lucky l Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Ik ben al een tijdje op zoek naar andere speakers,ik heb al verschillende merken geluisterd,waaronder de B&W 802D,focal 927be en de visaton [type weet ik niet meer]!!Ik wil nu ook de Thiel's gaan beluisteren!! Nu heb ik een kamer van 30 vierkante meter met daar aan grenzend een open keuken,maar de speakers komen in de breedte van mijn kamer te staan[dus niet naar de keuken toe]! Nu is mijn vraag kan ik beter voor de 2.4 of voor de 3.6 gaan!! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ook al tannoy beluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 6 november 2005 Author Report Share Posted 6 november 2005 ook al tannoy beluisterd? Nee nog niet! En welke bedoel je,de Dimension serie?? MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ook al tannoy beluisterd? Nee nog niet! En welke bedoel je,de Dimension serie?? MVG Niet op reageren. Standaard antwoord van Joopus Volgens mij "past" de 3.6, hoe mooi ook, niet in zo'n relatief kleine kamer. Ik zou dus voor de 2.4 gaan. Of een 2.3 2e hands! Veel voor weinig Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ook al tannoy beluisterd? wat zijn dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ook al tannoy beluisterd? Nee nog niet! En welke bedoel je,de Dimension serie?? MVG neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee de r serie natuurlijk. de grote baas van tannoy heeft gezegd, dat 1 keer in de zoveel tijd een speaker van tannoy uitkomt die z,n weerga niet kent, en verwees naar de r3. en dit is niet gelogen. probeer er maar eens stel te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ook al tannoy beluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 ook al tannoy beluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 dat is subjectief arjan. ik zie het al, jij hebt infinity, dan zullen wij het NOOIT eens worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 dat is subjectief arjan. ik zie het al, jij hebt infinity, dan zullen wij het NOOIT eens worden. Nee, maar serieus.... ik ken geen merk waar mensen zo enorm vaak problemen met dreunerig laag hebben in hun ruimte dan met Tannoy. Op de een of andere manier zijn die baspoorten van Tannoy niet gemaakt voor Nederlandse huishoudens, want kan me haast niet voorstellen dat ze daar op ontworpen worden. Dit is niet een (subjectieve) mening van mijzelf, maar gewoon de verhalen van de Tannoy bezitters zelf. Het mogen dan mooie speakers zijn, maar waarom kost het nou zoveel moeite om het er ook goed uit te krijgen, zonde zonde zonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Toch jammer... denk je in dit topic iets te lezen over de interessante keuze tussen 2 speakers van Thiel, krijg je allemaal gezever over Tannoy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 dat is subjectief Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 dat is subjectief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Ik ben al een tijdje op zoek naar andere speakers,ik heb al verschillende merken geluisterd,waaronder de B&W 802D,focal 927be en de visaton [type weet ik niet meer]!!Ik wil nu ook de Thiel's gaan beluisteren!!Nu heb ik een kamer van 30 vierkante meter met daar aan grenzend een open keuken,maar de speakers komen in de breedte van mijn kamer te staan[dus niet naar de keuken toe]! Nu is mijn vraag kan ik beter voor de 2.4 of voor de 3.6 gaan!! MVG Hallo Lucky, Ik kreeg laatst een mail waarin iemand mij tipte om m'n CS3.6 in te ruilen voor de CS2.4 omdat de CS2.4 zich in een heel andere (hogere?) "kwaliteitsklasse" zou bevinden dan de CS3.6. Hij schreef zelfs dat zijn dealer, vermoedelijk om marketing-technische redenen, was gestopt met de verkoop van Thiel omdat de CS3.6 als sinds 1993 op de markt is en volgens hem (ik citeer nu letterlijk) "dat ding dus echt niet meer kan". Nou gaan me dergelijke uitspraken en dan zeker op grond van eigen luisterervaringen wel iets te ver. Ik zou echter persoonlijk een overstap naar de CS2.4 zeer zeker niet als een stap terug zien, maar eerder een bewuste keuze wanneer de grotere CS3.6 te problematisch voor de luisterruimte zou zijn. Het lijkt me ook niet de bedoeling van Jim Thiel geweest dat de CS2.4 de CS3.6 gaat overklassen. Dat doet de CS2.4 dan ook niet, de CS3.6 is een flinke maat groter, een kleine 20 kilo zwaarder en heeft, ondanks de overduidelijke verwantschap, duidelijk een "grotere" stereoafbeelding. Bovendien loopt het laag aanmerkelijk dieper door. De CS3.6 is dan ook bedoeld voor een grotere luisterruimte dan de CS2.4. Ik ben wel van mening dat de CS3.6 inmiddels qua ontwerp (dus niet qua klank) wat is verouderd ten opzichte van de andere modellen en qua concept het coaxiale midden/hoogsysteem van zijn kleinere en grotere broertjes naar verwachting zal gaan overnemen. Ik verwacht dan ook dat de CS3.6 binnenkort vervangen gaat worden door de CS3.7. Dat mag ook wel een keertje want het model is dus al sinds 1993 op de markt! Op bepaalde facetten scoort het coaxiale systeem van de CS2.4 en vooral de CS6 naar mijn mening gehoormatig wat beter dan de losse units van de CS3.6. Beide speakers hebben echter hun eigen specifieke kwaliteiten waarbij ik het dus niet eens ben dat de CS2.4 in een hogere kwaliteitsklasse zou zitten. Wel is de Thiel CS3.6 iets lastiger aanstuurbaar dan de CS2.4 en is een krachtige, hoogwaardige versterker bepalend voor de prestaties van de CS3.6. Maar goed, ik dwaal wat af! Zoals ik al schreef heeft de CS3.6 een wat grotere "afbeelding" en een dieper doorlopend laag. Er worden iets meer eisen aan de versterking gesteld en de speakers hebben de ruimte nodig, reken op ca. 1 meter naar achter- en zijwanden, een behoorlijke afstand onderling en ook de luisterpositie mag best wat meters verwijderd zijn. Ik heb de CS3.6 in de lengte van een goed gedempte luisterruimte van ca. 4x5 meter opgesteld zeer goed horen presteren. In mijn eigen luisterruimte van een kleine 40 m2 (incl. open keuken) heb ik ook geen problemen. Daarentegen heb ik de kleinere modellen CS2.3 en CS2.4 in een gemiddelde luisterruimte gehoord waarbij hoorbare laagresonanties optraden. Ook voor de CS2.3/CS2.4 geldt overigens ook dat ze goed ruim van achter- en zijwanden opgesteld moeten worden. Het hangt dus voor een groot deel van de opstellingsmogelijkheden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Ik ben al een tijdje op zoek naar andere speakers,ik heb al verschillende merken geluisterd,waaronder de B&W 802D,focal 927be en de visaton [type weet ik niet meer]!!Ik wil nu ook de Thiel's gaan beluisteren!!Nu heb ik een kamer van 30 vierkante meter met daar aan grenzend een open keuken,maar de speakers komen in de breedte van mijn kamer te staan[dus niet naar de keuken toe]! Nu is mijn vraag kan ik beter voor de 2.4 of voor de 3.6 gaan!! MVG Hoi Lucky 1, ik heb ongeveer dezelfde afmetingen voor mijn luisterruimte/kamer. Hierin draai ik met volle tevredenheid met Thiel CS 2.3 Dus met de opvolger 2.4 zou dat dus ook heel mooi moeten gaan. Maar ook de 3.6 zou niet misstaan. De 3.6 is wel een schitterend mooie luidspreker. Als er al andere speakers in mijn kamer zou willen hebben, dan werden dat zeker de 3.6'en. Maar ik zou in eerste instantie de 2.4 beluisteren in jouw ruimte. Of zoals Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 een prima en m ooie posting PAUL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 7 november 2005 Author Report Share Posted 7 november 2005 Ik ben al een tijdje op zoek naar andere speakers,ik heb al verschillende merken geluisterd,waaronder de B&W 802D,focal 927be en de visaton [type weet ik niet meer]!!Ik wil nu ook de Thiel's gaan beluisteren!!Nu heb ik een kamer van 30 vierkante meter met daar aan grenzend een open keuken,maar de speakers komen in de breedte van mijn kamer te staan[dus niet naar de keuken toe]! Nu is mijn vraag kan ik beter voor de 2.4 of voor de 3.6 gaan!! MVG Hallo Lucky, Ik kreeg laatst een mail waarin iemand mij tipte om m'n CS3.6 in te ruilen voor de CS2.4 omdat de CS2.4 zich in een heel andere (hogere?) "kwaliteitsklasse" zou bevinden dan de CS3.6. Hij schreef zelfs dat zijn dealer, vermoedelijk om marketing-technische redenen, was gestopt met de verkoop van Thiel omdat de CS3.6 als sinds 1993 op de markt is en volgens hem (ik citeer nu letterlijk) "dat ding dus echt niet meer kan". Nou gaan me dergelijke uitspraken en dan zeker op grond van eigen luisterervaringen wel iets te ver. Ik zou echter persoonlijk een overstap naar de CS2.4 zeer zeker niet als een stap terug zien, maar eerder een bewuste keuze wanneer de grotere CS3.6 te problematisch voor de luisterruimte zou zijn. Het lijkt me ook niet de bedoeling van Jim Thiel geweest dat de CS2.4 de CS3.6 gaat overklassen. Dat doet de CS2.4 dan ook niet, de CS3.6 is een flinke maat groter, een kleine 20 kilo zwaarder en heeft, ondanks de overduidelijke verwantschap, duidelijk een "grotere" stereoafbeelding. Bovendien loopt het laag aanmerkelijk dieper door. De CS3.6 is dan ook bedoeld voor een grotere luisterruimte dan de CS2.4. Ik ben wel van mening dat de CS3.6 inmiddels qua ontwerp (dus niet qua klank) wat is verouderd ten opzichte van de andere modellen en qua concept het coaxiale midden/hoogsysteem van zijn kleinere en grotere broertjes naar verwachting zal gaan overnemen. Ik verwacht dan ook dat de CS3.6 binnenkort vervangen gaat worden door de CS3.7. Dat mag ook wel een keertje want het model is dus al sinds 1993 op de markt! Op bepaalde facetten scoort het coaxiale systeem van de CS2.4 en vooral de CS6 naar mijn mening gehoormatig wat beter dan de losse units van de CS3.6. Beide speakers hebben echter hun eigen specifieke kwaliteiten waarbij ik het dus niet eens ben dat de CS2.4 in een hogere kwaliteitsklasse zou zitten. Wel is de Thiel CS3.6 iets lastiger aanstuurbaar dan de CS2.4 en is een krachtige, hoogwaardige versterker bepalend voor de prestaties van de CS3.6. Maar goed, ik dwaal wat af! Zoals ik al schreef heeft de CS3.6 een wat grotere "afbeelding" en een dieper doorlopend laag. Er worden iets meer eisen aan de versterking gesteld en de speakers hebben de ruimte nodig, reken op ca. 1 meter naar achter- en zijwanden, een behoorlijke afstand onderling en ook de luisterpositie mag best wat meters verwijderd zijn. Ik heb de CS3.6 in de lengte van een goed gedempte luisterruimte van ca. 4x5 meter opgesteld zeer goed horen presteren. In mijn eigen luisterruimte van een kleine 40 m2 (incl. open keuken) heb ik ook geen problemen. Daarentegen heb ik de kleinere modellen CS2.3 en CS2.4 in een gemiddelde luisterruimte gehoord waarbij hoorbare laagresonanties optraden. Ook voor de CS2.3/CS2.4 geldt overigens ook dat ze goed ruim van achter- en zijwanden opgesteld moeten worden. Het hangt dus voor een groot deel van de opstellingsmogelijkheden Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 7 november 2005 Author Report Share Posted 7 november 2005 Mag ik vragen welke versterking je wilt gaan gebruiken? Thiel heeft toch wel redelijk stabiele versterkers nodig. Veel succes en plezier met evt. beluisteren. Frank. Ik draai met Vincent's 991 monoblokken,dus ik denk dat dat geen probleem zal zijn!! MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts