Jump to content

Thorens 160 vraagje

carl
 Share

Recommended Posts

Ik wil een nieuwe phono draad aan mijn thorens 160 aansluiten. Ik dacht om een van een goede standaard interlink de pluggen aan een kant af te knippen en die aan de Thorens te solderen.

Is zo'n interlink daar geschikt voor.

Carl

Ik heb een oude TD 125 waar ik vanachter in de kast drie gaatjes heb geboord en daar over een plastiek plaatje (zelfs met het Michell logo ;) ) met twee goeie vrouwtje cinchjes

Als je een gewone interlink kan gebruiken op die vrouwtjes dan moet het kunnen wat ik wil of niet? Heb je speciale kabel nodig naar de phono trap dat is eigenlijk de vraag.

Carl

Belangrijkste is een goede afscherming! Omdat het zo een klein signaal betreft is het zeer gevoelig voor interferenties, ben je best met een goede afscherming (mantel). Gewone getwistte solid core zonder afscherming is not done, heb ik altijd gelezen, al de rest is doenbaar! Onafgeschermde kabel alleen gebruiken op line-level bronnen en geen te lange stukken!

grtz RastaPhil

Ja hoor gewone interlink! Zelfs dropveter! :lol:

Ik dacht dat bij Thorens de massa op de aarding van het rechter kanaal gelegd is, dus heb je wss zelfs geen aparte aardingsdraad nodig. Heb je toch brom, dan moet je die link w

Als je een gewone interlink kan gebruiken op die vrouwtjes dan moet het kunnen wat ik wil of niet? Heb je speciale kabel nodig naar de phono trap dat is eigenlijk de vraag. >>>>>>> Ja dus<<<<<<<

Carl

Beste Carl,

Je kunt er natuurlijk alles tussenknopen wat je maar wilt.

Maar als je verstandig bent doe je dat niet , want bv een MM element is zeer gevoelig voor capaciteit dus zul je een kabel moeten monteren die echt geschikt is om als interlink dienst te doen voor een platenspeler.

Ook MC elementen kun je beter niet met zomaar een kabel verbinden met de Phono Pre.

Brom / hoogafval etc kunnen dan aardig roet in het eten gooien.

Wat in ieder geval belangrijk is dat je een interlink monteerd die fijnzinnig met de hele kleine spanningtjes omspringt en ook een zeer goede afscherming heeft.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Welke soort (merk of zo) kabels stelt Haudio dan voor? :)

RastaPhil

Beste RastaPhil,

Interlinks voor de Phono sectie zijn er bv van van den Hul / Kimber / Siltech /Deskadel / Cardas / etc.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Oeps, niemand te vinden thear! Alleen Clearaudio, Harmonic Technology en Nordost met dedicated phono interconnects. Prijzen vanaf 130 eur (Clearaudio) tot 4.660 (Kharma Enigma Phono Cable 1a)!

Ik wil een Kharma (nabouwen!) :lol:

beste groet RastaPhil

Ik zal eens in het Home Studio jaarboek kijken wat dat zoal mag kosten... zijn er ook DIY alternatieven?

RastaPhil

Beste RastaPhil,

Ja die zijn er , maar niet overal verkrijgbaar stuur een PB en ik vertel het je.

MvG,

Haudio

:D