligingsonzin voor CD's. Denk dat hierdoor het consumentenvertouwen inmiddels dusdanig aangestast is dat ook mede daardoor er minder CD's ver/gekocht worden. Zelf laat ik beveiligde CD consequent in de platenwinkel liggen en ben ik door de hoge prijzen ook veel selectiever in het kopen van muziek geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 That will teach them! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 Sony haalt nu zelfs CD's terug (link) Sony haalt niets terug. Je mag ze komen omruilen, of je daarbij naar de VS moet is niet erg duidelijk. Over wat je met de Sony troep op je PC moet als je zo ongelukkig bent geweest om een CD met Sony's DRM software te draaien geen woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 En hoe zit het nu met de cd's van BMG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 En the strory goes on..... Opnieuw is het bedrijf in opspraak....en dan nu via de andere tak van het bedrijf. Lees: >>>>> never ending story <<<<< En kijk maar op deze nieuw uitgekomen lijst of jou album er tussen zit. >>>>> klik <<<<< Er staan verassende albums op... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Maak hier maar een bladwijzer van Hans: http://www.sysinternals.com/Blog/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Ik ben het helemaal met je eens, Seoman, het lijkt ondertussen onmogelijk, maar alles draait steeds meer om geld, de commercie is helemaal doorgeslagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Vanwege die copycontrol heb ik de laatste maaden vooral CD's in Engeland gekocht - zelfs EMI gebruikt daar geen copycontrol. Er zijn zelfs artiesten die bedingen dat hun CD's zonder copycontrol moeten worden uitgebracht ( Kate Bush, Robbie Wililiams geloof ik) en da's toch al heel mooi.. Dat hier nog steeds gezeurd wordt over de hoge CD prijzen begrijp ik niet zo goed. De meeste Cd's zijn rond de 15 euro te koop en dat is gezien de rpijsontwikkelingen in het algemeen een redelijke prijs....alleen dan wel zonder die irritante copycontrol !! Je hoort niemand over de prijzen van boeken en bladen die zowat verdubbeld zijn de laatste jaren maar ja, die kopieer je ook niet zo gemakkelijk dus zeuren we daar maar niet over. Het gemak waarmee te kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 Sony haalt nu zelfs CD's terug (link) Gegroet, Hier is pas geleden 'de Jazzwinkel' geopend. Zelf ben ik er niet zo kapot van juist omdat Jan en alleman de lp's zelf op een uiterst goedkope jaren 80 speler van JVC kunnen knallen. laatste keer stond de naalddruk op 5 gram (!). Heb ik maar op de gok op wat minder afgesteld en de eigenaar verwittigd. Volgens hem moest de naald vervangen worden (!). Laatst een mooie lp (nieuw) die ik wel wilde kopen. Even testen op krassen --- dikke kras er op (hoe zou dat nu komen ). Verder enorm oude verschillende cd-spelers, ook zelf bediening. Ik begrijp niet dat een zaak die misschien wel voor 100.000,- aan cd's heeft slingers, zulke slechte afluisterapparatuur gebruikt. Ook eens een cd/tje terug gebracht wegens krassen, vergeten te bekijken. Wel denk ik dat over het algemeen juist de jazz en klassiek winkels blijven bestaan. Juist omdat dit meestal wat ouder publiek is, en niet het type dat zwaar gecomprimeerde en vervormde popie-joopie muziek van het web haalt . Ik vind een cd zeker niet te duur. Bij introductie wel, maar sterker nog, ik denk dat met de gemiddelde verhoging van prijzen de cd sterk is achter gebleven. groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 12 december 2005 Author Report Share Posted 12 december 2005 Ik vind een cd zeker niet te duur. Bij introductie wel, maar sterker nog, ik denk dat met de gemiddelde verhoging van prijzen de cd sterk is achter gebleven. Ik weet niet goed wat je post te maken heeft met het onderwerp , maar je opmerking over de prijs is nog min of meer on topic. Hoewel de prijzen redelijk te noemen zijn als je naar de 'drie voor 25 euro ballenbak' van de bekende winkels loopt, betaal je nog steeds de hoofdprijs voor top40 cd's en voor cd's die juist niet door Jan en alleman gekocht worden, zoals de betere klassieke opnames. Daar is 20-24 euro een 'normale' prijs en dat vind ik alles behalve redelijk. Ik snuffel ook al geruime tijd rond in het sacd aanbod...daar vliegt de prijs al snel naar de 25 euro of hoger, voor 1 plaatje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts