Jump to content

Vleugels van Steen

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

L.S.,

"Ik blijf ook het een beetje vreemd vinden dat een Lenco van geloof ik 40,- euro cd-spelers van vele malen zoveel meer euro's eigenlijk wegspeelt."sm_cool.gif

Dit is toch wel een belangrijke conclusie van de dag. Het is natuurlijk onzin te concluderen dat een AB test niet goed zou zijn, integendeel. Er zijn ook relatief weinig verschillen te verwachten!

Groet,

Jacco

Je bent er niet bij geweest h

Hans stelt: A-B testen is "onzin", ik concludeer dat de A-B test is geslaagd en dat de spelers kennelijk te veel op elkaar lijken om in deze test van elkaar te onderscheiden en jij concludeert dat het aantal spelers te hoog was.

Groet,

Jacco

Jouw conclusie ligt dus mijlenver van de mijne af.

:)

Dat lijkt me wat erg kort door de bocht. Ik kan me best voorstellen dat een geoefende luisteraar meer verschillen hoort, maar er toch niet slaagt om binnen 30 seconde een goed oordeel te geven.

Gelukkig is het maar een hobby, geen religie.

Dat lijkt me wat erg kort door de bocht. Ik kan me best voorstellen dat een geoefende luisteraar meer verschillen hoort, maar er toch niet slaagt om binnen 30 seconde een goed oordeel te geven.

Lijkt mij ook erg kort door de bocht.

Het hangt er ook van af hoe je "goed" definieert. Als je het effect van "jezelf belazeren" wil laten meedoen, dan moet je net zo lang luisteren naar iets totdat je tevreden bent. "Jezelf belazeren" betekent in dit verband dat je je gehoor zich laat aanpassen aan wat je wil horen, dwz als je scherpe randjes hoort, gewoon ff wachten en die scherpe dingen verdwijnen vanzelf. Deels omdat de schakeling zich opwarmt naar een instelpunt (kan een paar uur duren) maar ook deels omdat je hersenen zoiets hebben van: weg-met-die-zooi. En ze passen zich aan, op voorwaarde dat er geen levensbedreigende situatie is natuurlijk. Dan passen ze zich niet aan.

We horen echt met meer dan onze oren alleen.

Groet,

Jacco

3 van de cdspelers in deze test zijn ook al eens eerder in een andere setup en ruimte getest, toen was er g

Lol, oordeel vind ik nog een groter woord dan vooroordeel.

IK denk niet dat je op basis van afgelopen zaterdag al een oordeel kunt vellen. Wel is het zo dat er iets (mij althans) duidelijker is geworden.

Beste Erik,

Klaas heeft al eerder laten weten dat hij graag eens zijn SoundStone 30's (met de nieuwe filtering) wil vergelijken met jouw Betonnixen. Daar kan hij vast wat van leren. En zo niet, dan kun jij er wat van opsteken.

In elk geval kan

Er van uitgaande dat Decca niet zo idioot is om binnen een jaar twee maal hetzelfde werk met dezelfde dirigent op te nemen, ga ik er maar van uit dat het hier om de prachtige (inderdaad door gigant John Dunkerley) opgname is van juni 1980. Kijk nog eens goed op je doosje, Erik, want Decca heeft delen van de werken op verschillennde verzamel-CD's in verschillende samenstellingen uitgebracht. Ik heb de beide CD's uit de Ovation Serie met op de ene het Carnaval des Animeaux en de 3e symfonie 'Met orgel' en op de andere o.a. de Dance Macabre, Introduction & Rondo Capriccioso en een aantal Ouvertures.

hoi joboton,

ik heb nog even gekeken.

het is een cd uit de Eloquence serie

en er staat bij nummer 7 (danse macabre) dat ie in 1979 is geproduceerd .