Jump to content

Cyrus

carl
 Share

Recommended Posts

Van Cyrus electronica hoor je tegenwoordig weinig. Heeft iemand ervaring met de nieuwste typen zoals phonotrap en CD speler.

Carl

Beste Carl,

De electronica van Cyrus is nog steeds van een zeer hoog niveau.

Ook de Phono trap is super vooral indien je er een PSX achter zet, als je het wilt zien en of horen gewoon even komen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik stoor me mateloos aan die slappe voedingen die er standaard in zitten. Bouw toch gelijk een goed ding, dan hoef je daarna niet met een extra duur "bijzetkastje" te komen om het op niveau te krijgen <_<

Daar heb je gelijk in. Bij mijn zoektocht naar mijn eerste versterker was de Cyrus een serieuze optie, maar dat gedoe met die losse voedingen om hem nog beter te laten klinken weerhield me. Doe het dan meteen goed.

Hai Haudio,

Ik "krijg" in januari een nieuwe auto. Die kom ik wel een keer inrijden naar Sneek.

Overigens ga ik eerst mijn draaitafel aan de muur hangen.

Groet,

Carl

Ik stoor me mateloos aan die slappe voedingen die er standaard in zitten. Bouw toch gelijk een goed ding, dan hoef je daarna niet met een extra duur "bijzetkastje" te komen om het op niveau te krijgen

Nou, 't zijn niet echt slappe voedingen, maar ik kan me wel voorstellen dat je er zo over denkt, Sodejuu.

Nou is 't wel zo dat Cyrus al jaren vast wil houden (persoonlijk vind ik 't wel mooi) aan die smalle(21cm) vormgeving, waardoor de ruimte binnenin beperkt blijft.

De forse ringkerntrafo die je in zo'n losse PSX voeding vind, zou niet ook nog passen in bijvoorbeeld een Cyrus 7 of 8, maar wel in een losse kast, waar dan verder amper wat bij in hoeft. Dat zal denk ik ook meespelen.

Mvg,

Alco

Ik stoor me mateloos aan die slappe voedingen die er standaard in zitten. Bouw toch gelijk een goed ding, dan hoef je daarna niet met een extra duur "bijzetkastje" te komen om het op niveau te krijgen <_<

Klopt, is met alle Engelse spullen zo. Het zijn net Zeeuwen; ons bint zunig. <_<

Klopt, is met alle Engelse spullen zo. Het zijn net Zeeuwen; ons bint zunig. <_<

:D heeft wel iets

Niet alleen Engels:

Black4small.jpg

....of deze:

bp26main_001.jpg

Prachtig toch?  :)

Hoho, dit is wel een andere filosofie. Ze hebben de voeding buiten de eigenlijke electronica gebouwd om stoorinvloeden zoveel mogelijk buitenspel te zetten. Zonder de externe voeding doen deze apparaten niks.

I heb zelf ook een voorversterker met een losse (maar toch vaste, omdat er een vaste kabel van voeding naar pre loopt) voeding. Het vreet wel plaats :blink:

Cyrus bouwt standaard een krakkemikkige voeding (echt waar, krakkemikkig) zodat het prul het net doet, maar wil je het goed mag je nog eens over de brug komen. En die kastjes mogen wat mij betreft op het vuilnisbelt, want daar horen ze thuis. (maar helaas is dat een smaakkwestie :rolleyes:;) )

Niet alleen Engels:

Black4small.jpg

....of deze:

bp26main_001.jpg

Prachtig toch?  :)

Hoho, dit is wel een andere filosofie. Ze hebben de voeding buiten de eigenlijke electronica gebouwd om stoorinvloeden zoveel mogelijk buitenspel te zetten. Zonder de externe voeding doen deze apparaten niks.

Cyrus bouwt standaard een krakkemikkige voeding (echt waar, krakkemikkig)zodat het prul het net doet, maar wil je het goed mag je nog eens over de brug komen. En die kastjes mogen wat mij betreft op het vuilnisbelt, want daar horen ze thuis. (maar helaas is dat een smaakkwestie :rolleyes:;) )

goh sodejuu.

tannoy r3

Hoho, dit is wel een andere filosofie. Ze hebben de voeding buiten de eigenlijke electronica gebouwd om stoorinvloeden zoveel mogelijk buitenspel te zetten. Zonder de externe voeding doen deze apparaten niks

Da's waar. Dit is ook meer de Naim filosofie.

Die maakt ook om diezelfde reden losse voedingen.

Een Naim voorversterker krijgt ook z'n stroom van, OF een losse voeding, OF via de voeding van een Naim eindversterker.

(scheelt bij 'n Naim voor-eind combi wel weer 'n extra kabel+stekker :D )

Bij Cyrus is 't zo dat 't vermogen ook toeneemt wanneer je 'm op de geintegreerde versterker aansluit.

Dan moet ik toegeven dat ik ook zoiets heb van, koop dan meteer een eindversterker.

Naim is inmiddels afgestapt van de mogelijkheid om op de geintegreerde Nait-5i een losse voeding aan te sluiten.

(de voorganger kon dat wel, maar die is al niet meer leverbaar)

Het bleek uit onderzoek dat de meeste gebruikers toch liever direct doorgroeiden naar een voor-eind combi i.p.v. eerst nog eens een losse (dure) voeding aan te schaffen.

Qua uiterlijk vind ik Cyrus nog steeds mooi om te zien.

(al vind ik die bijhorende plastic banaanpluggen helemaal ruk, waardoor je veel speakerkabels niet kan gebruiken, als die iets dikker zijn, of al voorzien waren van normale banaanstekkers! :angry: )