M.H Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Hallo, Ik ben nu al wat jaartjes in het bezit van een Marantz CD72-SE cd-speler. Voor mijn gevoel kan het helemaal geen kwaad als ik eens de lens schoon maak. Maar hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon openschroeven en met alcohol voorzichtig het lensje opschonen? Of zit ik er nu helemaal naast. Groeten M.H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Dat zou kunnen. Wellicht met een wattenstaafje. Zolang je maar niet aan de gang gaat, met die speciale schoonmaak CD's die in de handel zijn, waar dan 1 of 2 van die borsteltjes (lees: schuurpapier) op zit die dan de lens schoon zou moeten maken. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 25 augustus 2002 Author Report Share Posted 25 augustus 2002 Bedankt.. Ik vroeg me namelijk af of de alcohol niet te agresief zou zijn voor de lens. Moet zo te horen geen punt zijn. En inderdaad voorzichtig..zat te denken aan een penseeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Hoi MH Alcohol is niet agressief voor de lens. Je kunt de lens het beste schoonmaken met een wattenstaafje. Het beste kun je het wattengedeelte iets uit elkaar plukken zodat het zachter wordt om mee te poetsen. Dan wat alcohol erop en schoonmaken. Met de andere kant van het staafje kun je evt nog even het overtollige alcohol/stof wegpoetsen. Penseeltjes vermeren de boel alleen maar omdat deze geen vocht en vuil absorbeert/opneemt Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 En niet meer roken, nicotine en teer zijn snel verantwoordelijk voor aanslag op lenzen. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Ja ook op mijn lenzen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Als je maar geen papier gebruikt (tissue o.i.d.) De vezels van het papier krassen namelijk de lens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 26 augustus 2002 Author Report Share Posted 26 augustus 2002 Bedankt voor de hulp. Ik heb het voorzichtig met een wattenstaafje en alcohol gedaan. Helaas hoor ik niet echt verschil tussen de "vuile"lens en de "schone"lens van nu. Maar niet geschoten is altijd mis.. Groeten M.H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts