Jump to content

Vleugels van Steen

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

dynamiek zit niet in kabels of versterkers of andere poespas,

een goede dynamiek heeft twee dingen nodig,

1- een monopool luidspreker systeem met een hoog rendement

2- een akoestiek die de HELE frequentie band evenwichtig absorbeert.

hier thuis heb ik beide..... ;)

ik moet dan ook de krant met beide handen beethouden als ik lees en luister....

Dat ben ik niet met je eens Erik :huh:

Versterkers zijn niet allemaal eender, sluit maar eens (een voor een) 5 eindversterkers op jouw speakers aan, je hoort 5 keer een ander geluid.

De voorversterkers hebben dit eigenlijk al bewezen, ze klonken allemaal anders.

Bas soldeert niet voor niets meerdere kleine elco's in een voeding i.p.v. 2 enorm grote, om maar iets te noemen :rolleyes:

Andr

"Dat vlechtwerk zorgt ervoor dat Lorentz krachten (door stroom opgewekte krachten) geometrisch gecompenseerd worden waardoor de geleiders niet microfonisch bewegen. Dit heeft weer tot gevolg dat de serie-inductie en capaciteit van de kabel zeer konstant is. Dat heeft vervolgens weer het voordeel dat de laagfrequente faseruis van de kabel zeer laag is vergeleken met conventionele high-end audio kabels."

Tja, op DiyAudio.com heeft iemand dat eens serieus uitgerekend, uitgaande van de Lorentzkrachten, de massa(traagheid) van het koper en de veerkracht van PVC. De modulatie van de capaciteit kwam op iets van 10^-11 en dat op een capaciteit van iets van een paar 100 pF van een gewone LS-kabel.

Het schijnt dat een Bio-Stabil ook echt werkt.

Alleen bij volle maan :lol:

(...) Tijdens de luistersessie van afgelopen zaterdag bleek dat de gevlochten kabel alle afwijkingen en fouten van de CD-spelers en versterking liet horen. Met de kabels van Erik bleek dat er erg veel verdoezeld werd. (...)

Beste Hans,

Er zijn mensen die menen dat het begint te waaien, doordat de boomblaadjes gaan bewegen...

Jouw denktrant gaat aardig in die richting!

Is het niet in je opgekomen dat er met Eriks kabels helemaal geen fouten waren? En dat die door zijn kabels dus ook niet verdoezeld werden?

En heb je ook helemaal geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat de fouten plotseling ontstonden doordat jouw makram

En zo blijven we lekker bezig Duck. Die kabel heeft wel weer een hoge capaciteit. Grap is dat een versterker (de meeste dan) meer in de war raakt van een hoge capaciteit dan van een zelfinductie. Zelfinductie van 5 m standaard spiekersnoer ligt in de orde van 5 uH. Nou dat geeft me toch een dramatische verandering in het geluid .............. maar niet heus.

;)

(...) Tijdens de luistersessie van afgelopen zaterdag bleek dat de gevlochten kabel alle afwijkingen en fouten van de CD-spelers en versterking liet horen. Met de kabels van Erik bleek dat er erg veel verdoezeld werd. (...)

Beste Hans,

Er zijn mensen die menen dat het begint te waaien, doordat de boomblaadjes gaan bewegen...

Jouw denktrant gaat aardig in die richting!

Is het niet in je opgekomen dat er met Eriks kabels helemaal geen fouten waren? En dat die door zijn kabels dus ook niet verdoezeld werden?

En heb je ook helemaal geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat de fouten plotseling ontstonden doordat jouw makram

Overigens moeten we eens kijken of we mogelijk eerst bij Picoso of eerst bij Hobo terecht kunnen.

Bij Picoso is het volgens mij erg geschikt om eens kabels te vergelijken, dan hoeft er niet zoveel gesjouwd te worden en kan bij Hobo iets anders aan de orde komen.

Chinees t.o.v. Westers...???

Ach Hans, het is toch de bedoeling dat we volgende keer bij Hobo eens kabels gaan beluisteren; uiteindelijk is het luisteren toch waar het om gaat.

Uit de CD-spelervergelijking mochten we dan wel niet zo heel veel conclusies trekken maar volgende keer is het misschien iets om het programma eens zo op te zetten dat we verschillende testmethoden gaan testen: de A-B blindvergelijking bijv. afwisselen met wat langer (al of niet blind) luisteren.

Overigens moeten we eens kijken of we mogelijk eerst bij Picoso of eerst bij Hobo terecht kunnen.

Bij Picoso is het volgens mij erg geschikt om eens kabels te vergelijken, dan hoeft er niet zoveel gesjouwd te worden en kan bij Hobo iets anders aan de orde komen.

ook daar kom je niet uit. ;)

de

Ach Hans, het is toch de bedoeling dat we volgende keer bij Hobo eens kabels gaan beluisteren; uiteindelijk is het luisteren toch waar het om gaat.

Uit de CD-spelervergelijking mochten we dan wel niet zo heel veel conclusies trekken maar volgende keer is het misschien iets om het programma eens zo op te zetten dat we verschillende testmethoden gaan testen: de A-B blindvergelijking bijv. afwisselen met wat langer (al of niet blind) luisteren.

de

Het is zwaar offtopic, maar een interessante LS kabel met lage zelfinductie is de Supra Sword.

sword-conductor-500-web.jpg

http://www.jenving.se/sword

http://www.tonianlabs.com/Sword%20HiF%20Oct05%20lowres1.pdf

Je moet gewoon meerdere geleiders parallel gebruiken voor een lage zelfinductie, doet Audioquest ook. :)

Over Audioquest gesproken , wat vinden jullie hier van? :unsure:

de

Je moet gewoon meerdere geleiders parallel gebruiken voor een lage zelfinductie,

Maar dan wel de + en de - draden "om en om", computer flatcable?

;)

Heb ik pas weggegooit bij een grote schoonmaak, 2x4 meter, ooit eens gemaakt maar kon me niet echt boeien.